Google Moja Firma

Chcesz zaistnieć w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Tym, czego potrzebujesz jest założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma.

Stworzymy ją dla Twojej działalności, zoptymalizujemy i wypozycjonujemy, tak, żeby znajdowała się w wynikach wyszukiwania wyżej niż inne wizytówki.

Nie do końca rozumiesz, o co chodzi? Wyślij do Google jakieś lokalne zapytanie, np. „salon fryzjerski Bydgoszcz”.

Na górze wyników, o ile ktoś akurat nie reklamuje się w ramach Google Ads, zobaczysz właśnie wizytówki.

wizytówka w google moja firma

Nie w każdym przypadku wyświetlają się one na samej górze, ale najczęściej tak to wygląda. Twoja firma nie pokaże się wśród tych wyników, jeśli nie będziesz miał wizytówki w Google Moja Firma, zatem – zdecyduj się na jej założenie i optymalizację. Dzięki temu na Twoją ofertę będą mogli trafić nie tylko odbiorcy, którzy szukają danej usługi czy produktu w Google, ale również użytkownicy Google Maps. Na mapie pojawią się im się różne ikonki, po których kliknięciu internauci uzyskają więcej informacji.

firma w google maps

Być może zdarzyło Ci się, że w trasie musiałeś przerwać drogę, żeby zatankować pojazd czy coś zjeść. Na mapie Google znajdziesz informacje o miejscach, w których możesz skorzystać z takich usług.

Wyobraź sobie, że prowadzisz tego typu działalność. Jeśli Twojej firmy nie będzie na mapie, to nie ma szans, żeby zainteresowany skorzystał z Twoich usług. Nie dopuść do tego. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się, ile będzie Cię kosztować założenie, optymalizacja i budowanie widoczności wizytówki w Google Moja Firma. Wyślij do nas zapytanie o wycenę – to Cię do niczego nie zobowiązuje.

Wizytówka w Google Moja Firma – czy to rozwiązanie dla Ciebie?

Kiedy zdarzy się coś niespodziewanego i pilnie potrzebujemy pomocy specjalisty, z reguły korzystamy z wyszukiwarki Google.

Co zrobisz, gdy pęknie Ci rura w domu i będziesz musiał znaleźć hydraulika?

Zapewne wpiszesz w Google „hydraulik nazwa miasta” i skontaktujesz się z jedną z kilku firm, które zobaczysz na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

W rezultatach wyświetlą Ci się najprawdopodobniej specjaliści, których wizytówki w Google Moja Firma zostały zoptymalizowane i dlatego znajdują się na wysokiej pozycji.

Założenie takiej wizytówki jest dobrym rozwiązaniem w przypadku niemal każdej działalności lokalnej. Może Ci to przynieść klientów, jeśli prowadzisz taki biznes jak:

  • usługi fryzjerskie,
  • stacja benzynowa,
  • restauracja,
  • biuro rachunkowe,
  • pranie dywanów,
  • produkcja kuchni na wymiar.

Nie zapominaj również o tym, że Google przy ustalaniu wyników wyszukiwania na dane zapytanie bierze pod uwagę naszą lokalizację, ale tylko wtedy, kiedy internaucie może chodzić o lokalne wyniki.

Wyślij do Google zapytanie „biuro rachunkowe”. Prawdopodobnie na górze wyników otrzymasz propozycje firm ze swojego miasta i okolic, mimo tego, że skorzystałeś z frazy ogólnej.

google maps lokalizacja

Zalety usługi Google Moja Firma

Założenie, prowadzenie i optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma ma wiele zalet:

Możesz się reklamować nawet wówczas, jeśli nie posiadasz strony.
Zainteresowany Twoją ofertą może dosłownie jednym kliknięciem wyznaczyć trasę do Twojej firmy w Google Maps i szybko dotrzeć na miejsce.
Internauta może się automatycznie z Tobą połączyć telefonicznie z wyników wyszukiwania Google, co ułatwia komunikację.
Osoby, które chcą skorzystać z Twojej oferty, mogą dosłownie w kilka sekund sprawdzić, czy danego dnia i o danej godzinie można korzystać z Twoich usług.

Google często wysyła zapytania o to, czy będziesz pracować np. w dni świąteczne, żeby internauci mieli dostęp do wszystkich informacji.

Możesz szybciej dotrzeć do zainteresowanych ofertą, niż pozycjonując stronę na frazy ogólne.

