Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie polega na prowadzeniu działań, które zmierzają do osiągnięcia wysokich pozycji na dziesiątki, setki, a nawet tysiące fraz, które składają się nie z jednego czy dwóch wyrazów, ale z kilku.

Dzięki temu możesz dotrzeć ze swoją ofertą do odbiorcy, który ma bardzo konkretne oczekiwania. Inaczej takie działania nazywane są pozycjonowaniem long tail i cechuje je wysoka skuteczność, jeśli chodzi o konwersję.

Popularność pozycjonowania szerokiego wzięła się m.in. z rosnącej konkurencji, ale również ze zmieniających się preferencji użytkowników wyszukiwarki Google. Coraz więcej z nich, zamiast wyszukiwać frazy ogólne, jak np. „pralka”, wpisuje bardziej precyzyjne zapytania, np. „pralka ładowana od góry Bosch”. W przypadku pierwszego zapytania nie ma pewności, jakie są intencje użytkownika. Może on szukać sklepu z pralkami, ale może go też interesować instrukcja obsługi do jego sprzętu, najbliższy serwis pralek albo zdjęcie takiego urządzenia, bo dziecko potrzebuje go na plastykę. Tymczasem w przypadku drugiego z zapytań najprawdopodobniej internauta szuka konkretnego urządzenia.

pozycjonowanie szerokie

Jesteś zainteresowany pozycjonowaniem long tail?
Zgłoś się do nas po bezpłatną, do niczego niezobowiązującą wycenę. Sprawdzimy Twoją stronę i przygotujemy ofertę.

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie szerokie ma wiele zalet i nie przypadkiem stało się ono tak popularne. Do największych jego plusów należy zaliczyć:

pozycjonowanie long tail
  • Dużo szybsze efekty niż w przypadku pozycjonowania fraz ogólnych – w krótszym czasie jesteśmy w stanie wypracować dla Ciebie widoczność na wiele fraz.
  • Wysoki współczynnik konwersji – jak wspomnieliśmy, w tym przypadku nasze działania dotyczą bardzo precyzyjnych zapytań, dzięki czemu są one dużo skuteczniejsze, jeśli chodzi o sprzedaż produktów czy usług.
  • Szybki wzrost ruchu – frazy wybrane do pozycjonowania szerokiego charakteryzują się mniejszą liczbą miesięcznych wyszukiwań niż zapytania ogólne, ale dzięki ich dużej liczbie jesteśmy w stanie dosyć szybko wybudować pożądany ruch na Twojej stronie.
  • Pozyskanie bardziej zaangażowanych użytkowników sieci – w przypadku pozycjonowania szerokiego na Twoją stronę trafiają bardziej świadomi internauci. Uzyskany w ten sposób ruch jest wartościowy, a na podstawie narzędzi analitycznych zauważysz, że taki odbiorca spędza na Twojej stronie więcej czasu niż użytkowników, który trafił na nią po wyszukaniu frazy ogólnej.
  • Rozbudowa treści witryny – na stronę trafi wartościowy content, dzięki któremu będziemy budować widoczność Twojej strony w Google. W tekstach wykorzystamy wiele słów kluczowych, co przyczyni się do tego, że witryna będzie widoczna na takie zapytania na coraz wyższych pozycjach.
  • Szybszy zwrot z inwestycji – często wydatki poniesione na pozycjonowanie szerokie zwracają się zdecydowanie szybciej niż na działania nakierowane na frazy ogólne.

Czym różni się pozycjonowanie szerokie od tradycyjnego?

  • Liczba fraz w kampanii – mała w przypadku tradycyjnego SEO, duża – w kampanii long tail.
  • Liczba słów, z których składa się fraza kluczowa – we frazach ogólnych są to najwyżej 2 słowa, a w long tail może ich być 3, 4, 5 i więcej.
  • Konkurencja – w przypadku fraz z długiego ogona jest zdecydowanie mniejsza.
  • Koszt wypozycjonowania jednego słowa kluczowego – zdecydowanie wyższy jest w tradycyjnym SEO.
  • Czas oczekiwania na wyniki – możesz liczyć na ich uzyskanie dużo szybciej w przypadku fraz long tail.
LONG TAIL SEOTRADYCYJNE SEO
OBJĘTOŚĆ
WYSZUKIWANIA
NiskaWysoka
SŁOWA
KLUCZOWE
Duża ilość1 lub 2
KONKURENCJANiskaWysoka
KOSZT
JEDNEJ FRAZY
NiskiWysoki
SZANSA NA
DOTARCIE
DO KLIENTA
WysokaNiska

Kto może postawić na pozycjonowanie long tail?

