Chociaż Posty Google nie są czynnikiem rankingowym, nadal mogą być niezwykle skutecznym źródłem zwiększania konwersji w lokalnych firmach – jeśli są prawidłowo używane. Pokażemy Wam jak opublikować dobry post.
Znaczenie Google Moja Firma
Twoja wizytówka w Google Moja Firma to Twoja druga strona główna. To pierwsze wrażenie, jakie robisz na potencjalnych klientach. Jeśli ktoś chce poznać Twój numer telefonu, nie musi już wchodzić na Twoją witrynę, aby go znaleźć. A jeśli użytkownicy szukają Twojego adresu, aby wiedzieć jak do Ciebie trafić, przejrzeć zdjęcia Twojej firmy, zobaczyć godziny otwarcia lub opinie, mogą to zrobić na stronie wyników wyszukiwania.
Jeśli prowadzisz lokalną firmę, która obsługuje klientów twarzą w twarz, w fizycznej lokalizacji sklepu lub taką która obsługuje klientów w ich lokalizacji, jak np. hydraulik lub elektryk, kwalifikujesz się aby publikować posty w Google Moja Firma. Co więcej, to może stać się głównym elementem Twojej lokalnej strategii SEO. Musisz wyróżniać się na tle konkurencji i pokazywać potencjalnym klientom, dlaczego powinni Cię sprawdzić. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć, są właśnie Posty Google.
Jak efektywnie korzystać z Postów Google
Dla tych z Was, którzy nie słyszeli o Postach Google – zostały one udostępnione w 2016 roku i pojawiały się u góry panelu Google Moja Firma, a większość firm oszalała na ich punkcie. W październiku 2018 r. przenieśli je na sam dół panelu Google Moja Firma na komputerach i poza panel przeglądu w wynikach mobilnych, a większość ludzi straciła zainteresowanie, ponieważ myślała, że nastąpi ogromna utrata widoczności. Lecz, szczerze mówiąc, nie ma to wielkiego znaczenia. Posty Google nadal są niezwykle skuteczne, gdy są prawidłowo używane.
Posty to w zasadzie bezpłatna reklama w Google. Tak, zgadza się – to bezpłatna reklama. Pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Jest to szczególnie skuteczne na urządzeniach mobilnych, gdy mieszają się z innymi organicznymi wynikami.
Ale nawet na komputerach pomagają Twojej firmie przyciągać potencjalnych klientów i wyróżniać się na tle innych lokalnych konkurentów (tutaj przyda się także lokalne pozycjonowanie) (tutaj przyda się także lokalne pozycjonowanie). Co ważniejsze, mogą zwiększać liczbę konwersji. Istnieje coś takiego jak wyszukiwanie bez kliknięć. Teraz użytkownicy mogą konwertować bez wchodzenia na Twoją stronę. Wpisy pojawiają się jako miniatura – obrazek z kawałkiem tekstu pod spodem. Następnie, gdy użytkownik kliknie miniaturę, cały post pojawia się w wyskakującym okienku, które zasadniczo wypełnia cały ekran na telefonie lub komputerze.
Należy zaznaczyć, że Posty Google nie mają żadnego wpływu na pozycję. Są współczynnikiem konwersji, a nie czynnikiem rankingowym. Uważasz to za stratę czasu? Pomyśl w ten sposób – przyjmijmy, że utworzenie posta zajmuje Ci 10 minut, a robisz tylko jeden w tygodniu, to tylko 40 minut miesięcznie. Jeśli uzyskasz konwersję, to czy nie warto tego robić? A jak dodasz posty poprawnie, możesz uzyskać znacznie więcej niż tylko jedną konwersję.
Jeszcze jakiś czas temu posty pozostawały aktywne w Twoim profilu przez siedem dni, chyba że używałeś jednego z szablonów postów, który zawierał zakres dat. Jednak teraz Google zmieniło sposób działania postów, wyświetlając 10 najnowszych postów w karuzeli z małą strzałką do przewijania. Następnie, gdy dojdziesz do końca tych 10 postów, będzie tam link do przeglądania wszystkich starszych postów.
