Pozycjonowanie sklepów internetowych

Prowadzimy skuteczne działania marketingowe dla sklepów internetowych zbudowanych na dedykowanych platformach lub gotowych rozwiązaniach, tj: Shoper, Magento, Shoplo, Shopify, WordPress Woocommerce, PrestaShop.

Wdrażamy audyty UX oraz SEO, kampanie reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads, przez content marketing i pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, po budowanie świadomości marki i zaangażowania użytkowników.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczem do długoterminowego sukcesu przy sprzedaży e-commerce.

Do zwiększenia obrotów potrzebne są przede wszystkim widoczność, zasięg i ruch. Płatne reklamy mogą być jedynie wsparciem gdyż umożliwiają szybkie zwiększenie zasięgu i dobrą pozycję w wyszukiwarce, ale z uwagi na wysokie koszty wyższą konwersję sprzedażową można osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. 

Umiejętne pozycjonowanie i optymalizacja wyszukiwarek nie tylko wpłynie na zwiększenie liczby odwiedzin w sklepie ale też wzrośnie konwersja.

Dobrze zoptymalizowany sklep pozwoli spełnić oczekiwania użytkowników i tym samym przełoży się to pośrednio na lepszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.pl

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Rynek e-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Pandemia spowodowała, że nawet największe marki rezygnują ze sprzedaży stacjonarnej i przenoszą się w pełni do sieci. Liczba osób, które dokonują zakupów w Internecie, stale wzrasta: w 2019 roku zakupy online robiło 62% Polaków, a w 2020  już 73%, co oznacza, że potencjalnych klientów jest coraz więcej.

Liczba osób, które dokonują zakupów w Internecie:
Rok 2019 62%
Rok 2020 73%
Rok 2021 - dalszy wzrost

Korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego

Lepsza widoczność w wyszukiwarce Google

Lepsze dopasowanie do algorytmów wyszukiwarek

Większy ruch na stronie Twojego e-sklepu

Wzrost liczby potencjalnych klientów

Wzrost konwersji – więcej osób będzie kupować Twoje produkty lub usługi

Zwiększenie widoczności witryny, która dodatkowo, dzięki naszym działaniom optymalizacyjnym, będzie bardziej przyjazna dla użytkowników, to wzrost konwersji, czyli wzrost ilości pozytywnych decyzji zakupowych – więcej klientów będzie kupować Twoje produkty.

Zwiększenie przychodu – wzrost sprzedaży to większy zysk

W efekcie zwiększysz to, na czym najbardziej Ci zależy – zysk ze sprzedaży. Inwestując w pozycjonowanie sklepu internetowego możesz więc liczyć na pewny zwrot, którego nie zagwarantują Ci inne, dużo droższe formy promocji (jak reklama w telewizji czy radio).

Witryna e-sklepu przyjazna dla użytkowników

Google co roku wprowadza nowe rekomendacje dla twórców stron internetowych, wskazując, jak ważne jest tworzenie witryn przyjaznych dla użytkowników (user friendly), na których można znaleźć dobrej jakości treści. Łatwa nawigacja na stronie, intuicyjne menu, czytelny układ strony, ciekawe, wyczerpujące opisy produktów lub usług oraz wartościowe odnośniki pomagają budować pozycję Twojego e-sklepu.

Wzrost świadomości marki oraz budowanie jej autorytetu

Na widoczność w wyszukiwarkach ma wpływ autorytet strony internetowej, który tworzy się poprzez systematyczną, rozciągniętą w czasie pracę. Poprzez skuteczne pozycjonowanie witryny pomożemy Ci zwiększyć świadomość Twojej marki wśród użytkowników oraz zbudować jej autorytet.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to obecnie najbardziej opłacalna forma marketingu – daje konkretne korzyści (wzrost sprzedaży, wzrost zysków), a skuteczność działań łatwo zmierzyć (zwiększenie ruchu na stronie, wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania). Nie ma więc wątpliwości co do tego, że warto ponieść koszty związane ze zleceniem pozycjonowania specjalizującej się w tym firmie.