Takie działania sprawdzą się w wielu działalnościach, a szczególnie bierz je pod uwagę, jeśli prowadzisz:

Sklep internetowy

Bez względu na to, czy w asortymencie masz kilka produktów, setki czy tysiące, pozycjonowanie szerokie może Ci przynieść bardzo dobre efekty sprzedażowe. Im więcej kategorii i produktów, tym więcej jest też fraz, które uwzględniamy w kampanii. Dzięki pozycjonowaniu long tail sklep szybciej zacznie przynosić oczekiwane przychody, a nie oznacza to, że nie możemy jednocześnie prowadzić działań zmierzających do uzyskania wysokich pozycji na zapytania ogólne. Jednak to przede wszystkim frazami z długiego ogona będziemy budować sprzedaż w Twoim sklepie.

Serwis informacyjny

Nie ma znaczenia, czy jest poświęcony motoryzacji, turystyce, polityce czy zupełnie innej tematyce. W każdym z tych przypadków możesz liczyć na to, że z naszą pomocą dzięki pozycjonowaniu szerokiemu szybko zdobędziesz dużą widoczność w Google i ruch na stronie. Potencjał fraz long tail wykorzystywany jest obecnie niemal w każdej branży, m.in. w księgowości, portalach poświęconych branży MSP czy podatkom.

Serwisy z opiniami

Na najpopularniejsze tego typu strony możesz dotrzeć po wpisaniu przeróżnych zapytań. Najbardziej cenione witryny z tej branży widoczne są w Google nawet na dziesiątki tysięcy fraz.

Serwisy o rozbudowanej architekturze informacji

Duże strony, na których podejmuje się wiele zagadnień i na których znajduje się bardzo duża ilość treści. Ten content należy zoptymalizować, a następnie rozbudować.

Tak naprawdę ilość fraz kluczowych, na które możemy pozycjonować Twoją stronę jest nieograniczona. To, że dziś żaden użytkownik nie wpisuje w Google danej frazy, nie oznacza, że jutro nie stanie się ona choć trochę popularna – zmiany pod tym względem mogą nastąpić z dnia na dzień, dlatego należy analizować preferencje internautów.

Jeden z pracowników Google, Udi Manbera, powiedział kiedyś, że 20–25 proc. zapytań, które każdego dnia są wysyłane do wyszukiwarki, nigdy wcześniej nie były używane. Zatem w ramach kampanii pozycjonowania szerokiego będziemy prowadzić działania obejmujące nie tylko zapytania, które są wykorzystywane obecnie, ale również takie, które wkrótce zaczną być stosowane.

Małe strony również mogą wiele zyskać dzięki frazom long tailowym. Masz witrynę, która jest wizytówką Twojej firmy? Poza pozycjonowaniem podstron, na których znajdują się opisy produktów i usług, możemy również rozwijać Twój blog, dodawać na niego artykuły związane z Twoją branżą. To również może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i zdobycia ruchu z zapytań, które mogą się wydawać nieoczywiste.

Czy wiesz, że średnia długość zapytania wpisywanego do wyszukiwarki Google rośnie z roku na rok i przekracza już 4 słowa? Właśnie dlatego powinieneś docierać z ofertą do internautów, którzy korzystają z fraz long tail.

Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie szerokie jest dla Ciebie i ile będzie Cię to kosztować?
Zgłoś się do nas po bezpłatną wycenę – to Cię do niczego nie zobowiązuje.
Policzymy, ile będzie kosztować SEO Twojej strony i określimy, jakie osiągniesz dzięki temu korzyści.