Obecnie w sieci można znaleźć sporą liczbę nieaktualnych informacji (lub po prostu dezinformacji) na temat Postów Google – nasza rada to nie zwracać na to większej uwagi.
Unikaj wyrażeń z listy słów zabronionych
Szybka wskazówka: uważaj na to, jakich słów używasz w swoich postach. Wszystko, co ma konotacje seksualne, zostanie z miejsca odrzucone. Potrafi to być naprawdę frustrujące dla niektórych branż. Jeśli jesteś np. hydraulikiem i piszesz o „naprawie toalety”, post zostanie zablokowany przez użycie słowa „toaleta”. Uważaj więc, jeśli masz coś, co może znajdować się na tej „zabronionej” liście.
Użyj przyciągającej miniatury
Pełny post zawiera obraz, a następnie tekst zawierający do 1500 znaków, czyli wszystko, na co większość ludzi tak naprawdę zwraca uwagę. Lecz to właśnie miniatura posta jest kluczem do sukcesu. Nikt nie zobaczy całego posta, jeśli miniatura nie jest wystarczająco zachęcająca do kliknięcia.
Niech posty będą promocyjne
Ważne jest również, aby mieć pewność, że Twoje posty są promocyjne. Ludzie widzą te posty w wynikach wyszukiwania, zanim przejdą do Twojej witryny. Więc w większości przypadków nie mają jeszcze pojęcia, kim jesteś.
Typowa społecznościowa gadka, którą udostępniasz na kanałach social media, w tym przypadku nie zadziała. Nie udostępniaj linków do postów na blogu ani prostej wiadomości typu „Hej, sprzedajemy to i to”, ponieważ to nie działa. Pamiętaj, że Twoi użytkownicy robią zakupy i próbują dowiedzieć się, gdzie najlepiej będzie je zrobić, więc chcesz przyciągnąć ich uwagę czymś promocyjnym.
Wybierz odpowiedni szablon
Teoretycznie miniatura posta zawiera 100 znaków tekstu lub około 16 słów podzielonych na 4 odrębne linie. Ale w praktyce różni się to w zależności od używanego szablonu posta i tego, czy dołączasz link call to action, który następnie zastępuje ostatni wiersz tekstu.
Istnieją trzy główne typy postów. W zdecydowanej większości przypadków używa się szablonu: Nowości. To ten, który pozwala na większość tekstu w widoku miniatur, więc łatwiej jest napisać coś atrakcyjnego. Teraz, w poście Nowości, dodany CTA zastępuje ostatnią linię, dzięki czemu otrzymujesz trzy pełne wiersze dostępnego miejsca na tekst.
Z kolei szablony postów Wydarzenie i Oferta, zawierają tytuł, a następnie zakres dat. Niektórzy lubią tę właściwość, ponieważ post pozostaje widoczny dla całego określonego zakresu dat. Ale teraz, gdy posty pozostają aktywne i widoczne na zawsze, nie ma z tego żadnej korzyści. Oba te typy postów mają oddzielną linię tytułu, następnie oddzielną linię zakresu dat, a następnie link call to action w czwartej linii, co pozostawia tylko jedną linię tekstu lub tylko kilka słów do napisania czegoś interesującego.
Owszem, post Oferta zawiera fajne małe ikonki z ceną obok tytułu i pewną ograniczoną funkcjonalność kuponów, ale to nie jest wystarczający powód aby używać tego szablonu. Twoja witryna powinna mieć pełną funkcjonalność kuponów. Dlatego lepiej jest napisać coś atrakcyjnego za pomocą szablonu „Nowości”, a następnie poprosić użytkownika o kliknięcie łącza CTA, aby przejść do witryny, uzyskać więcej informacji i dokonać konwersji.
Istnieje również nowy szablon posta o nazwie „COVID-19 poinformuj”, ale uwierz nam – nie chcesz go używać. Pojawia się znacznie wyżej w Twoim profilu Google Moja Firma, właściwie tuż pod Twoimi informacjami w górnym wierszu, ale jest to tylko tekst, bez żadnego obrazu. Jeśli masz aktywny post COVID, Google ukrywa wszystkie Twoje inne aktywne posty. Jeśli więc chcesz udostępnić post z informacjami o COVID lub aktualizacje dotyczące COVID, lepiej zamiast tego użyć szablonu Nowości.
