Od tragedii do nadziei, wyniki wyszukiwania z 2015 roku pokazują momenty, które schwyciły świat za serce, oraz pytania, które pokazały kim jesteśmy. Od „Jak mogę pomóc Nepalowi?” do „Jak na świecie może zapanować pokój?”, oto spojrzenie na mijający rok okiem wyszukiwarki Google.
Wyszukiwanie sposobów pomocy
W ciągu dwóch minut od straszliwych ataków na Paryż w listopadzie, francuska stolica wyszukiwała informacji na ten temat. Niecałe 10 minut później, wyszukiwał je już cały świat. Do chwili obecnej, wyniki te doszły do ponad 897 milionów zapytań na temat tego miasta, kiedy świat zjednoczył się w akcji „Pray for Paris”. Globalne wyszukiwania wsparcia i ofert pomocy były kluczowym tematem tego roku. Zaraz za Paryżem znalazło się trzęsienie ziemi w Nepalu i fraza „Jak mogę pomóc Nepalowi?” była najbardziej popularna.
Szukanie perspektywy
O ile pytania dotyczące Nepalu były podobne na całym świecie, to kryzys związany z imigrantami w Europie osiągnął o wiele większe spektrum zapytań. Od Włoch, pytających „Jak mogę zaadoptować syryjskie sieroty?”, po Niemcy, zastanawiające się „Skąd przychodzą uchodźcy?”, świat zwrócił się do Google, aby zrozumieć sytuację. W Stanach Zjednoczonych, tematem wielu zapytań była broń. Od Portland w Oregonie, po Austin w Teksasie, Amerykanie wyszukiwali „czym jest kontrola broni?”, „do czego potrzebujemy kontroli broni”, itp.
Szukanie akceptacji
W czerwcu poznaliśmy Caitlyn Jenner, osobę, którą znaliśmy od dawna i jednocześnie poznaliśmy po raz pierwszy. Na całym świecie była ona wyszukiwana ponad 344 miliony razy i jej historia wniosła nowy głos w społeczności transpłciowej.
Szukanie sukienki, Mocy i piosenkarki
Rok 2015 rozpoczął się od pytania nurtującego cały świat: czy ta sukienka jest biała i złota? czy niebieska i czarna? Wiele dni debat i 73 miliony wyszukiwania później, zapytania zdominowała odpowiedź „niebieska i czarna sukienka” i sprawa została rozstrzygnięta na zawsze (prawda?).
Co prawda „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” wchodzi na ekrany kin dopiero dzisiaj, jednak internet został przez nie wzięty szturmem (przez szturmowców?) o wiele wcześniej. Sam zwiastun zgromadził ponad 155 milionów zapytań! Jednak największa ilość wyszukiwań wszechczasów, dotyczących „Gwiezdnych Wojen”, miała miejsce w 2005 roku, po tym jak ukazała się „Zemsta Sithów”. Czy możemy pobić ten rekord?
No i w końcu, jak lepiej można zamknąć rok, niż przez powiedzenie „Hello”? Wraz z premierą albumu „25”, Adele pobiła rekordy, umieszczając swoją płytę na pierwszych miejscach list przebojów, oraz w wynikach wyszukiwania Google, szybciej niż jakikolwiek inny muzyk w tym roku (439 milionów, jeśli chcecie wiedzieć).
źródło: googleblog.blogspot.com