Korzystając z Google Moja Firma, uzyskujesz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących popularności Twojej wizytówki. Dowiesz się, ile wynosiła całkowita liczba jej wyświetleń, ile było ich z wyszukiwarki, a ile z map Google. Sprawdzisz również, jakie działania podejmowali użytkownicy, mianowicie: czy weszli na Twoją stronę, wykonali połączenie telefoniczne, wysłali do Ciebie wiadomość. Otrzymasz również szczegółowe statystyki dotyczące połączeń telefonicznych, tzn. zobaczysz, w jakie dni klienci najczęściej do Ciebie dzwonili.

 Ponadto będziesz miał dostęp także do informacji dotyczących tego, po jakich słowach kluczowych z reguły internauci trafiali na Twoją wizytówkę. Zatem uzyskasz ogrom szczegółowych danych, z których dowiesz się, jakie są efekty naszej pracy. Po każdym miesiącu oczywiście otrzymasz wykaz przeprowadzonych działań, a także podsumowanie uzyskanych efektów. W każdej chwili możesz się sam zalogować na konto w Google Moja Firma, by skontrolować postępy prac.

statystyki google moja firma

Jakie możliwości daje wizytówka w Google Moja Firma?

Samo założenie wizytówki to dopiero początek drogi. Niezbędne jest jej aktywne prowadzenie, żeby zdobyć zaufanie odbiorców, co zresztą jest jednym z czynników, które wpływają na jej widoczność. Kiedy założymy dla Twojej firmy profil w Google Moja Firma, to będziemy mogli podejmować również następujące działania:

Dodać informacje o produktach

Czyli o rzeczach, które znajdują się w Twojej ofercie. Do każdej pozycji można dołączyć opis i zdjęcia.

Dodać informacje o usługach

Na tej samej zasadzie, co w przypadku produktów, o ile oczywiście Twoja firma prowadzi działalność usługową.

Opisać działalność

To bardzo ważny element. Do wykorzystania mamy 750 znaków, z czego kluczowe znaczenie ma pierwsze 250 znaków. W treści staramy się jak najlepiej przedstawić Twoją ofertę.

Odpowiadać na opinie

Bez względu na to, czy dodany zostanie pozytywny czy negatywny komentarz, warto na niego odpisać. W zależności od treści – wystarczy podziękować za pozytywną opinię lub ewentualnie wyjaśnić sprawę w przypadku negatywnej recenzji.

Dodawać wpisy

Możesz tworzyć przeróżny content, np. informować o ważnych zmianach, do których doszło w Twojej firmie. Opcjonalnie do wiadomości możesz dołączyć przycisk np. „Kup”, „Zarezerwuj” czy „Zadzwoń teraz”.

Założyć stronę WWW

Jeśli nie posiadasz własnej witryny, to prosty serwis możesz założyć za darmo, ale będzie mieć on adres z rozszerzeniem business.site.

Aktualizować dane

Bardzo ważne jest to, żeby dane dotyczące Twojej działalności nie były przedawnione. Dotyczy to m.in. godzin otwarcia. Nie powinno być tak, że klient dowiaduje się z wizytówki, że firma jest otwarta, podczas gdy zakład jest nieczynny.

Jak widzisz, prowadzenie wizytówki w Google Moja Firma wymaga poświęcenia czasu, zaangażowania oraz aktywności, ale przede wszystkim dążenia do ciągłego poprawiania jej widoczności. Możemy założyć dla Ciebie wizytówkę, aktywnie ją prowadzić i stale ulepszać jej statystyki.

Ile będzie Cię to kosztować? Wyślij do nas niezobowiązujące zapytanie, a wtedy przeanalizujemy Twoją branżę i dowiesz się, ile zapłacisz.

Masz oddziały w wielu miastach? To żaden problem – możemy założyć dla Ciebie wizytówki w różnych lokalizacjach i w każdej z nich promować Twój profil i dbać o wzrost jego widoczności. Czy wiesz, że aż 86 proc. użytkowników wyszukiwarki Google szuka firm w Google Maps? Czy masz świadomość, że aż 76 proc. zapytań lokalnych kończy się połączeniem telefonicznym do jakiejś firmy? Tą marką może być właśnie Twoje przedsiębiorstwo – to do Ciebie może trafić zainteresowany ofertą.

FAQ - najczęstsze pytania

Czy ma sens zakładanie wizytówki w Google Moja Firma, jeśli posiadam już stronę internetową?

