Jest wiele praktyk SEO, które były, są i będą popularne. Pomagają witrynom rozwija się i zyskiwać większą widoczność w wyszukiwarkach.
Dyskrecja jest najważniejsza
Najważniejsza podczas prowadzenia działań SEO jest dyskrecja. Nie warto chwalić się, jakie techniki stosujesz w celu ulepszenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Chwalenie się sukcesem często przynosi odwrotny efekt do zamierzonego – zazdrość to ludzka rzecz, a przy tym pojawia się rywalizacja.
Starannie ukryj pozostałe strony internetowe, jakie posiadasz
Postaraj się, aby zarówno wyszukiwarka, jak i konkurenci nie byli w stanie powiązać stron zapleczowych, z Twoją główną witryną. Nie jest potrzebne dzielenie się taką wiedzą. Jest to bardzo skuteczna technika, ale niekoniecznie trzeba się nią chwalić.
Nie udostępniaj łączy między stronami
Jeżeli przestrzegasz zasad dobrze wiesz, że udostępnianie linków między stronami internetowymi należącymi do Ciebie nie jest do końca legalne i można za to dostać bana. Prowadząc agresywną strategie SEO w szczególny sposób należy na to uważać. Często witryna o niskiej jakości próbuje połączyć się z główną stroną, w celu zwiększenia swojego zasięgu. Dla Google jest to podejrzane. Utrzymywanie oddzielnych łączy jest najbezpieczniejsze. Nawet jeżeli utracisz jedną witrynę, nie spowoduje to zablokowania pozostałych.
Zadbaj o wytrzymałość serwerów
Nie ma nic gorszego, jak cieszenie się z ogromnego ruchu na stronie w jednej chwili, a w drugiej przeżywanie awarii związanej z tym, że serwery po prostu uległy przeciążeniu. Wystarczy jednak zastosować się do zasad, wybrać odpowiedni kod, a uda się wytrzymać nawet największe napory widzów.
Szybka prędkość pobierania generuje więcej wyświetleń reklam, a przy tym większą sprzedaż. Jeżeli jednak chcesz ograniczyć ten parametr do minimum, przede wszystkim nie używaj zewnętrznych czcionek czy ikon oraz ogranicz do minimum efekty JavaScript.
Stwórz krótki adres URL
Krótki adres URL będzie dobrze wyglądał zarówno na stronie, jak i w mediach społecznościowych. Długie adresy URL to przeżytek.
Przycisk „kupuję” – wyraźny i widoczny
Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, przycisk „kupuj” musi krzyczeć z ekranu. Powinien być duży i wyrazisty. Będzie to też spore ułatwienie dla konsumenta, który nie będzie miał problemów ze znalezieniem elementu pozwalającego na dodatnie produktów do koszyka.
Nie lekceważ Google
Banalizowanie Google nigdy nie kończy się dobrze dla stron internetowych. Bardzo szybko tracą one swoją pozycję w rankingu, a później bardzo trudno ją odzyskać. Stosowanie się do zasad, ale z umiarem, przyniesie spodziewane rezultaty.
Warto przeczytać także:
- Co zrobić, gdy strategia SEO nie idzie po Twojej myśli?
- 4 szczegółowe strategie wyszukiwania słów kluczowych LSI, które poprawią Twoje SEO