Zarządzanie projektami SEO wymaga dużej precyzji we wszystkich działaniach. Każdy klient chce osiągać najlepsze wyniki, a to jest możliwe jedynie wtedy, gdy strona internetowa kontrolowana jest przez właściwe narzędzia. Specjalista SEO może oszczędzić sporo czasu i własnego wysiłku, jeżeli ma do dyspozycji dopasowane do swoich potrzeb narzędzia do zarządzania projektami SEO.
Wybór konkretnego narzędzia do zarządzania projektami SEO w dużej mierze zależy od Twoich potrzeb oraz oczekiwań, a także od tego, jakie efekty chcesz osiągnąć wraz ze stroną internetową.
Projekt SEO dostosowany do potrzeb klienta
Idealnie przygotowany projekt SEO będzie odpowiadał na potrzeby klienta i spełniał jego wszystkie oczekiwania. Przez perfekcyjny, należy rozumieć taki, który uwzględniał będzie modyfikacje w trakcie prowadzonych działań. Dlatego wszystkie narzędzia, z jakich korzysta specjalista SEO powinny umożliwiać mu łatwe wprowadzanie zmian w planowanym kalendarzu działań. Dotyczy to także budżetu SEO na płatne reklamy. To, jak powinien być wysoki, w dużej mierze zależy od tego, czy udało się osiągnąć zadowalające efekty, czy potrzebne są dodatkowe nakłady.
Narzędzia do planowania zadań wykonywanych podczas zarządzania projektami SEO pomogą także przeanalizować poczynione wcześniej kroki. W razie niepowodzenia, pomogą znaleźć przyczyny.
Asana
Jest to darmowe narzędzie do zarządzania projektami SEO. Umożliwia użytkownikowi tworzenie list zadań, przypomina o konieczności podjęcia dalszych działań, a także zarządza w skuteczny sposób terminarzem planowanych zmian. Członkowie zespołu SEO przy użyciu tego narzędzia mogą się ze sobą komunikować, co ułatwia w znaczący sposób pracę.
Asana zapewnia kompleksową obsługę SEO, a przy tym jest kompatybilna z Dyskiem Google oraz Dropbox. Jeżeli chcesz mieć dostęp do zaawansowanych funkcji, wystarczy uiścić opłatę w wysokości 6,25 USD miesięcznie.
Zarówno w dużych, jak i małych zespołach organizacja pracy jest niezwykle ważna, szczególnie, jeżeli chodzi o SEO. Asana przypilnuje, aby wszystkie zaplanowane zadania zostały wykonane na czas przez konkretnego pracownika. Narzędzie jest również bardzo przyjazne w obsłudze.
Linkio
Narzędzie jest dostępne na rynku od września 2017 roku. Służy do śledzenia link building, co należy do podstawowych obowiązków każdego specjalisty SEO. Osoby zarządzające mają pełny dostęp do statystyk, analiz oraz aktualnej sytuacji. Linkio współpracuje z arkuszem kalkulacyjnym, co pozwoli na scalenie danych znajdujących się na tej platformie.
Aplikacja na razie jest darmowa.
Warto przeczytać także:
- Co powinien wiedzieć o SEO każdy twórca stron internetowych?
- Zagadnienia, które każdy specjalista SEO musi mieć opanowane do perfekcji