Wykonywanie audytów optymalizacyjnych stron internetowych

  • 6 kwietnia 2017
 

Audyt SEO jest ważnym elementem dobrze prowadzonej strategii SEO. Jeśli Twoja witryna nie będzie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, utracisz znaczną ilość ruchu na stronie, a co za tym idzie uwagi potencjalnych klientów.

Czym jest audyt SEO?

Dokładny audyt SEO pomoże zidentyfikować problemy, które uniemożliwiają dobre pozycjonowanie strony w rankingach Google. Dzięki wykonaniu takiego przeglądu możemy przygotować listę działań, które pomogą zwiększyć ruch organiczny poprzez poprawę pozycji w rankingu wyszukiwarki. Jest kilka powodów dla których warto raz na kilka miesięcy wykonać audyt SEO.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO?

Najważniejszym powodem są zmiany algorytmów Google. Takie modyfikacje dokonywane są praktycznie codziennie. Drobne zmiany są niedostrzegalne dla większości użytkowników, jednak niektóre potrafią znacząco wpłynąć na wyniki wyszukiwania. Dlatego ważne jest, aby dostosowywać witrynę internetową i jej zawartość do zmieniających się algorytmów.

Google publikuje również na bieżąco swoje „Guidelines” czyli wskazówki dla webmasterów. Warto  dopilnować przestrzegania tych zasad, ponieważ ich łamanie może doprowadzić nawet do usunięcia witryny z indeksu Google.

Pozycja strony może ulec obniżeniu z powodu pojawiających się na niej błędów. Audyt pozwala dokładnie sprawdzić zawartość strony, aby uniknąć pojawiających się komunikatów o błędach czy też niedziałających, „złamanych” linkach.

Ważnym elementem strony, zarówno dla silnika wyszukiwarki, jak i samych użytkowników jest zawarta na niej treść. Google „lubi” świeży content, dlatego warto zamieszczać na stronie odpowiednie, nowe treści. Dzięki audytowi będziesz mógł sprawdzić jaka zawartość przyciąga użytkowników i generuje ruch na twojej stronie.

Podczas audytu SEO zmierzone zostaną także techniczne aspekty strony – jej wydajność, szybkość ładowania czy łatwość nawigacji. Wszystkie te elementy w większym lub mniejszym stopniu wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Korzyści wynikające z audytu SEO

Dzięki audytowi poznasz aktualny stan swojej witryny i będziesz mógł zdiagnozować problemy, które zmniejszają Twoją widoczność w Internecie. Dowiesz się także jakich technik SEO użyć, aby skutecznie zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek internetowych i wyeliminować wady, które uniemożliwiają Twojej stronie osiągnięcie sukcesu.

Pozycja strony w rankingach wyszukiwarek nie jest osiągana raz na zawsze. Optymalizacja i pozycjonowanie strony to proces, który powinien przebiegać według określonej strategii. Dlatego też audyt pod kątem SEO stanowi niezbędny element, aby umocnić obecność Twojej firmy w sieci.