Link building: najważniejszy czynnik decydujący o pozycji strony w sieci?

  • 12 września 2018
 

Techniki SEO, dzięki którym strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania stale się zmieniają. Raz jedne są bardziej popularne, raz drugie. Jedno jest niezmienne: link building to technika, która nigdy nie traci na popularności. 

Niektórzy uważają, że link building to najważniejszy czynnik decydujący o pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Oczywiście Google o tym nie wspomina, ale w wielu artykułach tworzonych przez specjalistów ta technika SEO znajduje się zawsze w TOP3.

Niestety, ale stosowanie link buildingu nie jest wcale takie łatwe i nie trudno tutaj o spam, który jest blokowany przez Google. Nadużywanie wyników wyszukiwania nigdy nie popłaca i może skończyć się banem. Trzeba wziąć pod uwagę, że wyszukiwarki ewoluują i stale wprowadzają nowe techniki weryfikacyjne. To co działało w 2015 roku, niekoniecznie sprawdzi się w 2018 roku.

Warto zapoznać się z kilkoma technikami link buildingu, które działają w 2018 roku i będą obowiązywały przynajmniej w 2019 roku. Jeżeli nic się nie zmieni.

1.Wymiana treści i dystrybucja

Podstawą jest, aby tę samą treść przedstawiać za pomocą różnych metoda przekazu, np. prezentacji slajdów, video, podcastu czy infografiki. Niekoniecznie musi to być sam suchy tekst, choć w tym zakresie również można wprowadzić zmiany, parafrazując treść stworzoną na jednym blogu tak, aby nie była kopią tego, co pojawi się na innej stronie. Różne elementy treści utworzone z oryginalnego posta na blogu będą mogły być następnie dystrybuowane do różnych kanałów, a dzięki temu, że wszystkie będą z linkami prowadzącymi do oryginalnego fragmentu treści, będą go w najlepszy sposób promowały.

2. Wyszukiwanie i usuwanie uszkodzonych linków

Internauci bardzo złoszczą się, jeżeli trafiają na niedziałające linki. Ważne jest, aby nie kojarzyli Twojej witryny z takim procederem. Wystarczy przeprowadzić małe „śledztwo”, a możesz wykryć wszystkie uszkodzone linki, jakie znajdują się na innych stronach internetowych. Wystarczy wtedy skontaktować się z autorem wpisu i poprosić o podmienienie linku kierującego do Twojej strony internetowej. W ten sposób łatwo rozwiążesz problem z niedziałającymi linkami.

3. Infografika jako skuteczny sposób na wdrożenie link buildingu

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na wdrożenie link buildingu jest wykorzystanie infografiki. Jest to skuteczna metoda już od blisko kilku lat. Ważne jest, aby zastosować to rozwiązanie wykorzystując następujące zasady.

Przede wszystkim należy określić główny temat infografiki, najlepiej gdyby był związany ściśle z Twoją działalnością. Zaprojektuj infografikę w taki sposób, aby  najważniejsze fakty zostały wyróżnione w widocznym miejscu. Po opublikowaniu infografiki prześlij ją do możliwie największej liczby odbiorców. Gdy to zrobisz, naturalnie zaczną pojawiać się linki organiczne.