Zwróć uwagę na kadrowanie obrazu
Obraz może być dość frustrującym elementem postów. Kadrowanie potrafi być bardzo niespójne. W rzeczywistości możesz publikować ten sam obraz wiele razy i za każdym razem będzie on przycinany nieco inaczej. Fakt, że kadr jest nieco wyższy niż środek w pionie, a także ma inny rozmiar na telefonie, a inny na komputerze, sprawia, że jest to naprawdę frustrujące.
Ważne obszary obrazu mogą zostać przycięte, więc połowa produktu zniknie, tekst zostanie przycięty lub litery staną się naprawdę trudne do odczytania. Co prawda do dyspozycji jest podstawowe narzędzie do przycinania, wbudowane w funkcję przesyłania obrazów z postami, ale nie blokuje ono współczynnika proporcji. Więc skończysz z czarnymi paskami na górze lub z boku, jeśli nie przycinasz do prawidłowego współczynnika proporcji, czyli 1200 pikseli na 900 pikseli.
Dołącz śledzenie UTM
W przypadku linku call to action, musisz mieć pewność, że uwzględniasz śledzenie UTM, ponieważ Google Analytics nie zawsze prawidłowo przypisuje ten ruch, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
Teraz, jeśli uwzględnisz tagowanie UTM, możesz upewnić się, że kliknięcia są przypisane do bezpłatnych wyników wyszukiwania Google, a następnie możesz użyć zmiennej kampanii do rozróżnienia między opublikowanymi postami, abyś mógł zobaczyć, który post wygenerował więcej kliknięć lub więcej konwersji, a następnie możesz dostosować swoją strategię, aby używać bardziej efektywnych typów postów.
Dla tych z Was, którzy nie są zbyt zaznajomieni z tagowaniem UTM, wystarczy dodać ciąg zapytania, taki jak ten, na końcu adresu URL, który tagujesz, aby zmusić Google Analytics do przypisania sesji w określony sposób specyfikowanie.
Oto struktura, której polecamy używać podczas tworzenia postów w Google:
TwojaDomena.pl/TwojWpis/?UTM_Source=GMB.Post&UTM_Medium=Organic&UTM_Campaign=TwojaNazwaPosta
Niektórzy wolą podawać wartość „Google” jako źródło UTM_Source, ale na wyższym poziomie, gdy spojrzysz na raport medium źródłowego, cały ruch zostanie zsumowany ze wszystkim, co pochodzi z Google. Dlatego może to być mylące dla klientów, którzy tak naprawdę nie rozumieją, że mogą spojrzeć na głębszy poziom, aby rozdzielić ten ruch. Co ważniejsze, łatwiej jest osobno zobaczyć ruch z postów, gdy spojrzysz na raport domyślnego medium źródłowego.
Jako UTM_Medium najlepiej zostawić wartość „organic”, aby było odpowiednio zgrupowane w domyślnym raporcie kanału z całym ruchem organicznym. Następnie wpisujesz jakąś swoją nazwę (identyfikator, jakiś ciąg tekstowy lub datę, dzięki którym wiesz, do którego posta odnosi się ta zmienna). Upewnij się więc, że jest to coś wyjątkowego, abyś wiedział, o który post chodzi.
Prześlij filmy
Uwaga końcowa: możesz również przesyłać filmy, aby były wyświetlane w miniaturze i we wpisie. Kiedy więc użytkownicy zobaczą miniaturę z małym przyciskiem odtwarzania i klikną ją, gdy pojawi się post, wideo zostanie tam odtworzone. Aktualnie limit rozmiaru pliku to 30 sekund lub 75 MB, co w przypadku reklam jest w zasadzie idealnym rozmiarem.
Tak więc, mimo że istnieją od kilku lat, większość firm nadal ignoruje posty Google. Na szczęście teraz już wiesz, jak przyciągać uwagę postami, aby wyróżniać się na tle konkurencji i generować więcej kliknięć.
Warto przeczytać także: