Równoważenie elementów wykorzystywanych w ramach nowoczesnego marketingu jest dużym wyzwaniem dla każdej firmy i organizacji. Marki mogą napotkać się na spore trudności w łączeniu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcia) i SEO. W końcu bardzo ważne jest, aby osiągnąć korzyści z obydwu tych elementów.
Tworzenie zbyt dużych nakładów na PPC lub SEO może doprowadzić do marnowania cennego budżetu. Z drugiej strony, może dojść do sytuacji, w której zarządzający stronami nie będą mieli odpowiedniej ilości wyników wyszukiwania do analizy, a ich strony będą rzadko odwiedzane przez internautów. Rozwiązaniem tego problemu może okazać się aplikacja Forward3D, która dopasowuje się do potrzeb klientów, rozumie ich oczekiwania i pomaga w wybraniu najlepszej strategii. Stosując profesjonalne podejście, można stworzyć właściwy plan działania, który będzie odpowiednio skuteczny.
Konfiguracja PPC i SEO
Jeżeli działania w ramach PPC i SEO nie zostaną we właściwy sposób skonfigurowane, trudno mówić o możliwości odniesienia sukcesu. Choć może się to wydawać nieprawdopodobne, nadal wiele firm zgłasza raporty o wynikach wyszukiwania jako dwa oddzielne kanały, zamiast jako zbiorczy punkt. Wgląd w zintegrowaną wydajność wyszukiwania ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia, jaki wpływ poszczególne kanały mają na ogólną wydajność strategii.
Trzeba wziąć pod uwagę to, że jeżeli zwiększają się współczynniki w płatnych wynikach wyszukiwania, to nie oznacza automatycznego wzrostu tradycyjnego wyszukiwania. Może okazać się, że ruch jest nadal płaski, ponieważ proporcje na poszczególnych kanałach uległy ogólnemu zmniejszeniu. Zespół zarządzający wynikami wyszukiwania musi patrzeć globalnie na obie formy działalności. Będzie to miało na pewno wpływ przy planowaniu budżetu, a także dalszej aktywności.
Wspólna strategia rozwiąże wiele problemów
Skuteczne połączenie strategii PPC i SEO może rozwiązać wiele problemów, z którymi od pewnego czasu boryka się firma. Chociaż nadal możliwe jest skuteczne płatne wyszukiwanie za pomocą nieoptymalnej strony internetowej, jest to znacznie prostsze, gdy wydajność witryny jest kierowana i określana priorytetowo przez SEO. Jest to spowodowane korzystaniem z szybkości witryny, konwersji i trafności tworzonych przy użyciu nowych technologii, a na te czynniki płatne formy wyszukiwania zwykle nie mają wpływu.