SEO i PPC można tworzyć oddzielnie, ale ważne jest, aby te dwa kanały marketingowe działały dla jednego celu, czyli polepszania wyników, jakie osiągasz wraz ze swoją stroną internetową. W końcu celem SEO, jak i PPC jest zwiększenie ruchu na witrynie.
Z finansowego punktu widzenia pojawiają się rozważania, którą technikę marketingową wybrać: SEO czy PPC. Nie musisz wybierać. Można skorzystać z obu, nawet przy małym budżecie. Wystarczy ustalić priorytety oraz opracować odpowiednią strategię.
Aplikacje do zarządzania słowami kluczowymi
Tak zwane long-tail, czyli inaczej pozycjonowanie szerokie, to słowa kluczowe, które przez niektórych uważane są za przestarzałe, a inni upatrują w nich szansę na odniesienie sukcesu. Stosując je, możesz wykluczyć ze swojej listy frazy, które nie działają w Twojej kampanii PPC. Negative keywords to typ słowa kluczowego, które zapobiega wyświetleniu reklamy w przypadku wyszukiwania określonego słowa lub wyrażenia. Reklamy nie będą się wyświetlać nikomu, kto wyszuka to wyrażenie. Znajomość wykluczających słów kluczowych jest bardzo przydatna, ponieważ nie musisz dzięki temu płacić za nieistotne kliknięcia.
Jak w najlepszy sposób wykorzystać dane PPC?
Stwórz tekst, który działa skutecznie pod względem reklamowym, a następnie przekształć go na treść przyjazną dla SEO. Bardzo chwytliwe i wysokiej jakości treści używaj w meta description.
Poprawne wykorzystanie słów kluczowych
Znaczenie ma właściwe wykorzystanie słów kluczowych z kampanii PPC również w kampanii SEO. Reklamy PPC stanowią wypróbowany i prawdziwy sposób testowania słów kluczowych. Pozwalają sprawdzić, które słowa kluczowe faktycznie działają, przez co tworzenie strategii SEO staje się dużo prostsze. Nigdy nie jest za późno, aby połączyć SEO i PPC w celu uzyskania lepszej widoczności witryny. Najlepsze efekty uzyskasz jednak wtedy, gdy obie strategie marketingowe będą działały w tym samym czasie. Nie trzeba będzie aż tak długo czekać na zwiększenie ruchu na witrynie.
Zatrzymaj internautów na Twojej witrynie
Nawet jeżeli już udało Ci się ściągnąć na stronę ustalony ruch, pamiętaj, aby nie świętować zawczasu. Potencjalni użytkownicy mogą szybko zmienić zdanie i opuścić witrynę. Ważne jest, aby nie osiadać na laurach i dalej działać poprzez remarketing. Aby skłonić internautę do powrotu na Twoją witrynę, sprawdź, jakie treści lub produkty, które oferujesz cieszą się największą popularnością i zacznij je reklamować. Przypomnisz dzięki temu swoim użytkownikom o swoim istnieniu i zachęcisz ich do ponownego odwiedzenia strony. Znacznie łatwiej jest użytkownikowi kliknąć reklamę Google Ads, niż ponownie wyszukać poszukiwaną stronę internetową.
Zbuduj swoją markę w oparciu o PPC i SEO
Niektórzy specjaliści nadal traktują PPC i SEO jako odrębne strategie marketingowe. Prowadząc jednocześnie kampanię PPC i SEO jesteś w stanie zgromadzić więcej danych do analizy, a to przełoży się na lepsze efekty w dotarciu do konkretnej grupy docelowej.
Pamiętaj, że zarówno SEO, jak i PPC stale dostosowują się do zmian w algorytmach Google. W ten sposób pomagają stronom internetowym spełniać nowe wymagania i utrzymywać ich wysokie pozycje. Na bieżąco aktualizuj strategie SEO i PPC, a osiągniesz sukces.
Warto przeczytać także:
- Co jest ważne przy tworzeniu raportów SEO?
- Marketing treści: jak wykorzystać SEO i kreatywność, aby odnieść sukces?