Social Media Marketing

Co to jest reklama w social media?

Marketing social media, czyli inaczej reklama w mediach społecznościowych, to obecnie nieodłączny element każdego planu marketingowego. Dlaczego jest tak popularny i w czym tkwi jego największa siła? Przede wszystkim w wysokich zasięgach i możliwościach precyzyjnego dotarcia do odbiorcy, czyli potencjalnego klienta twojej firmy. Najpopularniejsze portale społecznościowe, z których codziennie korzystają setki użytkowników, umożliwiają uruchomienie płatnych kampanii reklamowych. Poszczególne kanały nie tylko dostarczają internautom rozrywki, ale również gromadzą dane na ich temat, które następnie wykorzystywane są w procesie targetowania grup odbiorców i dostosowywania komunikatów reklamowych.

reklama w mediach społecznościowych

79% użytkowników Internetu na świecie aktywnie korzysta z mediów społecznościowych i poświęca im aż dwie godziny dziennie!

Zalety Social Media Ads

Jakie korzyści przyniosą twojej firmie działania social media ads? Nie sposób wymienić wszystkich, ponieważ media społecznościowe wciąż się rozwijają i dostarczają nam kolejnych rozwiązań. Skupmy się zatem na tych najważniejszych i najistotniejszych z biznesowego punktu widzenia:

  • Wysoki zasięg – z social mediów korzysta prawie 80% użytkowników na całym świecie, a wśród nich z pewnością są potencjalni klienci twojej firmy. Liczba ta ciągle rośnie.
  • Skracanie dystansu – media społecznościowe pozwalają na bezpośredni kontakt z odbiorcami, co ułatwia precyzyjną, bezpośrednią komunikację. Dzięki temu twoja marka staje się również bardziej wiarygodna i przyjazna dla konsumentów.
  • Precyzyjne targetowanie – marketing społecznościowy pozwala na dotarcie do grup odbiorców o szczegółowo określonych cechach, co przekłada się na możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych konsumentów twojej firmy. Użytkownicy mediów społecznościowych dobrowolnie udostępniają setki danych na swój temat, które są później wykorzystywane w tworzeniu grup odbiorców.
  • Mocne wsparcie sprzedaży – przemyślane wykorzystanie reklamy social media umożliwia realizację kampanii, które dostarczają wielu konwersji i aktywnie wspierają sprzedaż. Reklama social media ads to jedna z najefektywniejszych form działań digital marketingowych, której efekty są w 100% mierzalne.
social media ads
reklama w mediach społecznościowych
  • Brak budżetu minimalnego – reklama w mediach społecznościowych (poza LinkedIn Ads) nie zakłada minimalnego progu wejścia do płatnych działań, a zatem z potencjału social mediów korzystać może każda firma, niezależnie od wielkości i możliwości budżetowych.
  • Niskie koszty – koszt jednorazowej emisji przekazu reklamowego do potencjalnego konsumenta w social mediach jest jednym z najniższych wśród rozwiązań digital marketingowych. W dodatku budżet reklamowy w social media ads jest bardzo elastyczny i prosty w kontrolowaniu, a algorytmy poszczególnych mediów podpowiadają, w którą stronę najlepiej skierować środki, aby kampania przyniosła jak najlepszy efekt końcowy.
  • Różnorodność - social media oferują szeroki wachlarz formatów reklamowych dostosowanych do celów działań oraz wysoką elastyczność w kwestii modyfikacji już trwających kampanii. Ponadto kanały społecznościowe oferują wybór konkretnego celu, który chcesz osiągnąć poprzez płatne działania.
  • Algorytm podobnych użytkowników – social media oferują wykorzystanie algorytmów, które pozwalają na dotarcie z przekazem reklamowym do osób, które pod względem cech osobowości i danych demograficznych są podobne do dotychczasowych klientów twojej firmy. Taka możliwość znacznie zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów.
  • Szybkie efekty – reklama w mediach społecznościowych bardzo szybko generuje ruch na dedykowaną witrynę, dzięki czemu równie szybko przynosi pierwsze efekty. Wzrost ruchu na stronie twojej firmy zauważysz już od pierwszego dnia kampanii.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku – social media ads to rozwiązanie, które nie tylko wspiera sprzedaż, ale także pomaga w budowaniu świadomości marki wśród potencjalnych klientów twojej firmy i kreuje jej pozytywny wizerunek.
  • Wsparcie innych działań marketingowych – kampanie reklamowe w mediach społecznościowych skutecznie wspierają pozostałe działania online, takie jak Google Ads, czy pozycjonowanie SEO.
  • Możliwość wejścia na rynek międzynarodowy – użytkownicy social mediów to osoby z całego świata. Poszczególne kanały oferują emisję komunikatów reklamowych w wybranych lokalizacjach, także za granicą.
  • Pełna mierzalność efektów – wszystkie kanały social media zapewniają pełną kontrolę nad wynikami kampanii reklamowych, a szczegółowe statystyki pozwalają na ich skuteczną optymalizację.
social media marketing

Warto podkreślić, że powyższe zalety reklamy social media ads są gwarantowane przez wszystkie dostępne portale społecznościowe.

