O profesjonalnej stronie internetowej można mówić jedynie wtedy, gdy ma ona wysokiej jakości treści, atrakcyjną szatę graficzną, a także właściwie zarządzane SEO i marketing. Każdy twórca stron internetowych musi pamiętać, że tworzenie witryny i działania SEO muszą iść w parze.
Aby kwestie dotyczące SEO dobrze działały, projektant strony internetowej musi mieć świadomość komercyjnego znaczenia witryny. Oprócz wyszukiwania znakomitej i pod każdym względem perfekcyjnej grafiki, twórca musi znać znaczenie podstawowych statystyk SEO, które mogą wpłynąć pozytywnie na całe podejście do projektowania strony internetowej.
Jak powinna wyglądać struktura witryny?
Ruch na witrynie zawsze spada, jeżeli internauta ma trudności z dotarciem do konkretnych informacji. Projektant musi pamiętać, aby stworzyć przyjazną dla odwiedzających strukturę strony, prostą w nawigacji dla każdego.
Obecnie nie buduje się stron, które mają więcej niż 4 przejścia ze strony głównej. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie pod kątem SEO. Pozwala także internaucie dotrzeć do poszukiwanych informacji przy minimalnej ilości kliknięć.
Responsywność strony internetowej
Korzystanie z Internetu na urządzeniach mobilnych to dziś standard. Oznacza to, że każdy twórca musi zadbać, aby strona internetowa była przyjazna dla smartfonów i tabletów. Responsywne witryny są również bardzo doceniane przez wyszukiwarki.
Optymalizacja grafiki
To projektanci stron internetowych zazwyczaj decydują o tym, jak pod względem estetycznym będzie wyglądała witryna. Wykorzystują określone kolory, grafiki, wzory, a także kształty geometryczne. Optymalizacja wybranych zdjęć jest koniecznością, ponieważ zbyt wielkie grafiki mogą spowolnić Twoją stronę.
W zależności od używanego programu do budowania strony, projektanci mogą zoptymalizować obrazy zmniejszając ich rozmiar za pomocą wtyczki lub skryptu.
Optymalizacja prędkości strony internetowej
Projektanci stron internetowych zwykle zapominają o optymalizacji witryny pod względem szybkości jej ładowania. Powinieneś wiedzieć, że strona internetowa, której załadowanie zajmuje więcej niż 2-3 sekundy, może mieć wyższy wskaźnik porzuceń w porównaniu z innymi. Od samego początku ważna jest szybkość otwierania się witryny. Inwestycja w niezawodny hosting będzie tu kluczowa.
Korzystanie z odpowiednich narzędzi
Projektanci stron internetowych nie muszą być specjalistami SEO, ale powinni znać przynajmniej podstawy. Powinni mieć świadomość, jak konkretne wskaźniki SEO mogą pomóc w poprawie funkcjonalności tworzonej strony.
Każdy twórca witryn powinien korzystać z GTmetrix. Jest to narzędzie pozwalające na sprawdzenie szybkości ładowania się witryny. Program zapewni także dostęp do praktycznych zaleceń, w jaki sposób należy ją zoptymalizować, aby poprawić czas wczytywania.
Kolejnym polecanym narzędziem jest Screaming Frog SEO Spider. Jest to program do audytu SEO. Pomaga dokładnie zbadać strukturę strony oraz sprawdza wszystkie najważniejsze jej elementy.
Warto przeczytać także:
- Podstawowy audyt SEO – o czym musisz pamiętać?
- 5 elementów, które musi mieć Twoja strona, aby zwiększyć sprzedaż