Nie wszystkie witryny internetowe rozwijają się dzięki świetnym treściom i łatwej nawigacji. Niektóre potrzebują zastosowania specyficznych wskaźników SEO, aby osiągnąć dobre rezultaty. Właśnie takie podejście należy przyjąć przy stronach informacyjnych.
1.Dbaj o jakość i aktualność publikowanych informacji
Większość informacji, o których piszesz na swojej witrynie będzie aktualnych przez bardzo krótki czas. Wynika to z dynamiki, jaka obecnie obserwowana jest na świecie. Wszystko szybko się zmienia. Początkowo Twój artykuł będzie często czysta, a za kilka minut już będzie zdobywał coraz mniej wyświetleń. Taka jest natura newsów. Aby utrzymać wysoki poziom odwiedzin Twojej strony, stale musisz dostarczać na swojej witrynie nowe wiadomości. Zadbaj o publikację nie tylko newsów, ale także treści, które są użyteczne przez dłuższy czas.
2.Zadbaj, aby Twoje artykuły pojawiały się w Google News
Koniecznością jest wprowadzanie wiadomości do Google News. Sprawdź, jakie wytyczne należy spełnić, aby Twoje informacje zostały tam opublikowane. Upewnij się, czy kwestie techniczne nie stoją na przeszkodzie, aby Google wykorzystało Twój news. Ponadto, dowiedz się, które z Twoich wiadomości są naprawdę newsami.
Gdy sprawdzisz wszystkie te czynniki, prześlij swoją witrynę do zatwierdzenia przez Google. W ciągu trzech tygodni otrzymasz odpowiedź, czy Twoja witryna spełnia oczekiwania Google. Gdy otrzymasz pozytywną odwiedź, skoncentruj się na wyszukiwaniu i tworzeniu mocnych, aktualnych wiadomości. Stale utrzymuj wysoki poziom, a także korzystaj z zasad SEO, których wymaga Google, a są to:
- zachowanie wiarygodności branżowej,
- optymalizacja słów kluczowych,
- unikatowość,
- dbanie o aktywność w mediach społecznościowych, na forach internetowych i różnych tego typu kanałach.
3. Zwróć uwagę na budowę swojej strony
Strony newsowe zazwyczaj są bardzo rozbudowane, a treści na nich przybywa każdego dnia. Zadbaj, aby strona internetowa była łatwa w nawigacji przez internautów, a także o to, aby nie było żadnych problemów z jej indeksowaniem w wyszukiwarce. Zwróć uwagę na zastosowane tagi, a także kategorie. Sprawdź, czy pracują z korzyścią dla Ciebie.
4. Sprawdź, czy Twoja strona działa na urządzeniach mobilnych
Każda witryna powinna otwierać się bez większych problemów na wszystkich urządzeniach mobilnych, a w przypadku stron informacyjnych jest to szczególnie ważne. Większość internautów czyta aktualne wiadomości na telefonach i tabletach.
Podsumowanie
Pamiętaj, że serwisy informacyjne działają nieco inaczej niż standardowe witryny internetowe. Większość użytkowników przyciąga chwytliwy tytuł, a także oznaczenie, że jest to naprawdę news, ale po pewnym czasie wiadomość ta ulega przedawnieniu i użytkownicy poszukują czegoś innego. Powinni to dostać od Ciebie.
Jeżeli weźmiesz pod uwagę podane wytyczne, będziesz na dobrej drodze do tego, aby stworzyć dobrze prosperujący serwis informacyjny.