Internet oferuje nam wiele kanałów social media, dlatego tak ważne jest, aby dokonać odpowiedniego wyboru i dostosować działania do potrzeb twojego biznesu.

Na jakich kanałach możesz promować swoją firmę?

Facebook Ads

Instagram Ads

Pinterest Ads

TikTok Ads

LinkedIn Ads

Twitter Ads

Formy reklamy w social mediach

Facebook Ads

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy, który zrzesza miliony użytkowników z całego świata, a Facebook Ads to jego system płatnych kampanii reklamowych. Jest to obecnie najefektywniejszy kanał do prowadzenia działań social media ads. Facebook marketing dysponuje niezwykle zaawansowanymi możliwościami, które pozwalają na emisję reklam nie tylko na samym portalu i w Messengerze, ale także na Instagramie i sieci Audience Network. Oprócz komunikatu tekstowego przekaz reklamowy może zawierać zdjęcia, filmy, animacje, a nawet szczegółową ankietę. Reklama na Facebooku może przybrać formę karuzeli zdjęć, pokazu slajdów, video lub reklamy błyskawicznej. Warto wspomnieć, że Facebook zadbał również o to, aby każdy format reklamowy był dostosowany do urządzeń mobilnych. Kierowanie przekazu reklamowego w obrębie Facebooka odbywa się za pomocą precyzyjnego targetowania grupy docelowej. Mamy tu do dyspozycji szereg możliwości, które umożliwiają dotarcie do konkretnych osób w konkretnej lokalizacji.

facebook ads

Kampanie reklamowe na Facebooku umożliwiają dotarcie zarówno do osób, które są już na jakimś etapie zakupu reklamowanego produktu/usługi, lub do osób kompletnie nie zaznajomionych z twoją marką. Dzięki możliwości zbierania informacji na ich temat, komunikaty reklamowe mogą być tutaj idealnie dopasowywane do aktualnych potrzeb potencjalnych klientów. Z kolei zaawansowane narzędzia do wielopoziomowego remarketingu z łatwością pozwalają na przypominanie o marce tym osobom, które już znają twoją firmę.

Cele reklamy na Facebooku

Cele reklamy na Facebooku

Aby kampania reklamowa Facebook Ads przyniosła oczekiwany efekt, należy najpierw przygotować odpowiednią strategię marketingową i określić konkretne cele, które są zgodne ze sprzedażowymi założeniami twojej firmy. Menedżer reklam na Facebooku udostępnia nam rekomendowane cele, które określają czynność, do jakiej reklama ma zachęcić odbiorców. Mamy do wyboru trzy kategorie celu:

  1. Rozpoznawalność – popularność marki, zasięg, świadomość wśród użytkowników
  2. Działania – ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości.
  3. Konwersja – konwersje, sprzedaż z katalogu, ruch (wizyta) w firmie.

Działania Facebook Ads ukierunkowane na rozpoznawalność mają na celu przede wszystkim wzbudzenie zainteresowania twoją firmą i jej ofertą. Jest to pierwszy etap lejka sprzedażowego. Kolejnym etapem powinno być dotarcie do do osób, które znają już twoją markę. Aby to zrobić, należy wykorzystać cel działania i przekazem reklamowym sprowokować odbiorców do wykonania konkretnej czynności, np. obejrzenia filmu, czy pobrania e-booka. Ostatnim etapem w lejku sprzedażowym jest już konwersja, czyli np. zakup produktu. Działania wykorzystujące ten cel biznesowy mają wygenerować konkretną sprzedaż, lub inną akcję ważną z punktu widzenia prowadzonej działalności.

Oczywiście, cele kampanii Facebook Ads są zmienne i uzależnione od rozwoju twojej firmy. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, dobrze jest najpierw skupić się na budowaniu świadomości marki wśród konsumentów, czyli na rozpoznawalności. Kiedy twoja firma osiągnie już pierwsze cele biznesowe, reklama ukierunkowana na działania i konwersje będzie skuteczniejsza. Cele można też ze sobą łączyć i dowolnie mieszać, aby zwiększyć końcowe efekty marketingu Facebook Ads.

Formaty reklam na Facebooku

Marketing na Facebooku to wachlarz różnorodnych możliwości, szczególnie w kwestii dostępnych formatów reklam. Możemy emitować odbiorcom kreacje zawierające zdjęcia, filmy, stories, karuzelę zdjęć, pokaz slajdów, kolekcję czy demo aplikacji. Każdy z formatów jest także dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Reklama na Facebooku to:

Zdjęcie

Najprostszy z formatów reklamowych, zawierający wybrane zdjęcie i komunikat tekstowy.

Facebook Ads film
Film

Komunikat w postaci wideo. Możemy go stworzyć wykorzystując własne zdjęcia i filmy, lub sięgnąć po pliki z gotowej bazy. Reklama wideo może być emitowana w aktualnościach, stories lub jako In-Stream, czyli reklama targetowana do konkretnej grupy odbiorców.

Facebook Ads stories
Stories

Zdarzenia i relacje w postaci dynamicznych obrazów lub filmów. Ta forma reklamy może być emitowana zarówno w aktualnościach na Facebooku i Instagramie, jak i w Messengerze.