Na cenę pozycjonowania ma wpływ szereg czynników, przede wszystkim:

  • Zakres działań pozycjonera
    Im więcej kroków musi przedsięwziąć i im niższa dotychczasowa pozycja witryny, tym większe będą koszty pozycjonowania sklepu internetowego.
  • Specyfika branży, w jakiej działasz
  • Istniejąca na rynku konkurencja
  • Frazy kluczowe, na które chcesz pozycjonować sklep w Google
    Im bardziej fraza jest popularna, tym większa konkurencja i tym trudniej zwiększyć widoczność strony w wynikach.
  • Historia domeny (Twojej witryny)
  • Działania podejmowane w ramach linkowania zewnętrznego
    Koszty artykułów sponsorowanych czy współpracy z influencerami również zwiększają cenę za pozycjonowanie sklepu internetowego.
    Podanie konkretnego cennika usług mija się jednak z celem, tak długo, jak długo specjaliści nie przeprowadzą analizy bieżącej sytuacji Twojego e-sklepu. Dlatego proponujemy Ci darmowy audyt, którego wyniki pozwolą nam ustalić wstępny zakres prac i koszty pozycjonowania.
  • Opłacalność inwestowania w pozycjonowanie sklepu internetowego
    Inwestowanie w pozycjonowanie sklepów internetowych to najlepsza i jednocześnie najtańsza forma reklamy, a także forma marketingu o największej stopie zwrotu.

Dzięki prowadzonemu przez nas pozycjonowaniu, witryna Twojego e-sklepu będzie miała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, tym samym wzrośnie liczba odwiedzających stronę, co bezpośrednio przełoży się na lepsze wyniki sprzedażowe i większy zysk.  
Co miesiąc otrzymasz też od nas raport, z którego dowiesz się m.in. jak poprawia się widoczność Twojego e-sklepu.

Dlaczego warto zlecić nam pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego?

Zespół doświadczonych specjalistów

Zespół doświadczonych specjalistów

Jesteśmy obecni na rynku pozycjonerów od początku jego istnienia – zaczęliśmy działać w 2003 roku.

Znajomość algorytmów Google

Znajomość algorytmów Google

Na przestrzeni lat dostosowaliśmy się do wielu zmian, które miały miejsce w obszarze pozycjonowania, dzięki temu dobrze znamy algorytmy wyszukiwarek. Oznacza to, że łatwo zauważamy kolejne zmiany, szybko dostosowując się do aktualizacji.

Elastyczność i wrażliwość na Twoje potrzeby

Elastyczność i wrażliwość na Twoje potrzeby

Dzięki wieloletniej współpracy z klientami z odmiennych branż i firmami o różnej wielkości wiemy, że dla każdego odpowiednie jest coś innego. Dlatego stawiamy na indywidualne podejście do partnerów biznesowych, zaczynając działania od darmowego audytu, z którego możesz skorzystać w każdej chwili. Audyt pozwoli na ocenę Twojej sytuacji i dopasowanie do niej naszych działań. Wspólnie z Tobą ustalimy zakres prac oraz przygotujemy strategię, która pozwoli na optymalne pozycjonowanie sklepu www w Google.

google ads

Praca z kompetentnymi profesjonalistami

Jesteśmy specjalistami o wysokich kompetencjach – pracownicy skuteczni.pl posiadają certyfikaty Google Ads oraz Google Analytics i nieustannie rozwijają swoją wiedzę, uczestnicząc w branżowych szkoleniach. Wszystko po to, by zapewnić Ci najwyższą jakość usług, która przekłada się na realne efekty – większą widoczność Twojego e-sklepu w wynikach Google.

Stabilni partnerzy

Stabilni partnerzy, nastawieni na długofalową współpracę

Skuteczni.pl to firma o ugruntowanej pozycji na rynku. Decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego z nami, możesz liczyć na długofalową, stałą współpracę.

Skuteczność działań

Skuteczność działań

Nawiązując z nami współpracę dołączysz do grona klientów, którzy dzięki pozycjonowaniu swoich sklepów internetowych osiągają wyższe przychody. O skuteczności naszych działań świadczą decyzje klientów. Ci współpracujący z nami od dłuższego czasu, widząc wielokrotny zwrot z inwestycji w pozycjonowanie, systematyczne zwiększają zakres działań, jakie dla nich wykonujemy.

Do tej pory pozycjonowaliśmy sklepy internetowe na takich platformach jak:
PrestaShop, Shoper, Magento, WooCommerce, Drupal, OpenCart, shopGold, Shoplo, RedCart, Quick.Cart i wiele innych.

prestashop
shoper
magento
woocommerce
drupal
opencart
shoplo
quick-cart
shopgold
redcart

Co zyska Twój e-sklep dzięki pozycjonowaniu?

