Ponad 60% ankietowanych użytkowników stwierdziło, że czytając newsy, bardziej ufa Google, niż źródłom zawartym w indeksie Google.
Oznacza to, już drugi rok z rzędu, że wyszukiwarki są najbardziej zaufaną formą mediów, wyprzedzając tradycyjne media, a niekiedy nawet i media społecznościowe. W zeszłym roku odnotowano to po raz pierwszy, teraz staje się rosnącym trendem.
Jeśli nagłówek jest wyróżniony w Google News, znaczy to, że większa ilość ludzi mu zaufa, bardziej niż temu samemu nagłówkowi z oryginalnego źródła. Dlaczego tak się dzieje? Być może dlatego, że ogólne zaufanie dla Google jest na dość wysokim poziomie. Korporacja ta znalazła się na drugim miejscu w rankingu najbardziej renomowanych firm w 2015 roku.
Biorąc pod uwagę różnicę między zaufaniem dla wyszukiwarek kontra media społecznościowe, można wskazać także sposób, w jaki pisane są nagłówki. Te, którymi dzielimy się najczęściej, nie zawsze są tymi, które zawierają najwięcej informacji.
Porównaj nagłówek artykułu znajdującego się wysoko w rankingu Google News, z nagłówkiem często udostępnianego artykułu na mediach społecznościowych. Ten znaleziony na Google News, zazwyczaj poda Ci fakty, których szukasz, w jak najmniejszej możliwej ilości słów. Nagłówek popularnego artykułu na mediach społecznościowych jest pisany raczej z myślą o tym, że ludzie klikną w link, aby przeczytać cały tekst.
Dodatkowo, wyszukiwarki mają możliwość szybkiego przejrzenia newsów i informacji z różnych źródeł. Może być to uznane za bardziej godne zaufania, niż czytanie newsa z pojedynczego źródła.
Cokolwiek byłoby przyczyną, liczby udowadniają, że Google wywiera coraz większy wpływ na media. Jeśli publikujesz jakieś materiały, lepiej upewnij się, że znajdujesz się w indeksie Google News.