Facebook Ads Messenger
Messenger

Ten format reklamy emitowany jest w aplikacji popularnego komunikatora. Po kliknięciu w nią, użytkownik zostaje przekierowany do okna czatu, gdzie najpierw otrzymuje wezwanie do działania, a następnie trafia do miejsca docelowego, czyli witryny twojej firmy.

Facebook Ads karuzela
Karuzela

Jeden z najpopularniejszych formatów reklamy na Facebooku. Ma postać kolekcji nawet 10 zdjęć, a każde z nich jest dodatkowo opatrzone specjalnym likiem i komunikatem tekstowym. Karuzela może być emitowana na Facebooku i Messengerze oraz na Instagramie i w Audience Network.

Facebook Ads slide show
Slide show

Popularny pokaz slajdów, który przypomina także reklamę wideo. Slide show można utworzyć przy użyciu własnych zasobów, lub bezpłatnych materiałów z bazy Facebooka.

Facebook Ads kolekcja
Kolekcja

Format szczególnie popularny przy kampaniach produktowych i w branży e-commerce. Komunikat złożony jest z podstawowego zdjęcia lub filmu, który z kolei zawiera cztery mniejsze grafiki w formacie kolekcji. Ma za zadanie przypominać standardową, sklepową ofertę.

Facebook Ads demo
Demo

Interaktywna forma reklamy na Facebooku i w sieci Audience Network. Najczęściej wykorzystuje się ją do reklamowania aplikacji mobilnych, aby zachęcić użytkowników do jej pobrania. Reklama typu demo składa się z trzech elementów: zwiastuna, demo gry i wezwania do działania.

Reklama na Facebooku – wybór grupy docelowej

Jedną z największych zalet marketingu na Facebooku jest możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym do konkretnej grupy odbiorców, która odpowiada nam pod względem cech osobowości i danych demograficznych. W jaki sposób możemy wybrać naszą grupę docelową?

  • Niestandardowe grupy odbiorców – to pierwsza z dostępnych opcji dobierania grupy docelowej i służy do rozbudowanego targetowania osób, które miały już kontakt w twoją marką (np. odwiedziły stronę internetową lub sklep). Oznacza to, że jeśli użytkownik odwiedził twoją stronę docelową, zobaczy twoją reklamę także na Facebooku. Takie działania nazywamy remarketingiem i możemy korzystać z nich dopiero wówczas, gdy wgramy do naszej witryny tzw. Pixel Facebooka. Ta forma reklamy jest zaawansowana i skomplikowana, wymaga zatem specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Przynosi jednak niezwykle szybkie i satysfakcjonujące rezultaty w postaci konwersji i wzrostu ruchu na stronie internetowej twojej firmy.
  • Targetowanie po lokalizacji – grupę docelową możemy dobrać również wykorzystując algorytmy lokalizacji. Facebook Ads pozwala na wybór konkretnych, interesujących nas regionów, w których dana reklama ma być emitowana. Co ciekawe, Facebook nie zamyka się tylko na konkretne miasta czy kraje, ale proponuje targetowanie np. po strefach czasowych i walutowych, jednostkach administracyjnych czy konkretnych dzielnicach miast.
  • Dane demograficzne – ta opcja targetowania w marketingu Facebooka pozwala na wybór osób o określonej płci, wieku czy ojczystego języka. Ta forma wybierania grupy odbiorców powinna być wykorzystywana z pomysłem i rozwagą, ponieważ dobrze zaplanowana pozwala na znaczne obniżenie kosztów kampanii.
wybór grupy docelowej na facebooku

Reklama na Facebooku umożliwia także korzystanie ze szczegółowych opcji targetowania, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej dobrać grupę docelową, wykorzystując do tego dodatkowe informacje na temat użytkowników:

facebook targetowanie
  • Informacje behawioralne – np. osoby, które często podróżują, posiadają sprzęty określonych marek czy robiące zakupy w sklepach internetowych.
  • Zainteresowania – np. osoby, które interesują się zdrowym trybem życia, bieganiem, gotowaniem, czy rozwojem osobistym. Facebook Ads proponuje nam szereg możliwości pod względem zainteresowań i hobby użytkowników.
  • Informacje demograficzne – np. osoby, które pracują w danej branży, mają określony poziom wykształcenia i niedługo obchodzą urodziny. Możemy skorzystać także z informacji na temat życia prywatnego, czyli wielkości rodziny czy zarobkach.
  • Połączenia – czyli osoby, które są połączone z konkretną stroną na Facebooku, korzystają z aplikacji czy wzięły udział w wydarzeniu.

Powyższe opcje możemy ze sobą łączyć i mieszać. Istnieją także możliwości wykluczania z grupy docelowej tych użytkowników, którzy już są naszymi klientami, albo już wykonały pożądaną z punktu widzenia kampanii czynność.

W skrócie: targetowanie reklam na Facebooku umożliwia precyzyjne dotarcie do konkretnych grup osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami twojej firmy. Ważne, aby przed doborem opcji targetowania dobrze zastanowić się, kim tak naprawdę jest odbiorca twoich usług. W tym celu najlepiej polegać na wiedzy i doświadczeniu osób, które są biegłe w algorytmach Facebook Ads i pomogą wybrać najlepsze opcje dla twojego biznesu.

Od czego zacząć działania Facebook Ads?

