5 elementów, które musi mieć Twoja strona, aby zwiększyć sprzedaż

  • 11 września 2015
 

Twoja strona jest już online i działa, to świetny początek! Ale, czy jesteś pewny, że ta strona nie może być lepsza? Czy ma wszystkie elementy potrzebne na biznesowej witrynie, aby odnieść sukces? Czy nie pominąłeś jakichś ważnych elementów, których odwiedzający stronę mogą oczekiwać, co z kolei przełoży się na zwiększenie sprzedaży?

Może być ciężko stwierdzić, czy rzeczywiście masz już wszystko, czego potrzebujesz. Bardzo ważne jest też, aby cały czas udoskonalać swoją stronę, niezależnie od tego jak dużo kluczowych elementów już na niej uwzględniłeś.

Postanowiliśmy trochę Ci doradzić przedstawiając listę pięciu elementów, które musi mieć Twoja strona, aby zwiększyć sprzedaż:

1. Proste i czytelne opcje zakupów online

Coraz więcej transakcji i zakupów dokonywanych jest tylko online. Ludzie w dzisiejszych czasach są coraz mniej zainteresowani wycieczką do prawdziwego sklepu, więc zaimplementowanie opcji zakupów online na Twojej stronie to najważniejszy krok, aby zwiększyć współczynnik sprzedaży. Powinieneś też zadbać o to, aby Twój e-sklep był możliwie prosty i przyjemny w obsłudze dla potencjalnego nabywcy.

2. Powiązanie z mediami społecznościowymi

Są dwa kroki, aby powiązać media społecznościowe ze swoja stroną i oba są równie ważne. Po pierwsze, musisz ułatwić udostępnianie treści swojej strony. To zwiększy rozpoznawalność Twojej firmy i sprawi, że łatwiej będzie do niej trafić nowym osobom.

Po drugie, musisz udostępnić obecnym klientom możliwość śledzenia i lubienia Twojej firmy w mediach społecznościowych. Tak, żeby ludzie, którzy są już fanami, byli cały czas na bieżąco i z łatwością mogli dowiedzieć się o nowych produktach i usługach, które mogą ich zainteresować.

3. Świeża treść dobrej jakości

W poprzednim punkcie wspominaliśmy o konieczności udostępniania treści na Twojej stronie. Jednym z łatwiejszych i najbardziej efektywnych sposobów na osiągnięcie tego, jest publikowanie treści wysokiej jakości. Niezależnie od tego czy masz bloga, na którym regularnie pojawiają się nowe posty, czy kanał aktualności z nowymi i interesującymi artykułami, regularne aktualizowanie strony za pomocą nowej i interesującej treści podnosi Twoje rankingi SEO, Twój autorytet w branży i zwiększa prawdopodobieństwo, że ludzie będą dzielić się ze swoimi znajomymi linkami do Twojej strony.

4. Recenzje i opinie

Zostało udowodnione, że recenzje są zazwyczaj decydującym czynnikiem, czy potencjalny nabywca zdecyduje się na zakupy w danym sklepie. Właściwie to jedna z ostatnich ankiet pokazała, że 85% konsumentów czyta online recenzje lokalnych biznesów. Portale gromadzące opinie, takie jak Facebook, czy Yelp, odgrywają ogromną rolę w potencjalnym sukcesie, bądź upadku danego biznesu. Bardzo ważne jest, aby zademonstrować jakość Twojej marki poprzez prawdziwe i szczere recenzje.

5. Niech Twoja strona pozostanie piękna

Może się to wydać niesprawiedliwe, ale piękne strony przyciągają oko użytkownika i sprawiają, że przeglądanie witryny staje się przyjemnością. Przekłada się to na konwersje zwykłych gości, na regularnych klientów. Jedną z najlepszych inwestycji, jakie możesz zrobić, jest zatrudnienie eksperta, który spojrzy na Twoją stronę i podrasuje ją odpowiednio, aby była atrakcyjna wizualnie.

Trzymając się tych pięciu elementów, Twoja witryna będzie generować wysokiej jakości ruch i zapewni o wiele lepsze doświadczenia dla Twoich klientów. Z racji tego, że coraz więcej biznesów jest teraz online, Twoja strona to zazwyczaj pierwsze zetknięcie potencjalnego klienta z Twoją firmą, najważniejsze jest więc, aby upewnić się, że będzie ona najwyższej jakości.