Wielu specjalistów SEO bardzo ciężko pracuje, aby firmy osiągały pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Branża dynamicznie się zmienia, ale jedno pozostaje niezmienne – każdy chce osiągnąć pierwszą pozycję na liście w najpopularniejszej wyszukiwarce.
Firmy chcą osiągać pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google nie tylko ze względu na swoją próżność, ale także po to, aby zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, a także aby stale mieć możliwość odświeżania witryny.
W 2013 roku pojawiły się dane mówiące o tym, że najwyższa pozycja w Google otrzymała 33% całkowitego ruchu. Druga pozycja miała 17,6% ruchu, a piąty wynik zaledwie 6,1% ruchu. Pokazuje to, jak ważne jest zajmowanie pierwszych dwóch pozycji w Google.
Zmiany w SEO
Wyszukiwarki stają się coraz bardziej inteligentne, dlatego specjaliści SEO stale muszą dopasowywać się do nowych trendów. Obecnie użytkownicy z łatwością mogą znaleźć to, czego szukają, a zadaniem firm jest dostosowanie się do tego, jak działa współczesne SEO.
Choć wyszukiwanie danych staje się coraz prostsze, nie oznacza to jednak, że bycie na pierwszej pozycji w wyszukiwarce nie ma sensu. Nadal jest wiele firm, które do tego dążą, ale należy wziąć pod uwagę także to, że informacje, których szukają użytkownicy nie znajdują się tylko na szczycie listy, ale także na niżej ulokowanych stronach. Trzeba o tym pamiętać budując swoją pozycję w sieci. Dobrze zaplanowana strategia SEO przyczyni się do osiągnięcia sukcesu.
O czym należy pamiętać, jeżeli chcesz osiągnąć sukces w działaniach SEO?
- Twoje cele muszą stale ewoluować, ponieważ w ramach SEO pojawia się coraz więcej wyrafinowanych działań.
- Najważniejsza powinna być jakość rankingu, a nie najwyższa pozycja na nim.
- Nie tylko najwyższa pozycja w wyszukiwarce pomoże Ci w zwiększeniu ilości kliknięć. Musisz odnaleźć najlepszy sposób dla siebie, aby zwiększyć popularność swojej strony internetowej.
- Optymalizacja jest ważnym działaniem w każdej strategii SEO.
- Wyjdź poza ograniczenia wyszukiwarki, a odniesiesz sukces. Zastosuj dodatkową reklamę, zwiększ intensywność optymalizacji.
Czy osiągnięcie najwyższej pozycji w wyszukiwarce jest jeszcze ważne?
Nadal może to być Twoim celem, ale musisz pamiętać o tym, że SEO zmienia się bardzo dynamicznie. Podejmowane przez wyszukiwarki działania są nastawione na zwiększenie komfortu dla użytkowników. Musisz się do tego dopasować, jeżeli Twoja strona ma być tam widoczna i wyraźnie zauważalna dla szerokiego grona internautów poszukujących nowych informacji.