Aby kampania reklamowa na Facebooku przyniosła twojej firmie satysfakcjonujące efekty, należy ją dobrze przygotować. Jak to zrobić?

kampania reklamowa na facebooku
  1. Pierwszym krokiem w planu działań Facebook Ads musi być szczegółowa analiza potrzeb. Po zebraniu informacji na temat celów biznesowych twojej firmy, dotychczasowych doświadczeń oraz rynkowych szans i zagrożeń możemy przejść do wyznaczania celów kampanii.
  2. Kolejnym etapem jest przygotowanie informacji na temat grup docelowych i możliwości docierania z przekazem reklamowym. Należy dokładnie określić potencjał zaplanowanych działań, zaprojektować budżet reklamowy i wybrać formy reklamy.
  3. W dalszej kolejności konieczne jest wykonanie prac analitycznych. W tym momencie konto reklamowe twojej firmy powinno znaleźć się rękach zawodowców, którzy przygotują je na rozpoczęcie kampanii Facebook Ads.
  4. Krok czwarty to tworzenie koncepcji i contentu, czyli przygotowywanie tekstów i grafik reklamowych. Formaty reklam na Facebooku wymagają przestrzegania określonych norm, dlatego warto skorzystać z usług doświadczonych grafików i copywriterów.
  5. Kolejnym krokiem jest stworzenie harmonogramu kampanii, który określa nie tylko czas jej trwania, ale także plany optymalizacji reklam i dostarczania szczegółowych raportów.
  6. Po dopracowaniu strategii, budżetu reklamowego, kreacji reklamowych i prac analitycznych, możemy przejść do uruchomienia kampanii. Po zatwierdzeniu reklam przez support Facebooka możemy zacząć śledzić efekty naszych działań.
  7. Przez cały okres trwania kampanii należy ją optymalizować i monitorować. Reklamę na Facebooku możesz włączyć i wyłączyć w każdej chwili.
  8. Ostatnim etapem działań Facebook Ads jest obiektywna ocena ich efektów i wyciągnięcie wniosków.

Facebook Ads to nowoczesne narzędzie, które pozwala na skuteczne reklamowanie się firmom z każdego sektora działalności. Oferuje przedsiębiorcom szereg możliwości dostosowanych do specyfiki prowadzonego biznesu, a ich skuteczność zapewnia popularność Facebooka, jego zasięgi i ogromne grono aktywnych użytkowników.

Jeśli twojej firmie zależy na dotarciu do swoich potencjalnych klientów za pomocą ich ulubionego portalu społecznościowego, reklama na Facebooku zdecydowanie jest dla ciebie!

Reklama na Facebooku

Instagram Ads

Instagram to drugi, najpopularniejszy kanał social media. Zgromadził szerokie i niezwykle wierne grono użytkowników, których dużą część stanowią przedsiębiorcy.

Instagram skutecznie wspiera działania sprzedażowe, a dodatkowo buduje wizerunek marki wśród wymagających odbiorców.

Ten kanał umożliwia stworzenie reklamy w czterech różnych formatach: pojedynczy obraz, film, karuzela zdjęć i Instagram Stories (zdjęcie lub film).

Dotarcie z komunikatem reklamowym do potencjalnego klienta odbywa się tutaj podobnie jak na Facebooku, czyli  za pomocą szczegółowego targetowania.

Cele kampanii Instagram Ads

Cele kampanii Instagram Ads

Reklama na Instagramie umożliwia realizację celów biznesowych twojej firmy w trzech podstawowych kategoriach:

  1. Rozpoznawalność.
  2. Rozważanie zakupu.
  3. Konwersja.

Każdy z powyższych celów można określić bardziej precyzyjnie. Oznacza to, że celem twojej firmy może być przejście na stronę docelową, pobranie e-booka, czy odtworzenie i udostępnienie filmu.

Dlaczego reklama na Instagramie jest tak wyjątkowa?

Przede wszystkim z uwagi na możliwość wchodzenia z nią w interakcję, co zdecydowanie zyskuje w oczach potencjalnych klientów twojej firmy.

Pozostałe mocne strony Instagram Ads, to:

  • Dotarcie do dopasowanej grupy docelowej – to Instagram decyduje o tym, jacy odbiorcy zobaczą reklamę twojej marki. Przekaz kierowany jest zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami użytkowników portalu.
  • Budowanie zasięgu organicznego reklama na Instagramie skutecznie zdobywa kolejnych potencjalnych klientów twojej firmy, którzy po otrzymaniu przyjaznego komunikatu reklamowego z przyjemnością będą obserwować profil twojej marki.
  • Popularność – działania Instagram Ads z powodzeniem zwiększą rozpoznawalność twojej marki, jej produktów i usług zarówno na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym.
  • Szczegółowe targetowanie – podobnie jak Facebook Ads, reklama na Instagramie pozwala na precyzyjne określenie cech i danych demograficznych osób, do których ma trafić przekaz reklamowy twojej firmy.

