Dowiedz się, jak przygotować klienta na zmianę algorytmu wyszukiwarki

  • 21 sierpnia 2018
 

Istnieje kilka sposobów, jak przygotować klienta SEO na nieuniknione aktualizacje algorytmów wyszukiwarki.

Powód, dlaczego specjaliści SEO nigdy nie dają gwarancji skuteczności swoich działań klientom jest bardzo prosty – nie są w stanie kontrolować Google. Wyszukiwarka może w każdej chwili zmienić algorytm, który zniweczy miesiące pracy specjalisty. Niezależnie od tego, jak profesjonalista jest doświadczony, nie jest w stanie przewidzieć, w jaki sposób aktualizacja ważnego algorytmu wpłynie na ranking witryny. Specjalista SEO może zrobić wszystko dobrze i nadal obserwowany będzie negatywny wpływ aktualizacji algorytmu.

4 taktyki, jak przygotować klienta na nadchodzące zmiany

  1. Dostarczanie raportów prognozowych

Specjalista SEO musi kontrolować to, co dzieje się z algorytmami Google. Powinien na bieżąco informować o zmianach klienta, w profesjonalnie przygotowanych raportach. Nawet, jeżeli pewne aktualizacje nie dotyczą aktualnie podejmowanych działań, powinieneś o tym poinformować klienta. Polecaną stroną do czytania jest Barry Schwartz’s Search Engine Roundtable. Na bieżąco podawane są tam wszystkie aktualizacje dotyczące algorytmów Google. Poza tym dobrze jest monitorować SERP dla głównych słów kluczowych.

  1. SEO to gra: świętuj każde, nawet najmniejsze zwycięstwa

Klienci mają tendencję do szybkiego zapominania o tym, co dobrego dla nich zrobiliście. Pamiętają natomiast o potknięciach. Odwróć tę tendencję. Świętuj najmniejsze, mało znaczące zwycięstwa. Nie pozwól, aby drastyczne zmiany algorytmów przyćmiły wszystkie dotychczasowe skuteczne działania. Warto o tym przypomnieć szczególnie wtedy, gdy klient wpadnie w panikę, że teraz wszystko trzeba będzie zacząć od nowa.

  1. Bądź na bieżąco

Nie ma nic gorszego, niż specjalista SEO, który od klienta dowiaduje się, że ruch na stronie uległ zmniejszeniu. Ten punkt nierozerwalnie łączy się z pierwszym, dotyczącym tworzenia raportów prognozowych dotyczących wszystkich aktualizacji. Przekazując klientowi problem, pokażesz mu, że interesujesz się jego stroną i działasz o krok naprzód. Jeżeli spróbujesz ukryć pewne problemy, prawdopodobnie długo nie zagrzejesz miejsca na danym stanowisku.

  1. Ucz klientów

Musisz mieć pewność, że Twój klient ma świadomość możliwości pojawienia się problemów, w związku ze zmianami wprowadzanymi w algorytmach Google. Uświadom go, że nie jest to zależne od Ciebie, i że zrobisz wszystko, aby na nowo naprostować całą sprawę. Przekonaj go także, że z czasem skorzysta na wprowadzonych w Google zmianach, ponieważ Twoje działania będą skuteczne.