Buzz marketing to działania, które mogą kojarzyć się głównie z internetem. To jednak duże uproszczenie. Kampanie, które zakończyły się największymi sukcesami przyniosły efekt w postaci szumu, który pojawiał się dosłownie wszędzie – telewizji, radio, prasie i podczas codziennych rozmów konsumentów. Sprawdź najciekawsze przykłady kampanii marketingu szeptanego i dowiedz się nieco więcej na temat tych działań.
Spis treści:
Marketing szeptany – co to jest?
W ramach takich działań buduje się zabawne, unikatowe i kontrowersyjne kampanie marketingowe, oraz angażuje influencerów, aby konsumenci rozmawiali o danym produkcie, marce czy usłudze. Dzięki temu firmy mogą rozszerzyć zasięg, zwiększyć zaangażowanie, promować określone produkty czy budować pozytywny wizerunek. Oczywiście, rozmowy o produkcie mogą się odbywać zarówno w tradycyjnej formie, jak i online. Skąd się bierze skuteczność takich działań? Według Brightlocal 49% konsumentów ufa opiniom w sieci w równym stopniu co rekomendacjom rodziny i przyjaciół. Zerknij na poniższą grafikę. Doprowadzenie do sytuacji, w której konsumenci rozmawiają o produkcie, zazwyczaj bardzo się opłaca.
Co więcej, podczas zakupów zwracamy uwagę na liczbę opinii. 43% konsumentów preferuje takie produkty, które mają ich więcej niż 100.
Dzięki kampaniom marketingu szeptanego o Twojej marce będzie się więcej mówić w sieci. Mogą pojawić się liczne dyskusje pod artykułami czy komentarze na Facebooku lub innych sieciach społecznościowych. Wygenerujesz zasięgi, zwiększysz sprzedaż i poprawisz konwersję, ale oczywiście wymaga to odpowiednich działań. Sprawdź przykłady kampanii marketingu szeptanego, które przyniosły znakomite efekty.
Przykłady kampanii marketingu szeptanego
Istnieje wiele marek, które swoją popularność zawdzięczają właśnie takim działaniom. Można powiedzieć, że udana kampania odwróciła ich sytuację. O których szczególnie warto wspomnieć? Jakie akcje odniosły ponadprzeciętny efekt?
The Red Bull Stratos Jump
Ten wysokościowy skok spadochronowy był nie tylko ekscytującym widowiskiem – to pokaz buzz marketingu w najlepszym wydaniu. Popularna firma produkująca napoje energetyczne połączyła siły ze skoczkiem spadochronowym Felixem Baumgartnerem, aby wykonać rekordowy skok z granicy kosmosu, co przyciągnęło uwagę całego świata. Transmitowane na żywo wydarzenie oglądały miliony widzów, wzmacniając przesłanie marki Red Bull dotyczące przekraczania granic i życia na krawędzi. O całej kampanii długo się mówiło.
The ALS Ice Bucket Challenge
W tym przypadku kampania dotyczyła ważnej sprawy, co poskutkowało bezprecedensową falą pozytywnego zaangażowania. Kampania wirusowa polegała na tym, że ludzie wylewali wiadro lodowatej wody na głowę, a wszystko miało na celu zwiększenie zainteresowania zbieraniem funduszy na badania nad ALS (stwardnienie zanikowe boczne). Uczestniczyło w niej tysiące znanych sportowców, polityków, celebrytów i nie tylko. Akcja przyniosła znaczne darowizny a także zwiększyła globalną świadomość istnienia tej choroby i związanych z nią konsekwencji.
BookBook IKEA
Marka pokazała swoją kreatywność i humor dzięki kampanii „BookBook” w 2014 roku, która parodiowała reklamy produktów Apple. Firma przedstawiła swój nowy katalog jako książkę z zerowym czasem ładowania, wieczną żywotnością baterii i prostym interfejsem. Wideo szybko zebrało miliony wyświetleń i udostępnień, a widzowie docenili humor z przymrużeniem oka.