Formaty reklam na Instagramie

Podobnie jak Facebook Ads, reklama na Instagramie pozwala na korzystanie z gotowych formatów, które ułatwiają tworzenie kreacji reklamowych. Reklama może być emitowana w aktualnościach, stories, oraz w sekcji służącej do eksplorowania portalu.
Do dyspozycji mamy następujące formaty:

  • Obraz – najpopularniejszy format reklamy na Instagramie, który ma formę pojedynczej grafiki lub zdjęcia.
  • Wideo – maksymalnie 60 sekundowy film (poziomy lub kwadratowy).
  • Karuzela – popularna forma reklamy, która polega na stworzeniu kolekcji zdjęć i podpisów. Każde ze zdjęć w karuzeli może zawierać inny adres URL, a zatem może skierować do innej witryny, lub miejsca w sklepie internetowym.
  • Instagram Stories – najefektywniejsza forma reklamy na Instagramie, która polega na umieszczenie zdjęcia lub filmu wśród relacji użytkowników portalu.
Formaty reklam na Instagramie
Reklama na Instagramie

Instagram Ads to nowoczesny i modny kanał social media. Zrzesza miliony aktywnych użytkowników na całym świecie, którzy z przyjemnością przeglądają posty i relacje innych użytkowników w drodze do pracy, szkoły, czy przed snem. 

Instagram Ads gwarantuje dotarcie z przekazem reklamowym tylko do tych użytkowników, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani usługami twojej firmy. Prowadzenie działań reklamowych na Instagramie dodatkowo poprawia rozpoznawalność i wizerunek marki w sieci.

Jeśli twojej firmie zależy na dotarciu do swoich potencjalnych klientów za pomocą ich ulubionego portalu społecznościowego, reklama na Facebooku zdecydowanie jest dla ciebie!

Pinterest Ads

Pinterest to popularna platforma służąca przede wszystkim do szukania zakupowych inspiracji i pomysłów.

Portal ten charakteryzuje się przede wszystkim niską konkurencyjnością, ponieważ z płatnych kampanii korzysta tutaj o wiele mniej firm, niż np. na Facebooku.

Pinterest umożliwia realizację kampanii w czterech formatach: tak zwane piny promowane, piny firmowe, piny karuzelowe i piny aplikacji, które mają zachęcać odbiorców do instalacji Pinteresta.

Z jakich źródeł internauci biorą pomysły na zakupy?
Pinterest 62%
Wyszukiwarka 47%
Rodzina i znajomi 42%
Social Media 36%

Cele kampanii Pinterest Ads

Mechanizmy reklamowe na Pintereście pomagają w określeniu celu biznesowego, który twoja firma chce osiągnąć. Do wyboru mamy trzy podstawowe kryteria:

  1. Zaangażowanie – działania mające na celu nawiązanie relacji i interakcji z użytkownikami. Poprawiają wizerunek i wiarygodność marki.
  2. Ruch – działania mające na celu zwiększenie ruchu w witrynie twojej firmy.
  3. Widoczność – działania mające na celu promowanie twojej firmy wśród użytkowników z jasno określonej grupy docelowej.

Powyższe cele można oczywiście ze sobą łączyć. Po określeniu celu kampanii Pinterest Ads należy zastanowić się nad rodzajem targetowania.

Cele kampanii Pinterest Ads

Targetowanie reklamy Pinterest Ads

Targetowanie reklamy Pinterest Ads

Platforma Pinterest nie umożliwia co prawda bardzo szczegółowego targetowania reklam, jednak z punktu widzenia pewnych branż można dzięki niej dotrzeć do potencjalnych klientów lepiej, niż np. na Facebooku.

Mamy do wyboru kilka możliwości dotarcia do potencjalnych klientów twojej firmy.

  • Zainteresowania – Pinterest w niektórych dziedzinach (np. design, eventy, podróże, sztuka) oferuje bardzo szczegółowe rozbicie poszczególnych zainteresowań i preferencji użytkowników.
  • Słowa kluczowe – Pinterest Ads pozwala na emisję reklam przy wykorzystaniu kluczowych fraz. Reklama twojej firmy może zatem pokazywać się tylko tym osobom, które na Pintereście szukają konkretnych usług i produktów.
  • Dane demograficzne – to standardowe i nieodłączne targetowanie w social media ads jest również dostępne na Pintereście. Reklama twojej firmy będzie emitowana tylko odbiorcom o określonej płci, wieku i mieszkającym w danej lokalizacji.

Formaty reklam Pinterest Ads

Od wyboru odpowiedniego formatu reklamy zależy na Pintereście bardzo wiele. Na szczęście mamy w czym wybierać. Oto formy reklamy, które proponuje nam Pinterest:

  • Standardowe piny – statyczne reklamy w postaci grafik i zdjęć.
  • Karuzela – to zbiór 2-5 kart, które prezentują różne produkty. Dzięki tej formie reklamy możemy trafić do tych użytkowników, do których przemawia różnorodność.
  • Piny wideo – reklama tego typu działa tak samo, jak standardowy pin, przy czym obraz zastępuje wideo.
  • Piny zakupowe - kreacja graficzna, w której reklamowane produkty są oznaczone białymi punktami. Gdy odbiorca kliknie na białą kropkę, pojawiają się szczegółowe informacje na temat produktu oraz możliwość jego błyskawicznego zakupu.
Formaty reklam Pinterest Ads

Pinterest to specyficzny kanał social media, jednak z punktu widzenia niektórych branż jest to kluczowe miejsce do emisji materiałów reklamowych. Użytkownicy portalu są mocno określeni w kwestii zainteresowań i preferencji, dlatego łatwiej do nich trafić. Pinterest Ads to platforma reklamowa szczególnie dedykowana firmom z branży podróżniczej, odzieżowej, design, kultury i sztuki i tym podobnych.

Jeśli twojej firmie zależy na dotarciu do swoich potencjalnych klientów za pomocą ich ulubionego portalu społecznościowego, reklama na Pintereście zdecydowanie jest dla ciebie!

TikTok Ads

TikTok to aplikacja mobilna służąca przede wszystkim rozrywce.

Jest to świetne narzędzie do reklamowania się wśród przedstawicieli młodego pokolenia.

Treści wykorzystywane w płatnej kampanii na TikToku powinny być przede wszystkim ciekawe, dynamiczne i angażujace odbiorcę.

TikTok ads

Cele kampanii TikTok Ads

TikTok Ads Manager umożliwia firmom realizację czterech celów biznesowych, które można oczywiście ze sobą łączyć w zależności od potrzeb.

  • Budowanie zasięgu – TikTok pozwala na wyświetlanie kreacji reklamowych maksymalnej liczbie osób z dopasowanej grupie odbiorców. Dzięki temu zwiększa się świadomość twojej marki wśród konsumentów.
  • Ruch – reklamy ukierunkowane na ruch mają za zadanie zwiększenie wizyt w witrynie twojej firmy lub aplikacji mobilnej. Tego typu reklamy często wykorzystuje się w ramach remarketingu na TikToku.
  • Instalacja aplikacji – reklamy ukierunkowane na ten cel mają za zadanie zachęcić użytkowników do pobrania i zainstalowania twojej aplikacji.
  • Konwersja – TikTok Ads Manager umożliwia zainstalowanie tzw. TikTok Pixel, dzięki czemu twoja marka może zdobywać potencjalnych klientów skłonnych do zakupu, czy wykonania innej akcji istotnej z punktu widzenia prowadzonych działań social media ads.

Formaty reklam TikTok Ads

TikTok Ads umożliwia firmom realizowanie celów biznesowych i sprzedażowych za pomocą kilku formatów: wideo TopView, statycznego lub dynamicznego formatu Brand Takeover, automatycznie odtwarzanego In-Feed Ads, bogatego w naklejki i filtry Branded Effect oraz angażującego odbiorców Branded Hashtag Challenge.

Formaty reklam TikTok Ads
  • TopView – format wykorzystujący pełnoekranowy materiał wideo (do 60 sekund)
  • Brand Takeover – pełnoekranowa reklama statyczna lub dynamiczna, wyświetlana np. w sekcji „Dla Ciebie”.
  • Branded Hashtag Challenge – forma reklamy mająca na celu wywołanie interakcji z użytkownikami. Polega na zapraszaniu odbiorców do tworzenia konkretnych treści i oznaczania ich hashtagami związanymi z kampanią.
  • In-Feed Ads – forma reklamy emitowana w sekcji „Dla Ciebie”, która również ma za zadanie budować relację z odbiorcami (można ją np. komentować)
  • Branded Effects – format mający na celu zachęcić użytkowników do konkretnych aktywności i wykorzystania specjalnych reklamowych filtrów, naklejek i efektów.

TikTok to aplikacja mobilna służąca do publikowania krótkich, ciekawych filmików. Ta platforma ma przede wszystkim dostarczyć użytkownikom rozrywki, a jej odbiorcy to w głównej mierze przedstawiciele młodego pokolenia.

Jeśli twoja firma planuje reklamę w social media ads, której forma będzie dynamiczna, interaktywna i rozrywkowa, to TikTok Ads zdecydowanie jest dla ciebie!

LinkedIn Ads

LinkedIn to portal społecznościowy dedykowany przedsiębiorcom, osobom zaangażowanym w swoją karierę zawodową, handlowcom i całemu segmentowi B2B.

Poza dzieleniem się ciekawymi nowinkami z branży, poszukiwaniem pracowników i nawiązywaniem nowych relacji biznesowych, LinkedIn umożliwia również prowadzenie płatnych działań reklamowych.

LinkedIn Ads

Cele kampanii w LinkedIn Ads

LinkedIn to miejsce stworzone do reklamowania się w obszarach HR i B2B. Na tej platformie o wiele prościej jest wzbudzić zainteresowanie lub nawiązać relację biznesową. Tak jak w każdych działaniach social media ads, również w przypadku reklamy na LinkedInie powinniśmy początkowo skupić się na jej celach. LinkedIn Ads pomoże twojej firmie zrealizować poniższe założenia:

Cele kampanii w LinkedIn Ads
  • zwiększenie rozpoznawalności twojej marki na rynku B2B i HR
  • zwiększenie ruchu w witrynie twojej marki lub sklepie internetowym
  • rozszerzenie grona potencjalnych klientów twojej firmy
  • zachęcenie użytkowników do wykonania określonych działań, a co za tym idzie, zwiększenie konwersji
  • znalezienie doświadczonego profesjonalisty na stanowisko, które nie znalazło jeszcze kandydata idealnego

Targetowanie na LinkedIn

Jedną z największych zalet reklamy na LinkedIn jest możliwość precyzyjnego targetowania reklam, które odbywa się przy wykorzystaniu cech i preferencji zawodowych.