Pozycjonowanie szerokie – jak przebiega?

Pod wieloma względami pozycjonowanie long tail jest podobne do działań realizowanych w tradycyjnym SEO, w którym głównym celem jest zdobycie wysokiej widoczności na frazy ogólne. Jednak w praktyce zauważalne są tutaj spore różnice. Sprawdź, co zrobimy, aby Twoja witryna znalazła się na wysokich pozycjach na bardzo dużą ilość fraz long tail.

audyt strony www

Audyt Twojej strony

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania w witrynie lub poza nią, najpierw musimy ocenić, jakich prac będzie ona wymagać, żeby dostosować ją do algorytmu Google. Sprawdzimy, jakie są jej mocne i słabe strony. Na tej podstawie będziemy mieć obraz tego, jakich zmian musimy dokonać, żeby możliwe było osiągnięcie wysokich pozycji w Google. Przeanalizujemy również konkurencję, a następnie opracujemy plan modyfikacji, które będziemy musieli przeprowadzić. Wiele stron poprzez działania niezgodne z wymaganiami wyszukiwarki Google straciło swój autorytet, a naszym zadaniem jest jego odbudowa, żeby serwis ponownie wrócił na właściwe tory.

lista słów kluczowych

Przygotowanie listy słów kluczowych

Ten etap w przypadku pozycjonowania szerokiego jest czasochłonny, gdyż tych fraz jest zdecydowanie więcej niż ogólnych słów kluczowych. Fraz te ustalamy, korzystając z profesjonalnych narzędzi do analizy i na tej podstawie wiemy, które słowa są godne uwagi, mogą przynieść ruch i sprzedaż na Twojej stronie. Możemy również analizować zapytania użytkowników kierowane do wyszukiwarki w Twojej witrynie, by przygotować treści, których brakuje. Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której internauta nie znalazłby na stronie contentu, którego szukał, o ile jest on oczywiście związany z Twoją działalnością. Innymi źródłami słów kluczowych, które możemy wykorzystać w kampanii pozycjonowania szerokiego są zapytania, które otrzymujesz np. na maila od zainteresowanych. Cenne są również podpowiedzi specjalistów, którzy pracują w Twojej firmie. Przed rozpoczęciem działań poznamy Twój biznes, ale to Ty znasz go najlepiej.

Elastyczność i wrażliwość na Twoje potrzeby

Optymalizacja contentu na stronie

W przypadku pozycjonowania long tail treść na stronie ma ogromne znaczenie. Jednym z naszych zadań jest optymalizacja istniejących artykułów i opisów w Twojej witrynie. Umieścimy w nich słowa kluczowe w odpowiednich częściach podstrony – m.in. w meta tagach, nagłówkach i nie tylko. W przypadku wielu treści niezbędne będzie ich rozbudowanie, żeby wyczerpywały temat i żebyśmy mogli wykorzystać w nich wszystkie najważniejsze słowa kluczowe. Bardzo prawdopodobne, że konieczne będą takie działania jak zmiana adresów podstron na przyjazne dla Google i użytkownika, wyeliminowanie treści, które powtarzają się na różnych podstronach czy usunięcie błędów 404. W przypadku dużych serwisów optymalizacja witryny może być bardzo czasochłonna, ale to niezwykle ważny etap działań – jest on niezbędny, żeby serwis spełniał wymagania algorytmu Google i budował widoczność w wyszukiwarce.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne

Każda istotna treść w Twojej witrynie powinna być podlinkowana z przynajmniej kilku innych podstron. Optymalizując content, zajmiemy się również wewnętrznym linkowaniem. Sprawdzimy, czy w serwisie są takie podstrony, do których nie prowadzą żadne odnośniki – jeśli tak będzie, to wyeliminujemy ten problem. Przeanalizujemy również, czy w linkowaniu wewnętrznym odpowiednio wykorzystywane są anchory. Jeśli nie, to wprowadzimy zmiany. Takie działania nie tylko pozytywnie wpłyną na widoczność Twojej strony – mogą się one przełożyć również na sprzedaż. Odpowiednie linkowanie wewnętrzne rzutuje także na szybkość i skuteczność indeksowania w Google – robot wyszukiwarki nie będzie mieć problemów z dotarciem do danego contentu.

