Słowa kluczowe są poważną bronią w rękach każdej firmy chcącej wypromować swoje produkty w sieci. Badanie i właściwy dobór słów kluczowych są podstawową taktyką, która może wpłynąć bardzo pozytywnie na przyjmowane strategie marketingowe. Przechodząc od pobieżnego projektu do pełnowartościowego content marketingu można osiągnąć zamierzone cele, w tym umieścić swoją firmę na najwyższych miejscach w rankingu popularności.
Trzeba wziąć pod uwagę to, że ciągle zmieniają się zasady działań podejmowanych w ramach SEO. Należy wykazywać się elastycznością, a także dobrze znać nowe trendy, aby dostosować do nich swoją stronę internetową. SEO może wynieść Twoją witrynę na wyżyny popularności, ale może także pogrążyć stronę. Dlatego warto zapoznać się z kilkoma najbardziej popularnymi błędami, które mogą wpłynąć na zmniejszenie wyników wyszukiwania Twojej strony internetowej.
1. Niewłaściwy dobór słów kluczowych
Lokowanie na stronie odpowiednich słów kluczowych ma znaczenie dla jej rozwoju i widoczności. Warto wybierać konkurencyjne frazy, które dotyczą biznesu, jaki prowadzisz. Dzięki temu Twoja witryna znajdzie się wysoko w rankingu wyszukiwarki Google.
2. Niedostosowanie działań SEO do przyjętej strategii marketingowej
Pamiętaj, aby wszystkie podejmowania działania SEO były kompatybilne z większą strategią marketingową przyjętą przez Twoją firmę. Nie należy tych dwóch kwestii traktować oddzielnie. Dostosowanie do większej strategii będzie pozytywnie wpływało na wyszukiwanie słów kluczowych i tworzenie kolejnych treści. Uda się dzięki temu skutecznie wypracować estetykę strony internetowej, a także stworzyć właściwą komunikację dla marki.
3. Ignorowanie powszechnych praktyk dotyczących treści
Google nagradza jedynie wartościowe blogi, a nakłada kary na te z powielanymi treściami. Witryna musi mieć wystarczająco dużo wysokiej jakości treści, aby wyróżnić się w Google. Aby taki cel osiągnąć, należy przede wszystkim regularnie publikować artykuły na swojej stronie internetowej. Istotne jest, aby wszystkie treści znajdujące się na witrynie były aktualne, a stare wpisy od czasu do czasu aktualizowane. W treściach powinny znaleźć się słowa kluczowe, ale wplecione w bardzo umiejętny sposób, bez zbędnego przesycenia.
4. Ignorowanie dystrybucji treści
Chcesz, aby Twoja strona internetowa była poczytna? Warto przesyłać poszczególne artykuły tam publikowane do osób, które działają w Twojej branży, a także są zainteresowane jej rozwojem.
5. Nieumiejętne tworzenie społeczności wokół strony internetowej
Działania w obrębie strony internetowej nie ograniczają się jedynie do niej samej. Warto promować zamieszczane tam treści także w mediach społecznościowych, czyli na przykład na Facebooku. Zachęcając obserwujących do czytania postów, jednocześnie zwiększasz ruch na swojej stronie.
6. Brak znajomości trendów SEO
Twoim podstawowym zadaniem jest interesowanie się najnowszymi trendami dotyczącymi SEO. Musisz śledzić trendy SEO i wprowadzić zmiany wkrótce, gdy się o nich dowiesz. Dzięki temu Twoja witryna będzie się rozwijała.