Czy za każdym razem, kiedy chciałeś sprawdzić słowa kluczowe dzięki, którym klienci trafiali na twoją stronę widziałeś „not provided”? Problem ten stał się dość popularny we wrześniu 2013 roku, a spowodowane było to decyzją Google dotyczącą szyfrowania wszystkich połączeń.
W branży SEO, aż zawrzało ponieważ słowa kluczowe to dość istotny element każdego audytu SEO i badań rezultatów pozycjonowania. Pojawiły się nawet teorie spiskowe mówiące, że jest to świadomie działanie na szkodę webmasterów oraz promocja systemu Google Adwords (tylko podczas połączenia kont Adwords oraz Analytics można było otrzymać pełne dane dotyczące słów kluczowych). Dostępne zostały jedynie słowa kluczowe zbierane przez Centrum Googla dla Webmasterów, były to natomiast dane szacunkowe, niezbyt przydatne przy tworzeniu szczegółowych audytów.
W styczniu 2014 roku sytuacja zmieniła się wraz z ogłoszeniem zmian w GWT. Zmiany w GWT dotyczyły głównie wyświetlania dokładnych danych związanych z wejściem na stronę z wyników wyszukiwania. Jak wynika z badań dane z Google Analytics oraz GWT pokrywają się w około 90%, co można uznać za dość dobry wynik.
To co na pewno przyda się każdemu pozycjonerowi to fakt, że bardzo łatwo połączyć konto Analytics wraz z GWT, a następnie poprzez zakładkę pozyskiwanie » optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) dotrzeć do słów kluczowych. Dodatkowo znajdziesz informacje o stronach docelowych jakie pojawiły się w wynikach wyszukiwania oraz liczbę wyszukiwań i CTR.