Poza standardowymi możliwościami targetowania na podstawie danych demograficznych, mamy tutaj do dyspozycji szereg opcji charakterystycznych tylko dla LinkedIna. Są to np.: zajmowane stanowisko zawodowe, poziom doświadczenia, wykształcenie, kompetencje, specyfika działalności i wielkość firmy, czy liczba zatrudnionych pracowników.

Formaty reklamowe LinkedIn Ads

LinkedIn Ads umożliwia wykorzystanie kilku formatów reklam, które skutecznie zrealizują cele biznesowe twojej firmy.

  • Pojedyncze zdjęcie – sponsorowana grafika,
  • Karuzela – zestaw kilka grafik lub zdjęć, które dodatkowo zawierają opisy, wezwania do działania i linki URL.
  • Wideo – reklama wykorzystująca materiał wideo
  • Przekaz tekstowy – standardowe komunikaty sponsorowane, które emitowane są we wszystkich miejscach na portalu.
  • Reklamy w wiadomościach – wiadomości sponsorowane Linkedin, które wyświetlają się na stronie wiadomości LinkedIn i w aplikacji mobilnej.
  • Reklama wizerunkowa – ta forma reklamy ma na celu zwiększenie rozpoznawalności twojej firmy i zachęcenie odbiorców do jej obserwowania w serwisie.
  • Reklama Spotlight LinkedIn – dynamiczna reklama, która ma na celu przekierowanie odbiorcy na stronę docelową, czyli np. witrynę twojej firmy.
  • Reklamy ofert pracy – forma dynamicznej reklamy mająca na celu pozyskanie nowych kandydatów w procesach rekrutacji.
Formaty reklamowe LinkedIn Ads

LinkedIn to portal służący do budowania relacji biznesowych w segmencie B2B i HR. Mechanizm reklamowy na LinkedInie pozwala na precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym do osób o określonych cechach zawodowych.

Jeśli twoja firma planuje reklamę w social media ads, która będzie skierowana do osób aktywnych zawodowo, to LinkedIn Ads jest dla ciebie!

Twitter Ads

Twitter to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce, a jego założeniem jest publikacja przez użytkowników krótkich opinii, wniosków i informacji (wpis może mieć maksymalnie 280 znaków).

Serwis umożliwia oznaczenie wpisów hashtagami, komentowanie i retweetowanie (udostępnianie).

Dlaczego Twitter jest wyjątkowy? Ponieważ to kanał dedykowany dla osób wykształconych, oczytanych i chętnych do komentowania aktualnej rzeczywistości.

Z serwisu korzystają głównie politycy, dziennikarze, publicyści, naukowcy oraz przedstawiciele wyższej klasy społecznej.

Twitter posiada także własny system reklamowy, który wykorzystuje informacje zebrane na temat użytkowników portalu.

Cele kampanii Twitter Ads

Tak jak w przypadku każdych działań social media ads, twitter także zakłada możliwość realizacji konkretnych celów biznesowych. W tym przypadku platforma proponuje:

  • kampanie nastawione na sprzedaż – to działania polegające na umiejętnym targetowaniu grup docelowych w celu wygenerowania jak największej ilości sprzedaży.
  • kampanie nastawione na generowanie leadów – ten cel zakłada pozyskanie nowych kontaktów biznesowych i zapytań ofertowych dla twojej firmy.
  • kampanie zasięgowe i angażujące – to działania wizerunkowe i wzmacniające twoją markę wśród potencjalnych klientów.

Formaty reklamowe Twitter Ads

Twitter Ads oferuje szeroki wachlarz możliwości w kwestii doboru odpowiednich formatów reklamowych.

Formaty reklamowe Twitter Ads
  • Tweet – to format promujący tekst, grafikę, ankietę lub samo konto w serwisie. Tweety sponsorowane są oznaczone jako promowane, użytkownicy mogą je jednak udostępniać i komentować.
  • Wideo – ta forma reklamy obejmuje materiał wideo, wideo typu In-Stream (emitowane przed filmem), In-Stream Sponsorship, format First View (jednodniowy pakiet reklam) i Promated Live Video (transmisja na żywo z możliwością interakcji odbiorców w czasie rzeczywistym).
  • Karta – forma reklamy, która ma za zadanie przekierować użytkownika do dedykowanej strony docelowej.
  • Marka – ten format przypomina formę popularnego emoji, który przypomina o marce i umożliwia reklamowanie zbioru tweetów promujących dany moment (Promoted Moments), newsa lub tematu dnia (Promoted Moments) i materiału wideo w zakładce Eksploruj (Promoted Trend Spotlight).

Twitter to nie tylko kanał social media, ale również zgrana społeczność aktywnych użytkowników, którzy publikują swoje opinie i komentarze. Zrzesza on przede wszystkim przedstawicieli wyższych klas społecznych, polityków, dziennikarzy i publicystów.

Jeśli twoja firma planuje działania social media ads, które dotykają tematów aktualnej rzeczywistości, a idealnymi jej odbiorcami są ludzie wykształceni, to Twitter Ads zdecydowanie jest dla ciebie!

Dlaczego Skuteczni.pl?