Link building

Link building

W przypadku pozycjonowania szerokiego i działań zmierzających do uzyskania widoczności na setki czy na większą liczbę fraz kluczowych często nie będzie możliwe zdobycie odnośników prowadzących do wszystkich podstron. Skupiamy się na linkowaniu tych stron serwisu, które są najważniejsze – m.in. wzmacniamy podstrony kategorii i podkategorii. Mamy opracowany system link buildingu, który okazał się skuteczny przy realizacji dziesiątek kampanii pozycjonowania szerokiego, prowadzonych w różnych branżach. W tym przypadku odnośniki kierują do bardzo dużej liczby podstron, a dzięki przemyślanemu linkowaniu wewnętrznemu moc przepływa pomiędzy kolejnymi częściami serwisu i pozytywnie wpływa na jego widoczność.

content na stronie

Rozwijanie contentu na stronie

Jak wspominaliśmy, każdego dnia użytkownicy wysyłają do Google wiele zapytań, które dotąd nie były jeszcze stosowane. Dlatego nasze działania nie kończą się na liście słów kluczowych, którą przygotowaliśmy przed rozpoczęciem optymalizacji witryny. Opierając się m.in. na Google Search Console, danych z narzędzi do analizy konkurencji i na innych systemach, na bieżąco monitorujemy słowa kluczowe, dla których warto byłoby przygotować content. Na tej podstawie napiszemy artykuły na blog czy wzbogacimy istniejące już treści, tak, żeby możliwe było uzyskanie widoczności na daną frazę. Dodawanie kolejnych treści, które są zoptymalizowane i zawierają linki do podstron serwisu jest ważnym elementem kampanii SEO, nie tylko w pozycjonowaniu szerokim.

analiza efektów

Analiza efektów

Po każdym miesiącu prowadzonych działań otrzymasz od nas raport, z którego dowiesz się m.in., jakie wykonaliśmy prace optymalizacyjne, a także, jak zmieniła się widoczność Twojej strony. Po optymalizacji ocenimy, czy wdrożone modyfikacje przyniosły oczekiwane efekty. Na podstawie danych z narzędzi analitycznych będziemy podejmować kolejne decyzje m.in. dotyczące tego, który content jest dla Twojej strony kluczowy i w jakie działania warto się zaangażować, żeby widoczność danej podstrony na frazy kluczowe była wyższa.

Po jakim czasie możesz spodziewać się efektów naszych działań?

W przypadku pozycjonowania szerokiego czas potrzebny na uzyskanie wysokich pozycji jest krótszy niż przy frazach ogólnych, ale pamiętaj, że takie słowa kluczowe są mniej popularne, zatem budowanie ruchu na stronie będzie postępować stopniowo.

Możesz jednak mieć pewność, że widoczność witryny będzie stale rosła, będzie ją odwiedzać coraz więcej internautów, co przełoży się  na coraz więcej zapytań i zamówień od klientów.

Pozycjonowanie szerokie wymaga długookresowych działań, obserwowania rezultatów wprowadzanych zmian i ciągłego analizowania słów kluczowych, które mogą Ci przynieść klientów.

efekty pozycjonowania szerokiego

Ile kosztuje pozycjonowanie szerokie?

Koszt kampanii SEO jest uzależniony od wielu czynników. Nie jesteśmy w stanie z góry określić, jaka będzie cena za prowadzone działania w przypadku Twojego serwisu. Pozycjonowanie opiera się na  indywidualnym podejściu do każdego projektu, gdyż nie ma dwóch takich samych stron. Znaczenie ma stan Twojej witryny, konkurencyjność branży, ilość zmian, które musimy wprowadzić i wiele innych kwestii.

Jeśli chcesz wiedzieć, ile będą kosztować działania, to zgłoś się do nas po bezpłatną wycenę.
To Cię do niczego nie zobowiązuje, a dowiesz się, ile zapłacisz za SEO i jakie odniesiesz dzięki niemu korzyści.