Na tę chwilę wyszukiwarka Google w Stanach Zjednoczonych udostępniła użytkownikom możliwość wystawiania samochodów na sprzedaż. Reklamy te pozwalają promować internautom z USA sprzedaż samochodów zarówno nowych jak i używanych.
Standardowo w tej formie reklamy znajdziemy informacje tj.: marka, model, cena , przebieg a także nazwa reklamodawcy.
Reklamy sprzedażowe samochodów pozwalają reklamodawcom zwiększyć sprzedaż dzięki optymalizacji pod kątem konwersji online (leady) oraz konwersji offline (wizyty w sklepie).
Kliknięcie tej formy reklamy spowoduje przeniesienie klienta z opisem pojazdu. Z tego miejsca użytkownik może wykonać szereg czynności tj. wypełnienie formularza (leadowego) czy kontakt ze sprzedawcą.
Reklamodawcy muszą przesłać do Merchant Center dane o swoich pojazdach. Dane reklamodawcy muszą zawierać istotne szczegóły dotyczące jego pojazdów, w tym markę, model, cenę, przebieg, kolor i inne. Google wykorzystuje te informacje, aby dopasować wyszukiwanie ztargetowanego klienta do najbardziej odpowiednich samochodów.
Aby korzystać z reklam pojazdów, musisz utworzyć kampanie Smart Shopping w Google Ads. Musisz także połączyć swoje konto Google Ads z kontem Merchant Center i profilem biznesowym Google. Jeśli nie posiadasz profili dla swoich placówek dealerskich lub nie zarządzasz nimi, dostępna jest alternatywa dla połączenia z Profilem biznesowym w postaci kanału sklepowego.
Reklamy pojazdów są kierowane do klientów w dolnej części lejka sprzedażowego, bliżej wyboru konkretnego pojazdu, konfiguracji i/lub dealera. Format ten pojawia się w zapytaniach o wysokiej intencji zakupu samochodu.
Jeszcze niedawno był to program pilotażowy, teraz ta forma reklamy wyświetlana jest wszystkim użytkowników w USA, dlatego jest kwestią czasu kiedy będzie to dostępne na całym świecie.