Najważniejsze wskaźniki KPI, które powinieneś śledzić

  • 19 września 2018
 

Jeżeli masz już piękną stronę internetową, a Twój content marketing nie budzi żadnych wątpliwości pod względem jakości, teraz przyszedł czas, aby udowodnić największym graczom na rynku, że faktycznie odniosłeś sukces. Nawiązywanie współpracy z agencjami i poważnymi firmami nie jest łatwe. Jeżeli jednak masz do dyspozycji KPI (Key performance indicators), czyli kluczowe wskaźniki wydajności, jesteś w stanie udowodnić swoje osiągnięcia i zaprezentować się z jak najlepszej strony.

Wskaźniki KPI powstały w celu mierzenia efektywności i skuteczności kampanii, a także prowadzonych w internecie działań promocyjnych. Mając je pod kontrolą i na dobrym poziomie, możesz chwalić się osiąganymi w sieci sukcesami.

1.Ruch strony internetowej

Jednym z czynników, który jesteś w stanie zmierzyć, dzięki KPI jest ilość odwiedzin na Twojej stronie internetowej. Otrzymujesz dane z Google oraz Bing. Możesz także pozyskać informacje na temat tego, jakie działania podjęte zostały przez internautów podczas tej wizyty. Kroki użytkownika są monitorowane od momentu wejścia na stronę, aż do momentu jej opuszczenia. Jeśli użytkownik nic nie robi na Twojej stronie, jego sesja domyślnie kończy się po 30 minutach bezczynności. Pojedynczy użytkownik może być odpowiedzialny za wiele sesji na Twojej witrynie.

2. Ranking słów kluczowych

Rankingi słów kluczowych to miejsca, w których określone słowa kluczowe znajdują się w głównych wyszukiwarkach, takich jak Google lub Bing. Im więcej fraz z pierwszych miejsc będzie prowadziło do Twojej witryny, tym lepiej. Do śledzenia rankingu słów kluczowych można wykorzystać m.in. SEMRush lub SE.

Najwyżej w rankingach znajdują się słowa kluczowa dotyczące nazwy marki lub takie, które są ściśle związane ze świadczonymi przez Ciebie usługami, a także z lokalizacją Twojej firmy. Jeżeli ulepszysz jakość słów kluczowych na swojej stronie, osiągniesz zwiększony ruch, a tym samym większą ilość klientów. Warto więc uważnie śledzić ranking słów kluczowych.

3. Nawiązywanie kontaktu z klientem

Podstawą jest, aby klient, który znajdzie się na Twojej stronie internetowej, został zachęcony do nawiązania kontaktu. Możesz to zrobić, poprzesz umieszczenie w widocznym miejscu informacji o możliwości zapisania się do newslettera, w którym przesyłane są najważniejsze informacje na temat Twojej działalności, nowości, a także najnowsze oferty.

Na stronie powinien znaleźć się także formularz kontaktowy, numery telefonów, a także szereg innych opcji pozwalających na łatwe nawiązanie z Tobą kontaktu. Im więcej internauta ma opcji do wyboru, tym lepiej.

Ten wskaźnik KPI podpowie Ci, czy masz wyższy współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych, czy na komputerze, kto częściej odwiedza Twoją stronę: kobiety czy mężczyźni. Dowiesz się także, czy Twoja strona jest łatwa w nawigacji i czy znajdujące się tam treści są godne zaufania.

Są to najważniejsze czynniki, które użytkownik strony chce mieć pod kontrolą. Z pomocą wskaźników KPI możesz sprawdzić także m.in.:

  • ilość zakładek odwiedzanych przez użytkownika podczas jednej sesji,
  • średni czas odwiedzin na Twojej stronie internetowej,
  • współczynnik odrzuceń – ilu internautów weszło i natychmiast wyszło z Twojej strony,
  • czas wczytywania Twojej strony internetowej,
  • najlepsze strony wejściowe,
  • błędy indeksowania.