Wybór agencji marketingowej, której powierzysz prowadzenie działań social media ads dla swojej firmy to nie łatwe zadanie. Dlaczego warto wybrać naszą firmę?

Przede wszystkim dlatego, że jesteśmy profesjonalistami w swoim fachu. Nasz zespół tworzą nie tylko wykwalifikowani specjaliści od kampanii social media, ale przede wszystkim prawdziwi pasjonaci tej formy reklamy. Ich wiedza w połączeniu z bogatym doświadczeniem i nieszablonowym podejściem do każdego projektu to nasz przepis na sukces.

Możesz liczyć na nasze pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Po przeprowadzeniu dokładnej analizy potrzeb i wyciągnięciu wniosków z dotychczasowych doświadczeń twojej firmy przygotujemy plan działania, który pozwoli na realizację celów biznesowych twojej marki. Dobierzemy najlepsze kanały social media do profilu twojego biznesu, doprecyzujemy grupy odbiorców, stworzymy kreacje i komunikaty reklamowe, a przede wszystkim będziemy stale czuwać nad prowadzonymi kampaniami, optymalizować je i poprawiać. To wszystko doprowadzi nas do wspólnego sukcesu.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z nami, zapraszamy na bezpłatną konsultację.
Podczas rozmowy z przyjemnością odpowiemy na wszystkie nurtujące cię pytania, rozwiejemy wątpliwości i pokażemy, jak za pomocą reklamy w mediach społecznościowych możesz zwiększyć sprzedaż swojej firmy!

FAQ - najcześciej zadawane pytania

Tak naprawdę każdy kanał social media umożliwia realizację płatnych działań reklamowych, jednak do najpopularniejszych portali należą: Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, Twitter oraz LinkedIn.

Każdy z serwisów społecznościowych oferuje szeroki wachlarz formatów reklamowych. Na każdym z nich twoja firma może reklamować się przy użyciu statycznych grafik, materiałów wideo, karuzeli zdjęć oraz wielu innych, ciekawych formatów.

Największą siłą marketingu social media jest to, że twoja firma wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów proponując produkty ze swojej oferty. Przekaz reklamowy trafia tylko do takich osób, które są potencjalnie zainteresowane zakupem. Ponadto za pomocą gotowych celów reklamy, jak np. konwersje, możemy skrócić proces zakupu potencjalnych klientów. Podsumowując: tak, reklama w social media ads zwiększy sprzedaż produktów i usług twojej firmy.

Koszty reklamy w mediach społecznościowych są zależne od wielkości kampanii. Budżet reklamowy można regulować samodzielnie, nie ma również minimalnego progu inwestycji.

Facebook: tutaj stawki za ok 100 wyświetleń reklamy Twojej firmy zaczynają się już od 0,50 zł. W przypadku innych czynności, czyli np. konwersji lub polubienia strony stawki zaczynają się od kilkudziesięciu groszy za 1 akcję.

Instagram: Instagram nalicza stawki za kliknięcie w zależności od wybranej grupy docelowej. Koszt kliknięcia zaczyna się od 0,20 zł, jednak w przypadku węższej grupy odbiorców (np. sektora B2B) może być to już 0,50zł.

Pinterest: na Pintereście warto sprawdzić, jaki budżet reklamowy założyła konkurencja twojej marki. Wówczas wystarczy zapłacić tylko tyle, aby przebić ich ofertę. Zazwyczaj są to stawki od 1,10 zł do 2 zł za konkretną akcję, czyli np. pobranie aplikacji.

Twitter: Średni koszt kliknięcia na Twitterze to 0,60 zł.

LinkedIn: Linkedin zakłada minimalny dzienny budżet kampanii (10 EUR) oraz minimalne stawki za poszczególne akcje. Dla kampanii CPC, CPM lub reklam tekstowych jest to kwota 2 EUR. W przypadku bardziej skomplikowanych kampanii stawka minimalna uzależniona jest od grup docelowych.

TikTok: TikTok nie zakłada minimalnego budżetu reklamowego, a stawka za 1000 wyświetleń filmu czyna się już od 6 zł.

Reklama Facebook Ads może być emitowana w:

  • Aktualnościach na Facebooku i Instagramie,
  • Relacji na Facebooku, Messengerze oraz Instagram stories,
  • Marketplace Facebooka,
  • Prawej kolumnie Facebooka,
  • Źródłach wideo na Facebooku,
  • Artykułach ekspresowych oraz video in-stream na Facebooku,
  • Karcie eksploruj na Instagramie,
  • Wynikach wyszukiwania na Facebooku,
  • Wiadomościach sponsorowanych Messenger,
  • Skrzynce odbiorczej Messenger,
  • Aplikacjach i witrynach audience network – jako reklama banerowa bądź wideo.

Aby dobrać odpowiedni kanał do prowadzenia płatnych działań marketingu social media, należy przede wszystkim przeanalizować działania konkurencji twojej firmy oraz zastanowić się, z jakich mediów korzystają twoi potencjalni klienci. Dopiero wówczas można skutecznie wybrać konkretne media społecznościowe. Tę sprawę najlepiej oddać w ręce profesjonalistów, którzy prawidłowo i optymalnie zaprojektują strategię social media ads dla twojej marki.