Decydując się na zlecenie nam pozycjonowania sklepu www w Google, możesz liczyć na:

Wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług

Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu e-sklep zyska wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większy ruch w Twojej witrynie. Więcej osób zapoznających się z ofertą to więcej klientów decydujących się na zakup. Aby jednak odwiedzający Twoją witrynę stali się klientami, strona e-sklepu musi być dla nich przyjazna w użytkowaniu. Pomożemy Ci wdrożyć odpowiednie działania optymalizacyjne, dzięki czemu Twoja strona stanie się user friendly.

Dotarcie do szerokiego grona nowych, potencjalnych klientów

Polskich internautów jest już prawie 30 milionów i każdy z nich może być Twoim przyszłym klientem. W Internecie to użytkownicy wyszukują Ciebie, a nie Ty użytkowników. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest więc skuteczną formą reklamy, która nie jest odbierana jako nachalna i nadmiernie angażująca. Skuteczność działań jest przy tym bardzo wysoka, ponieważ na witrynę Twojego e-sklepu nie będą wchodzić przypadkowe osoby, ale ci, którzy są naprawdę zainteresowani Twoją ofertą (z jakiegoś powodu te osoby wpisały określoną frazę kluczową w Google).

Wysoka konwersja dzięki skutecznemu targetowaniu

Większy ruch pozyskany z wyszukiwarek to pozytywny efekt pozycjonowania, ale każdemu prowadzącemu swój biznes najbardziej zależy na wysokiej konwersji, czyli zapytaniach od klientów i sprzedaży produktów lub usług. Przeprowadzimy dokładną analizę branży, w której działa Twój sklep internetowy. Przeanalizujemy frazy kluczowe, które pomogą Ci zyskać jak największą liczbę wejść na Twoją stronę. Dokonamy analizy konkurencji, sprawdzając, jakie działania podejmują. Spośród nich wybierzemy te, które warto wdrożyć na stronie Twojego e-sklepu.

Niskie koszty dotarcia do odbiorców

Pozycjonowanie to działania, które przynoszą korzyści rozciągnięte w czasie. W dłuższej perspektywie koszty pozyskania klientów zmniejszają się, a pozycja Twojego sklepu rośnie. W porównaniu do innych form działań marketingowych czy reklam w telewizji lub radio – koszty pozycjonowania sklepu www w Google są niskie, natomiast korzyści wysokie i łatwo zauważalne.

Budowanie rozpoznawalności i autorytetu marki

Użytkownicy Internetu kojarzą pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania z renomą marki. Jeśli będziesz wysoko w rankingu Google, a dodatkowo Twoja strona będzie user friendly, zbudujesz większą świadomość marki, a co za tym idzie – zyskasz autorytet.

Chcesz zacząć skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego?
Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i pozyskaniu nowych klientów?
Skontaktuj się z nami, przeprowadzimy darmowy audyt Twojej witryny.
Na jego podstawie ocenimy, jakie działania powinny zostać podjęte oraz wskażemy koszty pozycjonowania.

Jakie działania będziemy prowadzić w ramach pozycjonowania Twojego e-sklepu?

W ramach współpracy w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych, nasze standardowe działania obejmują:

  • audyt strony sklepu internetowego,
  • dobór odpowiednich fraz kluczowych,
  • optymalizację witryny e-sklepu zgodnie z wymaganiami algorytmów Google,
  • przesyłanie raportów pozycji e-sklepu w wyszukiwarce Google,
  • optymalizację obecności w Google Maps,
  • stworzenie i prowadzenie bloga,
  • dodawanie treści na bloga,
  • skuteczny link building,
  • przekazywanie propozycji działań, które mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności Twojego e-sklepu w Google. 
zakres pozycjonowania sklepów internetowych

Zależy Ci na indywidualnie dobranych działaniach, mniej lub bardziej rozbudowanych?
Napisz do nas lub zadzwoń – przygotujemy wycenę usług, uwzględniając Twoje potrzeby.

Co otrzymasz w cenie pozycjonowania?

