Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że pomimo wzorowego przygotowania kampanii PPC nie konwertowała ona tak jak byś chciał lub wcale ? Być może twój landing page nie był skrojony na miarę. Dziś przedstawimy kilka powszechnie stosowanych praktyk, które pomogą ulepszyć twój landing page.
Hey you, pay attention!
Tzw. Przejściówki mają jeden główny cel jakim jest zwrócenie uwagi klienta na konkretną ofertę. Powinniśmy tak konstruować landing page, by nie rozpraszać odbiorcę tysiącem informacji pobocznych lub zupełnie nieistotnych, niepowiązanych z naszą kampanią. Jeśli chcemy zareklamować zupełnie nowy produkt na rynku nie musimy umieszczać stosu informacji o firmie i jej innych produktach. Nie popełniaj również bardzo częstego błędu świeżaków, którzy starają się przy okazji budowy landing Pagu zrealizować kilka pobocznych celów jak np. link bulding, bo nie do tego służy landing page. Klient, który trafia na stronę powinien w ciągu kilku sekund intuicyjnie zorientować się, czego dotyczy strona, co jest naszym clue. Jeśli w grupie kilku znajomych przeprowadzisz taki prosty test, bardzo szybko zweryfikujesz, czy twój landing page jest skrojony na miarę.
Video zawsze w cenie
Nic tak nie przyciąga uwagi klienta jak multimedia, ciekawy film, czy perswazyjna prezentacja, dlatego też nie bój się wrzucić filmu reklamowego na swój landing page. Według badań eye trackingowych najlepszym miejscem na umieszczenie video będzie górna część strony. Film nie powinien trwać dłużej niż 1 minutę, ponieważ klient zwyczajnie będzie znudzony tak długą prezentacją produktu. Dobrą praktyką jest wrzucenie filmu na YouTube i skopiowanie gotowego skryptu na stronę, który zapewni nam „lekkość” strony i szybsze jej ładowanie. Dodatkowym plusem dzielenia się filmami prosto z YouTube jest możliwość automatycznego doboru jakości odtwarzanego materiału w zależności od łącza użytkownika.
Kod? A po co
Dopieszczony kod na LP? Cóż za strata czasu ! To zazwyczaj można usłyszeć od niedoświadczonych świeżaków. Prawda jest jednak inna. Niedbały kod nie tylko wydłuży czas wczytywania strony, ale w przypadku jakiś awarii wydłuży pracę nad nim. Dbajmy zatem o odchudzanie wszelkiego rodzaju Java skryptów, używania jak najmniejszej ilości obrazków i kodujmy wszystko, co tylko się da w CSS. Równie istotne jest również tagowanie w html, stosowanie klas, czy mądry dobór identyfikatorów. Jest to „must have”, zwłaszcza jeśli landing page tworzony jest pod kampanią Google Adwords, ponieważ na wynik jakości AdWords składa się również taki czynnik jak „doświadczenie strony docelowej”.
W kolejnej części dowiecie się m.in. dlaczego planowanie przestrzenne jest szalenie ważne oraz jak podkręcić Call to Action i przykuć uwagę klienta.