Reklama i Digital filmów

Specjalizujemy się w kampaniach reklamowych promujących produkcje kinowe w Internecie.  Kampanie w sieci realizowane przez dystrybutorów często są prowadzone schematycznie co nie zawsze przekłada się na ich efektywność.

Na bazie wieloletniego doświadczenia w zakresie Digital Marketingu, wiemy które działania warto prowadzić aby przyniosły one pożądany efekt. Korelacja między budżetem a efektami jest w sieci  bardzo wysoka ale jest także mocno mierzalna.

Możesz mieć pewność, że zaplanujemy i zrealizujemy kampanię, która w przypadku Twojej produkcji będzie skuteczna.

marketing filmowy

Przykładowy schemat działań:

  • Przygotowanie media planu jeszcze przed rozpoczęciem planowania zdjęć. 

    Media plan ma na celu m.in. określenie grupy docelowej odbiorców, opracowanie strategii tworzenia making-off, także krótkich filmików z aktorami, wspierających promocje filmu na późniejszych etapach. Media plan może przygotować poszczególne elementy kampanii tak, aby reklama zaistniała także w sposób organiczny (viralowy).

  • Stworzenie kreacji graficznych, wizerunkowych, filmowych (także zwiastuna) niezbędnych do promocji filmu w sieci.

  • Przygotowanie pełnej kampanii digitalowej dla filmu (np. promocja zwiastuna) w najbardziej efektywnych mediach.

  • Reklama na portalach społecznościowych, ale także promocja filmu i utrzymanie pozytywnego obioru po premierze do momentu ,,wyjścia” filmu z kin.

Działania dodatkowe wspierające:

  • relacje z bekstejdżu (konkursy),
  • prowadzenie fanpage’ów projektów na Facebooku,
  • reklama na portalach Filmweb oraz Stopklatka,
  • reklama w Google, w serwisie YouTube (np. zwiastunów filmowych),
  • reklama na Facebooku i Instagramie, reklama na Tik-Toku,
  • marketing szeptany,
  • działania promocyjne z blogosferą,
  • monitoring projektu i reagowanie w sytuacjach kryzysowych,
  • wsparcie producenta filmowego w rozmowach z dystrybutorem (audyt działań reklamowych),
  • buzz marketing i marketing szeptany przed negocjacjami z dystrybutorem.
marketing filmowy

Marketing produkcji filmowych

Kampanię dla danej produkcji możemy rozpocząć na różnych jej etapach, również przed jej powstaniem.

Już wtedy odpowiednimi działaniami jesteśmy w stanie wzbudzić zainteresowanie nią, a w kolejnych tygodniach jeszcze je zwiększać. Prowadząc profile w serwisach społecznościowych, będziemy gromadzić internautów świadomych ukazania się filmu i zainteresowanych jego zobaczeniem.

Obecnie marketing produkcji filmowych zajmuje coraz ważniejsze miejsce wśród działań zmierzających do wzbudzenia zaciekawienia takimi realizacjami. Jego przewaga nad innymi metodami polega przede wszystkim na dużej skuteczności i łatwej mierzalności efektów prowadzonych kampanii.

marketing produkcji filmowych
kampania na filmweb

Z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Filmweb wynika, że dla 98 proc. ankietowanych Internet jest głównym źródłem informacji o filmach i repertuarze kin.

Najczęściej odwiedzanym przez nich serwisem o tej tematyce jest właśnie filmweb.pl, na którym możemy zrealizować kampanię dla Twojej produkcji.

Badani przyznali również, że bardzo duże znaczenie dla wyboru przez nich filmu mają zwiastuny produkcji. Jakie wyniki oglądalności można osiągnąć?

Np. zwiastun serialu „WandaVision” w ciągu 24 h obejrzało 53 mln widzów! W przypadku „Czarnej Wdowy” było to 18,7 mln wyświetleń, a „Mulana” – 12,4 mln.

Dotrzyj z produkcją filmową do internautów

Wiesz już, że potrzebujesz kampanii marketingowej, która wypromuje Twoją produkcję w sieci? 

Skontaktuj się z nami. Poznamy Twój projekt, i zaproponujemy działania, które przyniosą efekty.