W ramach uzgodnionej z Tobą kwoty za usługę pozycjonowania sklepu internetowego zapewniamy:

Audyt strony

Darmowy audyt, pozwalający nam ocenić zakres prac i działań, wymaganych dla zwiększenia widoczności strony Twojego e-sklepu w Google.
Skorzystaj z naszego darmowego audytu

Specjalistyczną opiekę

Przydzielonego specjalnie dla Ciebie specjalistę SEO, z którym na bieżąco będziesz w kontakcie. Przekaże Ci raporty i poinformuje o postępach w pozycjonowaniu sklepu www w Google, odpowie także na pytania i rozwieje wątpliwości.

Optymalizację contentu na stronie

Zadbamy o dobrej jakości treści na stronie Twojego e-sklepu, które będą wysoko indeksowane przez algorytmy Google. Wprowadzone przez nas poprawki przyczynią się do zwiększenia widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarkach.

Nielimitowaną ilość fraz kluczowych

Współpraca z naszymi specjalistami obejmuje między innymi jak najlepsze dopasowanie nielimitowanej ilości precyzyjnych fraz kluczowych (tych ogólnych i tych typu long tail), które potencjalni klienci e-sklepów wpisują do wyszukiwarek.

Skuteczny, wartościowy link building

Pozyskiwany z zaufanych witryn i branżowych blogów. Stawiamy na jakościowe, a nie ilościowe budowanie linkowania zewnętrznego, ponieważ gwarantuje ono lepsze rezultaty, zapewniając Ci wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Analizowanie trendów i aktualizacja

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pozycjonowaniu wiemy, jak ważna jest szybkość reakcji i bycie na bieżąco. Współpracując z nami masz pewność, że uwzględniamy wszelkie aktualizacje oraz zmiany w algorytmach wyszukiwarek. Na bieżąco śledzimy trendy produktowe w branży, w której działasz. Nasz cel to zapewnienie Ci jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania.

Comiesięczne raporty

Raz w miesiącu otrzymasz od nas raport, zawierający analizę podjętych działań. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie prace wykonali dla Ciebie pozycjonerzy i sprawdzisz efektywność przeprowadzonych optymalizacji. Współpracując z nami wiesz na czym stoisz i widzisz jak opłacalne jest inwestowanie w pozycjonowanie sklepu internetowego.

Swoboda

Nasi klienci współpracują z nami, ponieważ widzą efekty działań (wzrost ruchu, konwersji i zysków), a nie dlatego, że są związani postanowieniami wieloletnich umów. Do pozycjonowania sklepów internetowych podchodzimy starannie, wywiązując się z naszych obietnic. Dzięki temu zyskujemy długoletnich partnerów biznesowych, a klienci – wzrost sprzedaży.

Co da ci Darmowy audyt Sklepu Internetowego?

Audyt Twojego e-sklepu to szansa na poprawę widoczności e-sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki audytowi będziesz wiedzieć, jak prezentuje się strona Twojego sklepu internetowego w wynikach Google i które elementy wymagają poprawy. Audyt jest w pełni darmowy i do niczego Cię nie zobowiązuje, co oznacza, że nie musisz obawiać się późniejszych, niekończących się telefonów czy maili, zachęcających do współpracy.

Co obejmuje audyt?

  • analizę obecnej widoczności Twojego e-sklepu na bazie słów kluczowych,
  • weryfikację konkurencji działającej w Twojej branży,
  • ocenę poprawności wykonania wersji mobilnej e-sklepu,
  • sprawdzenie widoczności sklepu internetowego w social mediach,
  • sprawdzenie, czy jakość oraz ilość contentu na stronie e-sklepu jest odpowiednia,
  • sprawdzenie, czy content na stronie e-sklepu nie jest skopiowany z innych serwisów,
  • weryfikację optymalizacji grafiki,
  • ocenę linkowania wewnętrznego,
  • ocenę ilości i jakości linków zewnętrznych,
  • szybkość ładowania strony Twojego e-sklepu,
  • sprawdzenie, czy Twoja witryna korzysta z certyfikatu SSL (bezpiecznego połączenia https).
Darmowy audyt Sklepu Internetowego

Wyniki audytu otrzymasz w ciągu kilkudziesięciu sekund, a co z nimi zrobisz – będzie zależało tylko od Ciebie. My wskażemy Ci propozycje zmian, a Ty podejmiesz decyzję, czy chcesz zlecić nam ich wdrożenie. Możemy zapewnić Cię tylko o jednym – mamy wiedzę i narzędzia, żeby skutecznie pozycjonować Twój sklep www w Google, tak by jak najlepiej dostosować go do algorytmów Google.