Profil w GMF nie jest sposobem na zastąpienie strony internetowej, chociaż możesz go założyć nawet, jeśli nie masz witryny. Jednak w ramach Google Moja Firma jak najbardziej możesz założyć prostą witrynę WWW, na której umieścisz najważniejsze dane na temat swojej oferty. Tak naprawdę posiadanie wizytówki ma sens w prawie każdym przypadku, a jej powiązanie ze stroną przekłada się na lepszą widoczność Twojej witryny w Google. Mając profil w GMF, nie możesz stracić – możesz tylko zyskać.

Czy Google pobiera opłatę za utrzymywanie wizytówki?

Założenie profilu w GMF jest darmowe. Google nie pobiera za to opłat, ale miej się na baczności. Niestety, ale w Polsce działają nieuczciwe firmy, które dzwonią do mających wizytówki i sugerują, że zostaną one usunięte, jeśli przedsiębiorcy nie uregulują płatności za dany okres. Nie daj się zwieść – nie ma takich opłat, Google ich nie pobiera, a osoba, która oczekuje zapłaty za utrzymanie wizytówki jest najprawdopodobniej oszustem.

Czy mogę założyć wizytówkę GMF, jeśli nie posiadam stacjonarnego sklepu?

Google nie wymaga podawania adresu – możemy założyć wizytówkę, wpisując fizyczną lokalizację, jak i nie określając jej. Warto jednak posiadać stacjonarny adres, gdyż jego powiązanie z wizytówką, a następnie potwierdzenie prawdziwości jest dla algorytmu sygnałem, iż dana firma rzeczywiście istnieje. Może to mieć wpływ na lepszą widoczność wizytówki w Google. Jeśli zatem masz stacjonarny adres firmy, to sugerujemy Ci jego użycie przy zakładaniu profilu w GMF.

Dlaczego potrzebna jest weryfikacja firmy i na czym to polega?

Google chce prezentować użytkownikom wyszukiwarki jak najbardziej wartościową treść i oferty, dlatego wymaga weryfikacji konta, żeby potwierdzić, iż faktycznie dana osoba czy firma zarządza tym profilem. Chodzi tutaj przede wszystkim o bezpieczeństwo i minimalizowanie ryzyka tego, że w wyszukiwarce pojawią się wizytówki firm, które próbują oszukać klientów albo w ogóle nie istnieją. Weryfikacja może się odbyć na jeden z trzech sposobów. Najczęściej należy poczekać na numer PIN, którym potwierdzisz własność wizytówki. Niektóre firmy można zweryfikować przez telefon, SMS-a , e-maila lub Google Search Console – będzie to możliwe jedynie wówczas, gdy wyświetli Ci się taka opcja. Nie jest ona dostępna dla każdego. Jeśli zgubisz kod weryfikacyjny, który otrzymałeś na swój adres, to wówczas wystarczy, że zalogujesz się w GMF i klikniesz prośbę o ponowne jego przesłanie.

Jak mogę przekazywać link do wizytówki klientom, żeby dodawali opinie o firmie?

Standardowy adres prowadzący do wizytówki jest bardzo długi. Wystarczy, że odnajdziesz swój profil i skopiujesz ten adres, a następnie będziesz go przesyłać klientom. Możesz to jednak zrobić w bardziej przyjazny sposób, mianowicie – po zalogowaniu się w GMF wygenerujesz skrócony adres wizytówki. Wejdź w opcję „Informacje”, a następnie edytuj pozycję obok znaku „@”, która znajduje się pod numerem telefonu. Wybierz skróconą nazwę. Dzięki temu internauci będą mogli trafić na wizytówkę, klikając adres: http://g.page/twoja-skrocona-nazwa/.

Zawieszam działalność – co powinienem zrobić z wizytówką?

W takim przypadku masz kilka możliwości, takich jak oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkniętej, zamkniętej na stałe oraz opcję trwałego usunięcia jej z Twojego konta. Na tę ostatnią ewentualność zdecyduj się wyłącznie wówczas, jeśli rzeczywiście dana marka nie jest już Twoją własnością.

Założenie i prowadzenie wizytówki w Google Moja Firma może Ci przynieść wyłącznie korzyści – dotrzesz do większej ilości internautów zainteresowanych Twoją ofertą. Jeśli nie chcesz stracić możliwości powiększenia grona klientów, to zgłoś się do nas. W przypadku gdy posiadasz stronę, to podaj nam jej adres. Na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie wycenę. Pamiętaj: wysłanie zapytania do niczego Cię nie zobowiązuje!