Aktualizacja Google Page Experience: wrażenia użytkownika, staną się czynnikiem rankingu Google

  • 29 maja 2020
 

Ten nowy czynnik rankingowy zostanie wprowadzony najwcześniej od 2021 r. Oto, co musisz wiedzieć.

Google ogłosiło wczoraj nowy algorytm rankingowy zaprojektowany do oceniania stron internetowych na podstawie tego, jak użytkownicy postrzegają interakcję ze stroną. Oznacza to, że jeśli Google będzie uważało, że użytkownicy Twojej witryny będą mieli słabe wrażenia na Twoich stronach, Google może nie oceniać tych stron tak wysoko, jak obecnie. Ta aktualizacja nazywa się aktualizacją Google Page Experience i nie zostanie wprowadzona w życie od 2021 r., więc masz dużo czasu na przygotowanie.

Co to jest strona? Google ma szczegółowy dokument programisty dotyczący kryteriów korzystania ze strony, ale w skrócie, te wskaźniki mają na celu zrozumienie, w jaki sposób użytkownik będzie postrzegał sposób korzystania z określonej strony internetowej: rozważania, takie jak to, czy strona ładuje się szybko, czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, działa na HTTPS, obecność natrętnych reklam i czy zawartość nie przeskakuje podczas ładowania strony.

Doświadczenie strony składa się z kilku istniejących czynników rankingowych wyszukiwania Google, w tym: aktualizacji mobile-friendly, aktualizacji Page Speed, podbicia rankingu HTTPS , kary za natrętne reklamy pełnoekranowe, kary za naruszanie polityki bezpiecznego przeglądania (Google Safe Browsing), jednocześnie mierząc szybkość i funkcjonalność. Te udoskonalenia są objęte tym, co Google nazywa Core Web Vitals.

Czym są Core Web Vitals? Obejmują one rzeczywiste, zorientowane na użytkownika wskaźniki, które dają oceny dotyczące aspektów twoich stron, w tym czasu ładowania, interaktywności i stabilności treści podczas ładowania. Te dane są obejmują:

• Largest Contentful Paint (LCP): mierzy wydajność ładowania. Aby zapewnić dobrą obsługę, LCP powinien wystąpić w ciągu  2,5 sekundy  od pierwszego załadowania strony.

• First Input Delay (FID): opóźnienie pierwszego wejścia – mierzy  interaktywność . Aby zapewnić dobrą obsługę, strony powinny mieć FID mniejszy niż  100 milisekund .

• Cumulative Layout Shift (CLS): mierzy  stabilność wizualną . Aby zapewnić dobrą obsługę, strony powinny utrzymywać CLS poniżej  0,1.

Jak to wszystko wygląda. Gdy zgrupujesz je wszystkie razem, otrzymasz nazwę Google Page Experience dla wszystkich tych elementów. Google powiedziało, że sposób korzystania ze strony nie jest wynikiem rankingu, ale raczej każdy element ma swoje własne wagi i rankingi w ogólnym algorytmie rankingu Google.

Jakie są wszystkie te czynniki. Oto, w jaki sposób Google dokumentuje każdy indywidualny czynnik na stronie:

• Largest Contentful Paint (LCP) : Mierzy wydajność ładowania. Aby zapewnić dobrą obsługę, witryny powinny dążyć do pojawienia się LCP w ciągu pierwszych 2,5 sekund od rozpoczęcia ładowania strony.

• First Input Delay (FID) : Mierzy interaktywność. Aby zapewnić dobry komfort użytkowania, witryny powinny dążyć do uzyskania FID poniżej 100 milisekund .

• Cumulative Layout Shift (CLS) : Mierzy stabilność wizualną. Aby zapewnić dobrą obsługę, witryny powinny dążyć do uzyskania wyniku CLS poniżej 0,1 .

• Przyjazny dla urządzeń mobilnych. Strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Sprawdź, czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych dzięki Testowi dostosowanemu do urządzeń mobilnych .

• Bezpieczne przeglądanie. Strona nie zawiera treści złośliwych (na przykład złośliwego oprogramowania) ani oszukańczych (na przykład inżynierii społecznej, takiej jak phishing). Sprawdź, czy w Twojej witrynie występują problemy z bezpiecznym przeglądaniem związane z raportem Problemy z bezpieczeństwem .

• HTTPS . Strona jest obsługiwana przez HTTPS. Sprawdź, czy połączenie Twojej witryny jest bezpieczne. Jeśli strona nie jest wyświetlana przez HTTPS, dowiedz się, jak zabezpieczyć witrynę za pomocą HTTPS .

• Żadnych natrętnych reklam pełnoekranowych. Treść na stronie jest łatwo dostępna dla użytkownika. Dowiedz się, jak reklamy pełnoekranowe mogą uczynić treść mniej dostępną.

Cumulative Layout Shift (CLS), czyli łączne przesunięcie układu. Jest to nowa metryka, która zasadniczo sprawdza, czy strona jest stabilna podczas ładowania (tj. obrazki, zawartość, przyciski poruszają się po stronie podczas ładowania strony lub strona pozostaje stabilna). Krótko mówiąc, układ strony przesuwa się, co powoduje słabe wrażenia użytkownika. Google udostępnił GIF tego w akcji:

Przygotuj się na tę aktualizację. Google powiedziało, że nie nastąpi to dzisiaj, teraz nie ma jeszcze nowych czynników rankingowych. To rozpocznie się w 2021 roku, a Google obiecało powiadomić z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem, zanim zacznie aktualizacja wejdzie w życie. Google daje nam czas, nie tylko dlatego, że Google zwykle przygotowuje nas na te aktualizacje, ale także z powodu niestabilnego środowiska, w którym wszyscy żyjemy podczas tej pandemii.

Możesz teraz przygotować się na wszystkie zmiany w rankingu za pomocą narzędzi wymienionych powyżej. Możesz także skorzystać z nowego raportu Core Web Vitals w Google Search Console, który został wydany wczoraj.

Jak duża będzie to aktualizacja? Słyszeliśmy od Google o poprzednich aktualizacjach Google, w jaki sposób niektóre, takie jak pierwsza wersja Pandy, wpłynęły na 11,8% wszystkich zapytań lub Google BERT wpłynęło na 10% zapytań, lub że HTTPS jest niewielkim czynnikiem. Ale na temat tej aktualizacji nie wiemy jeszcze nic konkretnego.

Rudy Galfi, lider produktu w zespole ds. Ekosystemu wyszukiwarki Google, powiedział, że nie dyskutują o tym, jak wielkie znaczenie mają poszczególne czynniki. Rudy powiedział, że dobra treść nadal będzie najważniejszym czynnikiem, a dobra treść z kiepską stroną może nadal zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Dobra treść jest nadal najważniejsza. Google wyjaśniło, że mimo słabej obsługi strony dobre treści będą nadal zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. „Chociaż wszystkie elementy obsługi strony są ważne, będziemy klasyfikować strony z najlepszymi informacjami, nawet jeśli niektóre aspekty korzystania ze strony są niepoprawne. Dobre wrażenia ze strony nie zastępują świetnej, trafnej zawartości. Jednak w przypadkach, gdy istnieje wiele stron o podobnej treści, korzystanie ze strony staje się znacznie ważniejsze dla widoczności w wyszukiwarce”, napisało Google.

Topowe artykuły. AMP nie jest już wymagane do włączenia do sekcji Najważniejsze artykuły w wynikach wyszukiwania Google na telefony komórkowe. Liczy się to, że Google spojrzy na wyniki na stronie, a to odegra istotną rolę w tym, co pokazuje zawartość w sekcji Najważniejsze artykuły Google, powiedział nam Rudy Galfi.

AMP. AMP będzie nadal pojawiał się w wynikach wyszukiwania Google dla komórek, jeśli masz strony AMP. To się nie zmienia, ale zmienia się to, że teraz Twoje strony AMP będą konkurować z innymi stronami w sekcji Najważniejsze artykuły w Google.

Jeśli masz AMP, dobrą wiadomością jest to, że większość stron AMP radzi sobie wyjątkowo dobrze, jeśli chodzi o wskaźniki wrażenia ze strony, powiedział Rudy Galfi. Nie oznacza to, że wszystkie strony AMP będą miały wskaźniki dotyczące najlepszych stron, ale AMP jest zbudowany w taki sposób, aby w tym pomóc.

Google na urządzenia mobilne użyje danych dotyczących wrażeń ze strony z treści AMP. Ponieważ Google obsługuje strony AMP na urządzeniach mobilnych, jeśli masz wersję swojej strony AMP, Google użyje danych dotyczących doświadczenia strony AMP do celów punktacji. Znów to, co Google podaje użytkownikowi, zostanie ocenione w rankingu.

Dlaczego powinniśmy się przejmować? Google ogłosił zestaw nowych czynników rankingowych pod nazwą Google Page Experience. Oznacza to, że mamy czas do 2021 roku na przygotowanie się do tej aktualizacji rankingu. Skorzystaj z narzędzi, które dał nam Google, aby przygotować swoje witryny i witryny klientów do tej aktualizacji.