Każda agencja powinna korzystać z nowoczesnych technicznych narzędzi SEO, które usprawnią i ułatwią jej pracę. Bez problemu będzie wtedy diagnozowała problemy techniczne, które mogą wpłyną na wyniki osiągane przez witrynę.
Poniżej prezentujemy wybrane narzędzia SEO.
- Screaming Frog
Przed przystąpieniem do audytu witryny, należy przeprowadzić jej indeksowanie przy użyciu Screaming Frog. Narzędzie pozwala wykryć błędy i nieprawidłowości w działaniu strony internetowej. Otrzymasz informacje, jeżeli na Twojej stronie:
- brakuje tytułów, opisów meta lub słów kluczowych,
- występują problemy z kodami odpowiedzi,
- pojawiają się błędy w adresie URL.
- Google Search Console
Jest to podstawowe narzędzie dla każdej osoby zajmującej się SEO. Pozwala na tworzenie specjalistycznych raportów dotyczących funkcjonowania strony internetowej. W programie tym można gromadzić wszystkie dane dotyczące witryny, co ułatwi wprowadzanie zmian, jak i wykrywanie błędów.
- Google Analytics
Bezpłatne narzędzie dostarczy informacji na temat Twojej strony internetowej. Pozwoli na przeprowadzenie szczegółowej analizy dotyczącej je funkcjonowania w sieci. Otrzymasz wskazówki, na jakie problemy może napotkać Twoja witryna. Co miesiąc otrzymasz raport, który będzie pomocą w zarządzaniu stroną.
- WebPagetest
Każdy właściciel strony ma świadomość, że duże znaczenie ma jej szybkość. Użytkownicy irytują się, gdy witryna zacina się lub bardzo długo ładuje. Z pomocą WebPagetest możesz przeprowadzić wszelkie testy prędkości strony internetowej. Dostaniesz informacje, ile czasu zajmuje pełne naładowanie Twojej witryny. Wszystkie te dane są przydatne przy ustalaniu, w jaki sposób elementy techniczne serwisu współdziałają, aby uzyskać końcowy rezultat lub czas wyświetlania.
- SEMrush
Otrzymasz narzędzie do dokładnego badania słów kluczowych, a także do przeprowadzenia innych badań technicznych na Twojej stronie internetowej. Wiele osób nie myśli o SEMrush jako narzędziu analitycznym, ale takowym jest. Przeprowadzisz ciekawą analizę konkurencji, a także otrzymasz dane o rankingach popularności stron. Możesz wykorzystać te wyniki do lepszego przygotowania strategii SEO. W ten sposób zdobędziesz przewagę nad konkurencją!
- Barracuda Panguin
Narzędzie działa w połączeniu z Google Analytics. Otrzymasz informacje, dlaczego na Twoją witrynę zostały nałożone kary, a także wskazówki, jak uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Korzystanie z tego narzędzia pozwoli na skuteczne zarządzanie witrynę, która będzie działała nieprzerwanie.
- BrightLocal
Narzędzie przyda się do zarządzania stroną należącą do lokalnej firmy. Pomoże w przeprowadzeniu audytu lokalnych cytatów. Sprawdza, czy obecność Twojej firmy w Google My Business jest przydatna. Wszystko to wiąże się z przeprowadzaniem lokalnej kontroli SEO.