Mobilne wyniki wyszukiwania w Google są teraz rozwijalne.
Kiedy wpiszecie w Google na przykład „onet”, zobaczycie rozwijalne linki do podstron z różnych kategorii (Wiadomości, Sport itd.). Można je rozwinąć, aby wyświetlić kilka najnowszych artykułów, eliminując potrzebę nawigowania po całym portalu.
John Mueller, analityk trendów Google, powiedział, że strony typu desktop nie są już potrzebne. Z kolei Shree Vaidya, dyrektor działu SEO z cyfrowej agencji Engage Interactive, twierdzi, że te słowa to lekka przesada. Uważa, że rozwijalne linki do podstron mają na celu bardziej unifikację urządzeń, niż faworyzowanie urządzeń mobilnych ponad desktopy.
„Google chce, żeby jego wyniki wyszukiwań były ujednolicone na wszystkich urządzeniach”, powiedział Vaidya, nawiązując do tego, że Siri był bardziej zaawansowany niż Google Now. „Kłóciłem się, że Google nie stara się stworzyć aplikacji, czy sztucznej inteligencji; oni chcą dodać funkcjonalność do swojego głównej produktu – wyszukiwarki, która zunifikuje wszystkie urządzenia.”
Poza ujednoliceniem urządzeń, Vaidya uważa, że rozwijalne linki do podstron, to po prostu sposób Google na pozostawanie z przodu. Tak jak Knowledge Graph, czy Mapy, najnowszy update do SERPów stwarza udoskonalone doświadczenie mobilne, eliminując, w oczach Google, potrzebę używania innych wyszukiwarek.
Vaidya zaznacza, że rozwijalne linki dla markowych wyszukiwań, oznaczają, że ludzie używają Google bardziej do nawigacji po stronach, niż do odkrywania informacji.
„Ta zmiana pozwala Google na pokazanie użytkownikom bardziej użytecznych linków, bez drastycznego zmieniania ilości miejsca, które zajmują wyniki wyszukiwania”.