SEO pomimo upływu lat, nadal odgrywa kluczową rolę w marketingu internetowym i promocji stron. Osoby chcące pracować przy optymalizacji treści powinny opanować kluczowe obszary z tym związane. Potrzeba czasu i doświadczenia, aby stać się profesjonalistą SEO.
Badanie odbiorców
Zrozumienie odbiorcy oraz jego potrzeb jest kluczowym aspektem działalności każdego profesjonalisty SEO. Musi on wiedzieć, jakie treści wpływają na zainteresowanie grupy docelowej. Niezależnie od tego, czy pracuje się dla pojedynczego klienta, czy wielu marek, trzeba mieć umiejętność ustalania celów biznesowych i ich właściwego realizowania.
Badanie konkurencji
Znajomość najlepszych praktyk, a także stron internetowych, które zdobywają uznanie internautów jest bardzo ważna, jeżeli chcesz odnieść sukces w swoich działaniach SEO. Należy przyglądać się poczynaniom konkurencji, zarówno w tradycyjny sposób, poprzez śledzenie publikowanych przez nich treści, jak i poprzez wykorzystywanie narzędzi pomiarowych do kontrolowania szczegółowych wyników.
Analiza podejmowanych działań
Klient oczekuje od specjalisty SEO, że będzie on w stanie przeanalizować wszystkie swoje poczynania i przedstawi z nich szczegółowy raport, w pełni zrozumiały i kompletny. Dlatego, specjalista SEO powinien znać swoje mocne i słabe strony, a także korzystać z profesjonalnych strategii. Kluczowa dla przeprowadzenia fachowej analizy jest znajomość programu Google Analytics.
Międzynarodowe SEO
Wielu specjalistów SEO działających na krajowym rynku zupełnie zapomina o tym, aby szkolić się z zakresu międzynarodowego SEO. Uważają, że jest im to zupełnie niepotrzebne. Jeżeli jednak przewidujesz rozwój swojej kariery, już teraz powinieneś poznać podstawy dotyczące zagranicznych domen, a także obowiązującego w innych krajach hostingu. Niezbędne jest także rozwijanie zdolności językowych.
Wiedza o HTML
Znajomość języka HTML, przynajmniej na poziomie podstawowym, jest niezbędna w pracy każdego specjalisty SEO. Co prawda, obecnie mamy do dyspozycji proste systemy zarządzania treścią ułatwiające przeprowadzanie wielu działań i analiz, ale wiedza o HTML jest niezbędna, jeżeli chcesz rozwiązać problem wywołany przez CMS.
Wyszukiwanie lokalne
Specjalista SEO powinien posiadać podstawowe informacje na temat lokalnych wyszukiwarek i pozycjonowania lokalnego, oraz czynników wpływających na ranking. Powinien być także zaznajomiony z danymi dotyczącymi nazw, adresów i innych ważnych elementów wpływających na skuteczność uzyskiwanych wyników.
Linkowanie
Strategia pozyskiwania linków powinna być dostosowana do specyfiki witryny, na której pracujemy. Najlepiej jest, gdy publikowane treści naturalnie przyciągają linki zewnętrzne. Nie zawsze jednak tak jest. Częstym błędem popełnianym przez specjalistów SEO jest pozyskiwanie zbyt dużej ilości słabych linków, zamiast stawiania na jakość. Świadomość tego, co może stać się, jeżeli Google wykryje kupowanie linków kierujących do witryny, powinien posiadać każdy specjalista SEO.
Warto przeczytać także:
- Co powinien wiedzieć o SEO każdy twórca stron internetowych?
- 7 niezbędnych technicznych narzędzi SEO dla agencji