Sezon świąteczny oferuje duże możliwości dla SEO, niezależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma. Do uniknięcia jest także kilka pułapek. Sklepy i witryny internetowe mogą wiele zyskać, jeżeli będą widoczne w wyszukiwarce, w czasie, gdy ludzie aktywnie robią zakupy i szukają informacji.
Planowanie strategii SEO w kontekście zbliżającego się 2019 roku
Wiele zmieniło się w SEO na przestrzeni lat, ale jedno jest niezmienne – wyszukiwarki Google nadal odgrywają bardzo dużą rolę w działalności sklepów i stron internetowych. Dopasowanie treści oraz obsługi witryn do potrzeb użytkowników, a także wytycznych Google jest niezbędne.
Tworząc strategię SEO na święta, musisz przede wszystkim określić problemy, jakie w tym czasie będą mieli klienci oraz przedstawić najlepsze rozwiązanie.
Analiza słów kluczowych
Wykonaj analizę słów kluczowych, jakich klienci używają podczas poszukiwania produktów lub usług przed świętami. Odwiedź strony internetowe konkurencji i sprawdź, jakich słów kluczowych oni używają. Możesz także skorzystać z narzędzia Screaming Frog, które pobiera metadane od wszystkich istniejących stron internetowych.
Mając pełną listę słów kluczowych, uporządkuj je od najważniejszych do mniej istotnych. Upewnij się, że wybrane fraz będą zgodne z treściami publikowanymi na Twojej witrynie.
Analiza konkurencji
Przyglądanie się największym, może polepszyć wyniki, jakie osiąga Twoja witryna. Dlatego regularnie śledź poczynania stron internetowych znajdujących się najwyższej w wynikach wyszukiwania. Uzyskasz dzięki temu wskazówki, jakie treści podobają się internautom. Stworzenie wartościowego wpisu na blog firmowych stanie się dzięki temu dużo prostsze.
Planowanie publikacji
Pomysły są kluczem do sukcesu w każdej dziedzinie. Musisz ich mieć dużo, jeżeli chcesz rozwijać swoją stronę lub sklep internetowy. Skoncentruj się na tworzeniu wysokiej jakości treści użytecznych dla internautów. W publikowanych treściach przedstawiaj rozwiązania dla problemów, z jakimi mogą się borykać. Dając użyteczne wskazówki, internauta na Twojej witrynie znajdzie to, czego poszukiwał.
Tworząc wpisy, pamiętaj o odpowiednim układzie. Tekst powinien zawierać m.in. wypunktowania, pogrubienia najważniejszych informacji, wykresy, atrakcyjne zdjęcia oraz filmy. Artykuł nie może być zbyt długi, a jego nagłówki powinny być pomocne w poszukiwaniu konkretnych informacji.
Wiarygodność sklepu internetowego
Jeżeli sprzedajesz produkty przez Internet, dostosuj strategię SEO do gorącego okresu, jakim są święta. Jest wiele czynników, które wpływają na ruch w sieci i sprzedaż online. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania Twojego sklepu internetowego pomoże zwiększyć Twoje zyski.
Upewnij się, że strategia SEO uwzględnia potwierdzenie Twojej wiarygodności w oczach klientów. Jest to niezwykle ważne, ponieważ klienci robiąc zakupy przed świętami, chcą korzystać jedynie ze sprawdzonych źródeł. Chcą uzyskać pewność, że zamówione produkty dotrą do nich na czas. Twórz SEO wykorzystując najlepsze metody, a osiągniesz sukces.