John Mueller z Google, w czasie Google Hangout odpowiedział na pytanie, czy lepiej jest używać krótkich, czy długich adresów URL. Wiemy, że Google nie zaleca przekraczania 2000 znaków w URL-u i wiemy też, że z czasem ta liczba może się jeszcze zmniejszyć.
W skrócie – Mueller powiedział, że kiedy Google odnotuje na stronie dwa URL-e z tą samą treścią, zaindeksuje ten krótszy.
Cytując:
Krótkie, czy długie URL-e?
To, co definitywnie odgrywa tutaj rolę, to kiedy mamy dwa URL-e o tej samej treści i próbujemy wybrać jeden z nich, do pokazania w wynikach wyszukiwania. Wybierzemy ten krótszy. Więc chodzi tutaj konkretnie o sprowadzenie do postaci kanonicznej.
Nie oznacza to, że jest to współczynnik rankingu, ale znaczy to, że jeśli mamy dwa URL-e, a jeden z nich jest naprawdę krótki i ładny, a ten drugi zawiera jakieś długie ciągi liczbowe i wiemy, że oba zawierają dokładnie tą samą treść, wybierzemy ten krótszy.
Jest tutaj oczywiście mnóstwo wyjątków, różnych czynników, które wchodzą w grę, ale wszystko inne równa się do tego, że masz jeden URL krótszy i jeden dłuższy, my postaramy się wybrać ten krótszy.
Poniżej można obejrzeć cały zapis video z przeprowadzonej rozmowy: