Podstawowy audyt SEO – o czym musisz pamiętać?

  • 26 lipca 2018
 

Praktyki SEO zmieniają się praktycznie z dnia na dzień, dlatego ważne jest, aby nadążać za najnowszymi trendami. W tym celu stworzyliśmy listę działań SEO, jakie powinien podjąć każdy nowy właściciel strony internetowej.

Podstawowy audyt SEO

Każdy właściciel strony internetowej chce przyciągać do siebie jak największe grono internautów, a do tego potrzebna jest odpowiednia widoczność w Google. Aby nie tracić, a zyskiwać nowych odbiorców, konieczne jest regularne przeprowadzani audytu SEO. Warto stworzyć listę kontrolnych działań, dzięki której nie pominiesz żadnych kluczowych działań mających na celu sprawdzenie strony internetowej pod kątem jej funkcjonalności.

Mamy świadomość, że każdy nowy posiadacz strony internetowej ma wiele spraw na głowie, dlatego z myślą o wszystkich osobach chcących przygotować skuteczny audyt SEO, przygotowaliśmy listę podstawowych zadań, jakie należy w tym zakresie wykonać.

Działania, jakie musisz podjąć podczas przeprowadzania audytu SEO

Najważniejsze podczas tworzenia listy podstawowych zadań wykonywanych w ramach audytu SEO jest dokładne określenie celu podejmowanych działań. Zacznij przede wszystkim od dokładnego sprawdzenia swojej witryny i zamieszczanych tam treści. Nie mogą one być duplikatami i pojawiać się w takiej samej formie na różnych zakładach. Podstawą prawidłowego działania każdej strony jest dobrej jakości, interesująca treść tworzona pod kątem SEO. Jeżeli te podstawowe czynniki udało Ci się sprawdź, przeanalizuj także:

  • zawartość słów kluczowych w tytułach wpisów,
  • sprawdź, czy słowo kluczowe znajduje się pierwszym akapicie przygotowywanych artykułów,
  • sprawdź, występowanie słów kluczowych w znaczniku H1,
  • sprawdź, czy wykorzystano słowa kluczowego w meta opisie postu,
  • sprawdź nasycenie słów kluczowych w strukturze adresów URL,
  • przeanalizuj odsłony słów kluczowych pod koniec treści postu.

Kolejnymi krokami, jakie należy podjąć jest sprawdzenie szybkości ładowania strony, a także hostingu, dzięki któremu Twoja strona działa.

Musisz mieć świadomość, że dobrze dobrana usługa hostingowa wpływa na jakość prowadzonych działań SEO. Kontrolując wydajność hostingu możesz podjąć mądrą decyzję, czy nadal warto z niego korzystać. Warto także poddać kontroli aktualną prędkość ładowania Twojej witryny. W Internecie dostępnych jest szereg narzędzi, dzięki którym będzie to możliwe.

Pozostałymi kwestiami, jakie muszą znaleźć się na Twojej liście są:

  • Analiza linków umieszczanych na stronie internetowej.
  • Analiza adresu URL.
  • Kontrola kar umownych Google.
  • Sprawdzenie mapy witryny.
  • Kontrola bezpieczeństwa witryny.

W czym pomoże lista kontrolna audytu SEO?

  • Pomaga ustalić najsłabsze punkty na danej witrynie oraz wykryć błędy SEO.
  • Wspiera optymalizację strony internetowej.
  • Wyciągając odpowiednie wnioski z audytu, można wdrożyć rozwiązania pozwalające na zwiększenie szybkości ładowania się witryny.
  • Mając listę kontrolną można będzie samodzielnie sprawdzać prawidłowość działania strony internetowej.