Co zrobić, gdy strategia SEO nie idzie po Twojej myśli?

  • 29 września 2018
 

Niestety czasem bywa tak, że jakbyśmy się nie starali, i tak wszystko idzie nie tak, jak to planowaliśmy. Powodów takiego stanu rzeczy, jeżeli chodzi o SEO, może być kilka. Możemy narazić się na niepowodzenie prowadzając zbyt agresywną taktykę SEO, robiąc rzeczy, które Google uznaje za niewłaściwe lub stosując podejrzane lub wątpliwej jakości, źle opracowane strategie.

Najważniejsze jest to, aby mieć świadomość popełnianych błędów. Wtedy można będzie je szybko naprawić i wrócić na właściwe tory. Wskazówką, że coś jest nie tak będzie na pewno spadek ruchu na Twojej witrynie. Powinno dać Ci to do myślenia i zasygnalizować, że warto poszukać przyczyny tego zjawiska. Innym kanałem, z którego dowiesz się o możliwości popełnienia błędów jest samo Google. Potentat zawsze wysyła do użytkownika ostrzeżenia, że prowadzone działania są niewłaściwe lub niezgodne z polityką. Warto się z nimi zapoznawać na bieżąco. Dzięki temu można będzie uniknąć wielu przyszłych problemów.

Najczęstsze błędy popełniane w strategiach SEO i ich rozwiązanie

1.Błąd: Nachalne korzystanie z płatnych linków

Każda forma kupowania ruchu czy zainteresowania stroną jest uważana za oszustwo przez Google.

Rozwiązanie: Jeśli kupujesz reklamy i uzyskujesz w zamian linki do swojej witryny, najlepszą zasadą jest zaimplementowanie atrybutu „nofollow” w tych linkach. Dzięki temu Google nie pomyśli, że próbujesz sztucznie zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

2.Błąd: Korzystanie z katalogów artykułów

Są to miejsca, do których możesz przesyłać treści artykułów publikowanych na swoich stronach. Zwykle znajduje się tam także link do Twojej witryny, który nie ma charaktery redakcyjnego. W związku z tym, że nikt nie będzie recenzował Twojego artykułu, nie może on działać na zasadzie naturalnego poparcia dla strony.

Rozwiązanie: Lepiej nawiązać współpracę z kilkoma serwisami lub blogami i tam promować swoje wpisy.

3. Błąd: Linki międzynarodowe

 Linkowanie strony do zagranicznych witryn nie ma zupełnie sensu, jeżeli nie prowadzisz tam działalności. Zbyt duża ilość takich odnośników może spowodować poważne problemy.

Rozwiązanie: Jeżeli współpracujesz z zagranicznymi firmami, wybieraj współpracę odnośnie pozyskiwania linków, tylko z krajami, które są Twoimi stałymi partnerami.

4. Błąd: Spam w komentarzach

Nachalne promowanie strony internetowej poprzez umieszczanie linków w komentarzach na różnych formach, blogach, portalach i prywatnych stronach internetowych nigdy nie jest dobrym pomysłem. Stawia to Twoją stronę w bardzo złym świetle. Jest to najgorsza technika SEO, jaką możesz zastosować.

Rozwiązanie: Unikaj nachalnego promowania strony poprzez linkowanie jej w komentarzach na formach. Możesz taki zabieg stosować jedynie sporadycznie, gdy faktycznie ma uzasadnienie.