Nowy i potencjalnie skuteczny sposób na przyciągnięcie większej liczby odwiedzających witrynę. Google Keen proaktywnie poleca treści użytkownikom.
Google po cichu ogłosił usługę wyszukiwania treści o nazwie Keen. Keen jest określany jako konkurent Pinterest, ale to nie do końca prawda.
Keen to aplikacja do uczenia maszynowego, która aktywnie promuje odpowiednie strony internetowe dla użytkowników. Keen ma szansę stać się nowym źródłem ruchu polecającego, co czyni go wartym zbadania.
Czym jest Keen?
Keen to eksperymentalna aplikacja internetowa (także na Androidzie), która jest częścią projektów Google Area 120. Area 120 to miejsce, w którym małe zespoły mogą współpracować w trybie niewielkiego startupu, aby realizować innowacyjne projekty.
Według oficjalnego wpisu w Google, projekt wyrósł z męża i żony dzielących się informacjami o ważnych dla nich czynnościach, działaniach, które chcieli ze sobą dzielić.
Kiedy zebrali linki i zasoby związane z ich hobby i celami, Google zrozumiał, że potrzebuje narzędzia, które nie tylko pomogłoby wyselekcjonować i podzielić się pomysłami, ale odkryć ich więcej.
W poście wyjaśniono:
„To było mocne powiedzieć sobie, nad czym chcieliśmy spędzić więcej czasu. Kiedy to zrobiliśmy, stwierdziliśmy, że zbieranie powiązanych pomysłów, linków i zasobów pozwoliło nam spędzić więcej czasu na wspólnych pasjach w prawdziwym życiu.
Aby dalej badać ten pomysł, wraz z czterema kolegami stworzyliśmy nowy eksperyment o nazwie Keen… ”
Wyselekcjonowane treści można udostępniać publicznie, określonym osobom lub zachować prywatność.
To, co odróżnia Keen od Pinteresta, to fakt, że Keen korzysta z wyszukiwarki Google i uczenia maszynowego, aby pomóc w wyświetlaniu treści powiązanych z zainteresowaniami.
W miarę wzrostu kolekcji Keen staje się coraz lepszy w wyszukiwaniu treści, którymi interesują się użytkownicy. Jest to proaktywna metoda wykrywania treści.
Zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem możesz:
„Zapisywać i dodawać linki, tekst, obrazy i wyszukiwania w Internecie. Wszystko, co dodasz, pozwoli Ci odkryć więcej… ”
Ta część „odkryć więcej” pomoże ekosystemowi internetowemu uzyskać większy ruch.
Keen to nowy kanał ruchu
Keen stanowi nową okazję do zwiększenia popularności i ruchu.
Najpotężniejszą rekomendacją, jaką może otrzymać strona internetowa, jest rekomendacja między znajomymi.
Wartość Keen w ekosystemie internetowym polega na tym, że stanowi nowy sposób odkrywania treści internetowych przez użytkowników.
Keen aktywnie wyszukuje i sugeruje użytkownikom odpowiednie treści.
Klasyczna wyszukiwarka jest pasywna – czeka, aż ktoś zada jej pytanie. Keen jest proaktywny – zamiast biernie sugerować treść w odpowiedzi na wyszukiwane hasła, Keen aktywnie poleca treści, które będą się podobać ludziom.
To znacznie więcej niż konkurencyjny Pinterest. To sposób na zwiększenie ruchu i popularności.
Keen może się przydać wydawcom internetowym, specjalistom ds. Marketingu w sieci wyszukiwania i sklepom internetowym. Warto sprawdzić, w jaki sposób może on pasować do ich strategii marketingowej.
Warto przeczytać także:
- Dlaczego warto publikować Posty w profilu Google Moja Firma?
- Indeks Google Mobile First wchodzi w życie już w marcu 2021