Jeśli chcesz skorzystać z naszego doświadczenia – skontaktuj się z nami, ustalimy termin spotkania i porozmawiamy o zakresie współpracy.

Jak to robimy?

Na sukces strony e-sklepu w wyszukiwarkach wpływają czynniki określane jako on-site oraz off-site. Odpowiednie zoptymalizowanie tych elementów powoduje, że algorytmy wyszukiwarek uznają witrynę za atrakcyjną i wyświetlają ją na pierwszych stronach wyników.

Pojęcie on-site odnosi się do działań podejmowanych w obrębie strony internetowej, a off-site – do działań podejmowanych poza witryną.

Elementy on-site, sprzyjające skutecznemu pozycjonowaniu sklepów internetowych, to:

Dobrej jakości content

Dobrej jakości content

Dobrej jakości content to przede wszystkim unikatowe, wartościowe teksty oraz odpowiednio sformatowane obrazy i video. Prowadzisz sklep internetowy, w którym opisy produktów są przeklejonymi fragmentami ze strony producenta? Takie działania nie wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie sklepu www w Google. Duplikowanie treści nie jest dobrze ocenianie ani przez algorytmy wyszukiwarek, ani tym bardziej przez odwiedzających stronę. Tekst powinien być ciekawy i zachęcać do zakupu, a takiej funkcji nie spełnia opis, który potencjalny kupujący widział już na stronach konkurencji.

Dlatego postaraj się, żeby zarówno opisy kategorii, podkategorii jak i poszczególnych produktów były wyczerpujące, niepowtarzalne i interesujące. Pamiętaj, że im więcej treści (dobrej jakościowo), tym więcej okazji do użycia fraz kluczowych.

Używanie odpowiedni fraz kluczowych

Używanie odpowiedni fraz kluczowych

Właściwy dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz ich umiejętne umieszczanie w tekstach stanowi klucz do sukcesu – zdobycia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. To bardzo ważne, żeby algorytmy Google wiedziały, o czym jest Twoja strona internetowa, a mogą to określić właśnie w oparciu o słowa kluczowe.

Użytkownicy, wpisując określone zapytania do wyszukiwarki, otrzymują wyniki, które są jak najpełniejszą odpowiedzią na te zapytania. Wpisane przez użytkowników słowa to właśnie frazy kluczowe. Upraszczając: im więcej fraz kluczowych znajdzie się na stronie Twojego sklepu internetowego, tym wyżej pojawisz się w wynikach. Oczywiście chodzi o to, żeby umiejętnie wpleść frazy kluczowe w treści, znajdujące się na stronie Twojego e-sklepu.

Trzeba przy tym w przemyślany sposób dobrać słowa sprzedażowe, ponieważ wiele fraz kluczowych wpisywanych w wyszukiwarki stanowi zapytania informacyjne, a algorytmy nauczyły się już odróżniać intencje osób wyszukujących konkretne hasła. Jeśli więc będziesz pozycjonować swój sklep internetowy pod frazy kluczowe, które ludzie wpisują po to, żeby uzupełnić swoją wiedzę, a nie dokonać zakupów, Twój sklep internetowy nie będzie zajmować wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu powinno się stawiać nie tylko na frazy ogólne, ale również te typu long tail.

Użytkownicy coraz częściej wpisują bardziej rozbudowane zapytania, ponieważ osoby poszukujące konkretnych informacji chcą otrzymać jak najlepiej dopasowane odpowiedzi, a wpisanie ogólnej frazy powoduje, że wyświetlone wyniki są niedokładne. Jeśli przykładowo ktoś wpisze w wyszukiwarkę frazę „mały pies”, a chce kupić małego psa, nadającego się dla dzieci i dla alergików, to wyświetlone wyniki najprawdopodobniej nie będą tym, czego szuka. Im lepiej dopasujesz frazy kluczowe do intencji potencjalnych klientów, tym lepsze miejsce zajmiesz w wynikach wyszukiwania.

