7 niezbędnych technicznych narzędzi SEO dla agencji

  • 27 sierpnia 2018
 

Każda agencja powinna korzystać z nowoczesnych technicznych narzędzi SEO, które usprawnią i ułatwią jej pracę. Bez problemu będzie wtedy diagnozowała problemy techniczne, które mogą wpłyną na wyniki osiągane przez witrynę.

Poniżej prezentujemy wybrane narzędzia SEO.

  1. Screaming Frog

Przed przystąpieniem do audytu witryny, należy przeprowadzić jej indeksowanie przy użyciu Screaming Frog. Narzędzie pozwala wykryć błędy i nieprawidłowości w działaniu strony internetowej. Otrzymasz informacje, jeżeli na Twojej stronie:

  • brakuje tytułów, opisów meta lub słów kluczowych,
  • występują problemy z kodami odpowiedzi,
  • pojawiają się błędy w adresie URL.
  1. Google Search Console

 Jest to podstawowe narzędzie dla każdej osoby zajmującej się SEO. Pozwala na tworzenie specjalistycznych raportów dotyczących funkcjonowania strony internetowej. W programie tym można gromadzić wszystkie dane dotyczące witryny, co ułatwi wprowadzanie zmian, jak i wykrywanie błędów.

  1. Google Analytics

Bezpłatne narzędzie dostarczy informacji na temat Twojej strony internetowej. Pozwoli na przeprowadzenie szczegółowej analizy dotyczącej je funkcjonowania w sieci. Otrzymasz wskazówki, na jakie problemy może napotkać Twoja witryna. Co miesiąc otrzymasz raport, który będzie pomocą w zarządzaniu stroną.

  1. WebPagetest

 Każdy właściciel strony ma świadomość, że duże znaczenie ma jej szybkość. Użytkownicy irytują się, gdy witryna zacina się lub bardzo długo ładuje. Z pomocą WebPagetest możesz przeprowadzić wszelkie testy prędkości strony internetowej. Dostaniesz informacje, ile czasu zajmuje pełne naładowanie Twojej witryny. Wszystkie te dane są przydatne przy ustalaniu, w jaki sposób elementy techniczne serwisu współdziałają, aby uzyskać końcowy rezultat lub czas wyświetlania.

  1. SEMrush

Otrzymasz narzędzie do dokładnego badania słów kluczowych, a także do przeprowadzenia innych badań technicznych na Twojej stronie internetowej. Wiele osób nie myśli o SEMrush jako narzędziu analitycznym, ale takowym jest. Przeprowadzisz ciekawą analizę konkurencji, a także otrzymasz dane o rankingach popularności stron. Możesz wykorzystać te wyniki do lepszego przygotowania strategii SEO. W ten sposób zdobędziesz przewagę nad konkurencją!

  1. Barracuda Panguin

Narzędzie działa w połączeniu z Google Analytics. Otrzymasz informacje, dlaczego na Twoją witrynę zostały nałożone kary, a także wskazówki, jak uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Korzystanie z tego narzędzia pozwoli na skuteczne zarządzanie witrynę, która będzie działała nieprzerwanie.

  1. BrightLocal

Narzędzie przyda się do zarządzania stroną należącą do lokalnej firmy. Pomoże w przeprowadzeniu audytu lokalnych cytatów. Sprawdza, czy obecność Twojej firmy w Google My Business jest przydatna. Wszystko to wiąże się z przeprowadzaniem lokalnej kontroli SEO.