WordPress jest bardzo popularnym systemem do zarządzania treściami. Szacuje się, że obsługuje ponad 30% stron internetowych, jakie obecnie działają w sieci. Użytkownicy decydują się na korzystanie z tego systemu, ze względu na jego bezproblemową obsługę, a także łatwe użytkowanie. WordPress stanowi tak naprawdę pierwszy wybór dla osób, które są niedoświadczone i nie posiadają specjalistycznej wiedzy, w zakresie zarządzania treściami w Internecie.
Obecnie osoby zarządzające stronami internetowymi, jak i tworzące własne platformy mogą korzystać z bardzo dobrych wtyczek SEO, m.in. SEO Yoast czy All-in-One SEO. Dzięki nim, bez żadnych problemów można zadbać o SEO na swojej witrynie. Oczywiście nie oznacza to, że użytkownik nie napotyka po drodze na żadne problemy korzystając z funkcji udostępnianych przez WordPress. Zawsze pojawiają się pewne elementy, które mogą utrudniać i przeszkadzać w poprawnym prowadzeniu działań. Jaki negatywny wpływ na SEO może mieć WordPress?
500 Internal Servis Error – wewnętrzny błąd serwisu
Błąd 500 pojawia się wtedy, gdy serwis boryka się z niejasnym problemem, co do którego nie ma żadnych konkretnych informacji. Jeżeli Error 500 będzie często pojawiał się na Twojej witrynie, wpłynie to na jej reputację. Internauci niechętnie będą wyszukiwali Twoją stronę, ponieważ nikt nie chce korzystać z miejsc, które generują jedynie błędy.
502 Bad Gateway
Ten błąd ma niewielki wpływ na SEO. Pojawia się, gdy nie ma odpowiedzi z serwera. Przyczyną problemu może być także Twoja sieć, która zbyt wolno działa lub pojawiają się w niej przerwy. Nie lekceważ tego błędu!
504 Gateway Timeout – limit czasu bramki
Ten błąd pojawia się, gdy serwer nie otrzymuje przez dłuższy czas odpowiedzi z innego serwera podczas próby załadowania strony internetowej. Najczęściej 504 pojawia się wtedy, gdy doszło do uszkodzenia danych. Ten błąd ma wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny.
404 Not Found – nie znaleziono
Błąd ten pojawia się wtedy, gdy nawet po komunikacji z serwerem nie można odnaleźć żadnego zasobu. Odwiedzanie strony internetowej, która jak się okazuje nie istnieje, może łatwo zniechęcić użytkownika. Internauta pomyśli, że ma po prostu zły adres strony i być może zaniecha kolejnych prób.
Tego typu problem może nie być związany z technicznymi kwestiami dotyczącymi SEO. Może to być błąd dotyczący innych kwestii technicznych, ale na pewno negatywnie wpłynie na reputację witryny.
404 Errors – błędy
Taki komunikat pojawia się wtedy, gdy powstałe błędy nie mają bezpośredniego wpływu na SEO, ale mogą wpływać na wartość i odczucia użytkowników chcących korzystać z witryny. Błąd ten najczęściej wyświetlany jest wtedy, gdy nie ma zgodności adresu URL. Istnieje kilka rodzajów błędów 404, takich jak zewnętrzne 404, wychodzące 404 i wewnętrzne 404.
Jeżeli problem jest nagminny, warto go usunąć z pomocą Screaming Frog.
Crawl Errors – błędy indeksowania
Są to błędy zarówno dotyczące samej witryny, jak i indeksowania adresu URL. Taki komunikat pojawia się zarówno wtedy, gdy nie można zaindeksować całej witryny, jak i jej poszczególnych fragmentów. Ten rodzaj błędu wpływa na ranking Twojej strony i może spowodować jej spadek w hierarchii.