User generated content

User generated content

User generated content (UGC) to najprościej rzecz biorąc wszystko, co użytkownicy tworzą w wirtualnym świecie – od krótkiego komentarza, przez swoje zdjęcia, po długie posty. Tak naprawdę każda strona firmowa tworzona jest dla użytkowników po to, żeby dobrym jakościowo contentem (w tym obrazami) zachęcić ich do skorzystania z oferty i jednocześnie skłonić ich do podzielenia się wrażeniami.

Dzielenie się spostrzeżeniami to sposób na zaangażowanie użytkowników w tworzenie marki. UGC ma przy tym pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ treści pisane przez odbiorców (opinie, komentarze) zazwyczaj zawierają słowa kluczowe, na jakie rankuje strona. W dodatku frazy te pojawiają się w różnych odmianach. Co więcej, wpisy użytkowników zwiększają wiarygodność witryny, co również pozytywnie wpływa na jej widoczność w sieci.

Dlatego tworząc witrynę warto uwzględnić przestrzeń dla użytkowników – miejsce, w którym odwiedzającym Twój sklep internetowy będą mogli podzielić się opinią na temat obsługi sklepu czy jakości produktów lub usług.

meta tagi i meta description

Właściwie skonstruowane meta tagi i meta description

Meta tagi i meta description to fragmenty kodu HTML, które stanowią „przedstawicieli” Twojej witryny w wyszukiwarce i pozwalają algorytmom na trafne zidentyfikowanie, wokół czego skupia się działalność witryny. Meta tag to nic innego jak tytuł paska, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Meta tagi mają formę linku, bezpośrednio odsyłającego do www. Z kolei meta description to opis znajdujący się poniżej tytułu paska. Zadaniem meta description jest krótkie wytłumaczenie, co znajdziesz na stronie, jeśli klikniesz w tytuł paska – odnośnik do witryny. Możliwe jest zindywidualizowanie opisów w tagach i meta description, w taki sposób, żeby uwzględniały wybrane słowa kluczowe.

To dobry zabieg zwiększający widoczność strony i sprzyjający efektywnemu pozycjonowaniu sklepu www w Google. Co istotne, opisy w tagach i meta description nie wpływają na jakość contentu, ponieważ nie są one wyświetlane na stronie internetowej (opisy widać jedynie w wynikach wyszukiwania). Warto również dodać do strony Twojego e-sklepu znaczniki schema. Mają one postać gwiazdek, widocznych w wynikach poniżej meta description. Dzięki znacznikom w wyszukiwarce wyświetlane są dodatkowe informacje o e-sklepie – zakres cenowy produktów, opinie co do jakości itp. Te informacje ułatwiają algorytmom ocenę, czym zajmuje się witryna, a użytkowników zachęcają do wejścia na stronę e-sklepu, zwiększając jej klikalność.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne

Sklep internetowy to źródło wewnętrznych linków, dzięki temu, że witryna zawiera wiele wzajemnie ze sobą powiązanych podstron. Tworzenie odnośników ułatwia poruszanie się po stronie Twojego e-sklepu nie tylko użytkownikom, ale i robotom Google.

Tworząc odesłania pomagasz potencjalnym klientom zyskać bardziej szczegółowe informacje o produktach czy usługach, którymi są zainteresowani. Z kolei algorytmom wyszukiwarek ułatwiasz indeksowanie strony. Linkowanie wewnętrzne sprawdza się również jeśli prowadzisz blog, podpięty pod Twój e-sklep. Możesz wówczas zamieszczać linki kontekstowe, czyli odnośniki wplecione w treść wpisów, lub dodawać na końcu wpisów klikalną listę artykułów, powiązanych z danym zagadnieniem.

Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z ilością odnośników, ponieważ ich zbyt duża ilość może być potraktowana przez roboty Google jako spam. Wówczas Twoja strona zamiast zyskać – straci na widoczności w sieci.

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Chcąc skutecznie pozycjonować e-sklep, musisz dostosować witrynę do urządzeń mobilnych. Z prowadzonych analiz ruchu sieciowego wynika, że coraz więcej osób korzysta z Internetu właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych – generują one 53% ruchu na stronach (dane Statcounter).

Wzrasta liczba posiadaczy smartfonów, którzy używają ich do przeglądania stron i robienia zakupów online. Sprawdź więc, czy Twój e-sklep jest miejscem przyjaznym urządzeniom mobilnym. Jak? Najpierw samodzielnie, „przeklikując” swoją witrynę na smartfonie, a później z pomocą specjalistów od pozycjonowania.

W ramach usługi pozycjonowania sklepu internetowego, dostosowujemy witrynę do urządzeń mobilnych, poprzez m.in. sprawdzenie szybkości ładowania strony, ocenę łatwości korzystania z menu, dobranie odpowiednich rozmiarów zdjęć czy dopasowanie fontów do ekranów smartfonów. Algorytmy wyszukiwarek cenią witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń przenośnych, wyświetlając je wyżej w wynikach wyszukiwania.

Z kolei elementy off-site, które sprzyjają efektywnemu pozycjonowaniu sklepów internetowych, to:

Link building

Link building

Link building to nic innego, jak umieszczanie odnośników do Twojej witryny na innych stronach. Linkowanie zewnętrzne jest jednym z czynników, który algorytmy wyszukiwarek uwzględniają oceniając przydatność strony. Witrynie, do której odsyłają inne strony, przyznają wyższe miejsce w rankingu – linki zewnętrzne to jeden z trzech najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Efektywne pozycjonowanie nie oznacza jednak pozyskiwania za wszelką cenę jak największej ilości linków zewnętrznych. Od ilości odesłań ważniejsza jest ich jakość. Mniej odnośników, kierujących do Twojego sklepu internetowego, ale za to umieszczonych w zaufanych witrynach, lepiej wpłynie na pozycjonowanie sklepu www w Google niż duża liczba linkowań z witryn o wątpliwej wiarygodności (linkowanie zewnętrzne z tych drugich źródeł może bardziej zaszkodzić, niż pomóc w pozycjonowaniu sklepu internetowego).

Dobrym sposobem pozyskiwania wartościowych linków są m. in. teksty sponsorowane czy gościnne wpisy na blogach. Link building pomaga również w budowaniu świadomości marki wśród konsumentów i wpływa na jej rozpoznawalność, a co za tym idzie – zwiększa autorytet. Tym samym Twoja strona jest traktowana jako bardziej godna zaufania – sklep internetowy lepiej pozycjonuje się w Google.

Działania w social mediach

Działania w social mediach

Social media to świetny kanał, za pośrednictwem którego warto prowadzić działania link building. Na profilach i fanpage możesz wklejać linki do produktów dostępnych w Twoim e-sklepie lub do wpisów zamieszczanych na blogu firmowym.

Media społecznościowe to również dobre narzędzie, mające na celu zwiększenie ruchu na www, a większy ruch to lepsza pozycja w wyszukiwarkach. Prowadzenie profili na portalach społecznościowych stwarza możliwość dotarcia do nowych, potencjalnych klientów. Skutecznie prowadzone działania w SM zwiększą również rozpoznawalność, co przełoży się na lepszą ocenę Twojego e-sklepu przez algorytmy i zapewni Ci wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Influencer marketing

Influencer marketing

Influencer marketing to kolejne działanie, mające na celu zwiększenie ruchu na www oraz budowanie rozpoznawalności i zaufania do Twojego sklepu internetowego. Z potencjału współpracy z influencerami zdają sobie sprawę największe firmy, decydując się na ten rodzaj działań marketingowych.

Influencerzy cieszą się dużym zaufaniem, dlatego też osoby śledzące ich działalność traktują polecenia influencera jako wiarygodne, warte sprawdzenia. Chętniej sięgają więc po produkty i usługi, które w ramach współpracy z daną marką, poleca influencer. Zaglądają do sklepu internetowego, dokonują zakupów, a później – polecają markę swoim znajomym. Wybór osoby do współpracy w ramach promowania Twojego e-sklepu, powinien być dokonany w sposób rzetelny.

Ważny jest dokładny research „dostępnych” influencerów, tak, żeby osoba wytypowana do współpracy „współgrała” z branżą, w jakiej działa Twój e-sklep. Idealny wybór to influencer uznawany w danej dziedzinie za wartą zaufania, opiniotwórczą osobę. Działania w ramach influencer marketingu polegają m.in. na przygotowywaniu wpisów sponsorowanych na blogu czy w witrynach prowadzonych przed danego influencera. Obejmują także aktywność na jego profilach, prowadzonych w social mediach. Dzięki influencer marketingowi możliwe jest wygenerowanie wartościowych linków zewnętrznych oraz bardzo dużego ruchu na Twojej stronie, co sprzyja skutecznemu pozycjonowaniu sklepu internetowego.